  • 1. Data: 2008-02-19 08:49:39
    Temat: Metroethernet
    Od: Krzysztof Ścierski <k...@d...pl>

    Witam,
    chciałbym poznać opinie osób na temat usługi &TP metroethernet. Czy jest
    ktoś kto używa? jest zadowolony? jaki jest poziom serwisu (polpak?),
    jakie są czasy reakcji na zgłoszenia? jaka jest awaryjność usługi? Mam
    bardzo atrakcyjną ofertę na 30Mbit i w zasadzie jeśli opinie osób
    mających jakieś doświadczenie będą zadowalające pewnie się zdecyduję.

    --
    Krzysztof Ścierski

  • 2. Data: 2008-02-19 15:31:45
    Temat: Re: Metroethernet
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Krzysztof Ścierski" <k...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:fpe57s$r90$1@news.interia.pl...
> [...]
    > atrakcyjną ofertę na 30Mbit i w zasadzie jeśli opinie osób mających jakieś
    > doświadczenie będą zadowalające pewnie się zdecyduję.

    Ze slyszenia wiem ze usluga niczym nie rozni sie od ATMa,
    oprocz oczywiscie samej technologi :)
    Obsluguja to ci sami ludzie co ATM itp etc, a roznica taka ze
    w nortelu zamiast karty ATM masz karte ethernet.

    Ostatnio zreszta polityka TP to wypychac sprzet ATMowy na wioski
    a w miasta pchac metro eth

  • 3. Data: 2008-02-20 05:06:56
    Od: Marcin Szczygielski <marcs@spamer..poczta.onet.pl>

    Radosław HORODNICZY pisze:

    > Ostatnio zreszta polityka TP to wypychac sprzet ATMowy na wioski
    > a w miasta pchac metro eth
    A ktoś zna mapę zasięgu tej usługi ?
    Tak w skrócie czy ona dotyczy tylko bardzo duzych miast czy lekko
    mniejszych (50-100k) też ?

    --
    marcin

  • 4. Data: 2008-02-20 09:24:22
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Marcin Szczygielski" <marcs@spamer..poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fpgcql$v0h$1@news.onet.pl...

    > A ktoś zna mapę zasięgu tej usługi ?
    > Tak w skrócie czy ona dotyczy tylko bardzo duzych miast czy lekko
    > mniejszych (50-100k) też ?

    Nie ma mapy, jak na razie to np na dolnym slasku tylko wrocek,
    wiec raczej duze miasta, dzwon do nich i sie pytaj

  • 5. Data: 2008-02-20 21:46:04
    Od: Lukasz Czarnowski <relaks@ciach_o2.pl>

    On Wed, 20 Feb 2008 10:24:22 +0100
    Radosław HORODNICZY <r...@g...com> wrote:

    > Nie ma mapy, jak na razie to np na dolnym slasku tylko wrocek,
    > wiec raczej duze miasta, dzwon do nich i sie pytaj

    Mniejsze również (dla przykładu 10k - patrz nagłówki), aby były
    "możliwości techniczne" - tyle, że usługa zwie się wtedy "Ethernet VPN".

    Lukasz Czarnowski
    relaks@ciach_o2.pl

  • 6. Data: 2008-02-20 22:02:29
    Od: glappo <g...@b...plAM>

    Lukasz Czarnowski pisze:
    > Mniejsze również (dla przykładu 10k - patrz nagłówki), aby były
    > "możliwości techniczne" - tyle, że usługa zwie się wtedy "Ethernet VPN".
    >
    > Pozdrawiam

    ethernet vpn to nie metroethernet, oba leca po swietle gdzie przy evpn
    masz zakonczone przejsciem na skretke, a w metroeth bodazje swiatlo sam
    masz sobie w cos wetknac
    ale glowna roznica jest w cenie, metroeth jest sporo tansze od evpn oraz
    metroeth jest tylko wduzych miastach tam gdzie jest/bylo pelno atm
    skupionych, reszta raczej moze o tej usludze obecnie pomazyc szczegolnie
    widzacac jej cennik w porownaniu do evpn

  • 7. Data: 2008-02-21 06:48:15
    Od: "Marcin Sz." <m...@t...poczta.onet.pl>

    glappo pisze:

> [...]
    > skupionych, reszta raczej moze o tej usludze obecnie pomazyc szczegolnie
    > widzacac jej cennik w porownaniu do evpn

    Znalazłem gdzieś w archiwum jak jeden człowiek pisał,że za 20Mbps płaci
    1900 zł + opłata za port przy Ethernet VPN. Czyli metro jest tańsze od
    tego ?
    http://www.cyberbajt.pl/news/dat/siecibezprzewodowe2
    007/11_07/msg01927.html

    --
    marcin

  • 8. Data: 2008-02-21 09:23:04
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Marcin Sz. <m...@t...poczta.onet.pl> wrote:

    > Znalazłem gdzieś w archiwum jak jeden człowiek pisał,że za 20Mbps płaci
    > 1900 zł + opłata za port przy Ethernet VPN. Czyli metro jest tańsze od
    > tego ?

    Jeśli podałeś cenę bez BGP to ME będzie tańsze. Zapytaj opiekuna bo
    oferty mają 'zakaz rozpowszechniania'.

    a.

  • 9. Data: 2008-02-21 18:11:42
    Od: Lukasz Czarnowski <relaks@ciach_o2.pl>

    On Wed, 20 Feb 2008 23:02:29 +0100
    glappo <g...@b...plAM> wrote:

> [...]
    > atm skupionych, reszta raczej moze o tej usludze obecnie pomazyc
    > szczegolnie widzacac jej cennik w porownaniu do evpn

    Zgadza się. Myślałem bardziej o możliwościach uruchomienia zbliżonej
    usługi niż cenie. Jedna z opcji evpn określana jest zresztą jako:

    "transmisja danych w technologii Ethernet, dostęp poprzez ATM do sieci
    Miejski Ethernet tp"

    Cenniki to już inna bajka.

    Lukasz Czarnowski
    relaks@ciach_o2.pl

  • 10. Data: 2008-02-21 19:25:02
    Od: glappo <g...@b...plAM>

    Marcin Sz. pisze:

    > Znalazłem gdzieś w archiwum jak jeden człowiek pisał,że za 20Mbps płaci
    > 1900 zł + opłata za port przy Ethernet VPN. Czyli metro jest tańsze od
    > tego ?

    przykladowo evpn 20 mega (bez bgp) na 2 lata z jakis tam rabatem za
    calosc (port+pasmo bo kazdego obchodzi calosc) ok. 4,5 tysi

    metroeth z takimi samymi warunkami ok. 2 razy mniej ale tylko naprawde
    najwieksze miasta, czyli na terenie Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina,
    Łodzi, Poznania, Szczecina, Wrocławia lub Warszawy

    cenny moga sie roznic zaleznie od warunkow lokalnych (miasto,
    konkurencja, opiekun, rodzaj klienta)

    jesli nie masz opiekuna w tpsa ktory ci to by wytumaczyl i pokazal
    cennik to napisz na priv