  • 1. Data: 2008-02-19 22:01:41
    Temat: Pytanie
    Od: k...@g...com

    Witajcie,
    Mam takie pytanie. Jakiego operatora byscie polecali jesli chodzi o
    zestawienie lacza 100mbit a w niedlugiej perspektywie 200 i wiecej.
    Specyfika projektu jest taka, ze ruch bedzie kierowany glownie do
    Niemiec,Szwecji itd- czyli nie interesuje mnie styk bezposr z tepsa
    itd. Rozmawialem z Crowley ale oni niestety chca mi dac tylko
    radiolinie i umowe na az 24 miesiace, podobnie GTS. Natomiast Netia
    chce mi puscic swiatlo i w takim ukladzie umowa na 6mc minimum +
    oplata za 100Mbit - 10k+Vat. Lacza szukam w Gdansku, ale rowniez w
    Warszawie na osiedlu Tarchomin/Białołeka. Ma ktos jakies sensowne
    propozycje?

  • 2. Data: 2008-02-19 22:15:44
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    k...@g...com pisze:
> [...]
    > oplata za 100Mbit - 10k+Vat. Lacza szukam w Gdansku, ale rowniez w
    > Warszawie na osiedlu Tarchomin/Białołeka. Ma ktos jakies sensowne

    nie wiem czy taniej cie nie wyniesie kolokacja gdzies na zachodzie.
    skoro ci nie zalezy na Polskich zasobach.

    Netii nie polecam z doswiadczenia - ladnie jest do momentu kiedy nie
    trzeba sie kontaktowac z NOC (nie wiem czy tam cos takiego istnieje)
    - w razie problemow - ciezko cos ustalic.

    Nikt ci swiatla nie dociagnie jesli nie ma gwarancji ze bedziesz
    korzystal przez dlugi okres.
    (Netia pewnie ma w poblizu zasoby)

    Nie wiem jak Crowley ale ATMAN ma dosc duzo stykow zagranicznych - dobre
    wsparcie.
    Jesli bedziesz placil za radiolinie miesiecznie - osobno dzierzawe - to
    pewne i umowa bedzie krotsza.

    Netia ma D-TAG i Telia z naciskiem na Telie.

    D.

  • 3. Data: 2008-02-19 22:21:59
    Od: k...@g...com

    Netia daje taka cene wlasnie ze wzgledu na to, ze maja niedaleko swoj
    wezel. Twierdza ze 60 dni od momentu podpisania umowy sa wstanie
    podlaczyc mnie do sieci za te cene co napisalem. Kolokacja zagranica
    odpada chociazby dlatego, ze musze miec jakis sensowny dostep do
    urzadzen oraz sensowny kontakt z BOK/handlowcem itd. Co do ATMANA-
    zastanawiam sie nad wyborem tego operatora wlasnie ze wzgledu na
    renome, jakosc uslug i nawet cene przy takich przepustowosciach.

  • 4. Data: 2008-02-19 22:59:51
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    >oplata za 100Mbit - 10k+Vat. Lacza szukam w Gdansku, ale rowniez w
    >Warszawie na osiedlu Tarchomin/Białołeka. Ma ktos jakies sensowne

    ATMAN Global Transit i AC-X

    Tyle ze musisz mieć ASa i adresy PI (albo być lirem i PA).

    Polske będziesz miał po AC-Xie a zagranice i TP po Global Transit.

    Tyle ze jeżeli w przyszłości ma to byc 200Mbit i radiolinia, to może być
    ciężko z kanałami 56MHz
    w dużych miastach... raczej napewno będzie problem.

    Marcin

  • 5. Data: 2008-02-19 23:12:52
    Od: "barum" <b...@b...pl>

    No właśnie... w Warszawie już praktycznie skończyły się dostępne
    częstotliwości pod radiolinie.
    Artek

  • 6. Data: 2008-02-19 23:18:31
    Od: K <...@...c>

    k...@g...com pisze:
> [...]
    > zastanawiam sie nad wyborem tego operatora wlasnie ze wzgledu na
    > renome, jakosc uslug i nawet cene przy takich przepustowosciach.

    w netii od jakiegos tygodnia moze dwoch, bardz ladnie dziala zagranica.
    gts raczej bym omijal.

  • 7. Data: 2008-02-19 23:25:13
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    barum napisał(a):
    > No właśnie... w Warszawie już praktycznie skończyły się dostępne
    > częstotliwości pod radiolinie.

    bez przesady, jest ciasno ale ostatnio popularne zrobilo sie 32GHz i
    tutaj jest jeszcze duzo miejsca

    --
    Adam

  • 8. Data: 2008-02-19 23:28:41
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    k...@g...com pisze:
> [...]
    > zastanawiam sie nad wyborem tego operatora wlasnie ze wzgledu na
    > renome, jakosc uslug i nawet cene przy takich przepustowosciach.

    a to nie taniej będzie się dozbroić w KVM over IP (większość serwerów
    IBM/HP/Dell ma taką możliwość) i do kompletu console server dla
    switchy/routerów/firewalli itp dostępny out-of-band ?

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 9. Data: 2008-02-19 23:59:37
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ k...@g...com ] ...

    : oplata za 100Mbit - 10k+Vat. Lacza szukam w Gdansku, ale rowniez w
    : Warszawie na osiedlu Tarchomin/Białołeka. Ma ktos jakies sensowne
    : propozycje?

    jmdi ma jakieś światło na tarchominie od atmana. widocznie mają tam
    węzeł.

    --

  • 10. Data: 2008-02-20 00:01:19
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ w...@t...net.pl ] ...

    : a to nie taniej b?dzie si? dozbroi? w KVM over IP (wi?kszo?? serwerów
    : IBM/HP/Dell ma tak? mo?liwo??) i do kompletu console server dla
    : switchy/routerów/firewalli itp dost?pny out-of-band ?

    i support on-site też taniej? :)

    --