  • 1. Data: 2014-06-12 01:52:36
    Temat: Metz 36 czy 44?
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Poniewaz poprzedni watek -lampa do Pentaxa dla podroznika umarl smiercia
    naturalna, zakladam nieco inny.

    Metz 36 czy 44?
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/metz-lampa-blyskowa-36
    -af-5---pentax.html
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/metz-lampa-blyskowa-44
    -af-1---pentax.html

    Najchetniej kupilbym oczywiscie nowego Pentaxa 540, ale cena - blisko
    2000zl jest dla mnie zaporowa.
    Z kolei Metz 58 (tez nietani) jest dla mnie za duzy i chyba az tak mocna
    lampa nie jest mi potrzebna. Przypominam, ze lampy chce uzywac w terenie
    (znaczy w turystyce typu tramping) do doswietlania (portrety, ale czesto
    w sloncu). Istotny jest tryb bezprzewodowy.
    Bede uzywal z korpusem K10d, ale docelowo oczywiscie jakis nowy korpus
    Pentaxa.

    Myslalem o nowej lampie Pentax 360 ale to tez jest cholernie drogie (a
    dodatkowo nikt nie napisal czy nie za slaba).
    Dlatego zainteresowalem sie tymi Metzami (moze kiedys wygram w totka to
    se kupie Pentaxa).
    Pytanie wiec - dlaczego nie kupowac tych Metzow?
    --
    TA

  • 2. Data: 2014-06-12 07:21:35
    Temat: Re: Metz 36 czy 44?
    Od: Kamel3D <k...@o...pl>

    W dniu 2014-06-12 01:52, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Poniewaz poprzedni watek -lampa do Pentaxa dla podroznika umarl smiercia
    > naturalna, zakladam nieco inny.
    >
    > Metz 36 czy 44?

    Naturalnie "wyższy" - zapas mocy, dłuższa praca na "jednym ładowaniu".

    > Z kolei Metz 58 (tez nietani) jest dla mnie za duzy i chyba az tak mocna
    > lampa nie jest mi potrzebna.

    Tak się tylko zdaje, po co lampa ma pracować na skraju możliwości, "bo
    jest za słaba"? Do tego "w gratisie" masz odchylanie lampy w dwu
    płaszczyznach.

    > Pytanie wiec - dlaczego nie kupowac tych Metzow?

    Bo dedykowana zawsze jest lepiej dopasowana, niż zamiennik
    Jasne, że z powyższym można polemizować, mi osobiście ZAWSZE brakowało
    "oryginału", a nie kupiłem go z tych samych powodów, co tutaj...
    pozdrawiam

    --
    Kamel3D |Pisząc do mnie|Galeria Stereoskopowa|Wejdź \
    http://www.kamel3d.eu | zamień |Zdjęcia trójwymiarowe|zobacz \

  • 3. Data: 2014-06-12 08:02:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Z kolei Metz 58 (tez nietani) jest dla mnie za duzy i chyba az tak mocna
    >
    > lampa nie jest mi potrzebna.

    jednak moc sie przydaje - mozesz oswietlac swiatlem odbitym , czy to od sufitu ,
    sciany czy tez uzywajac ekran .
    Poprawia sie bardzo jakosc oswietlenia sceny , szczegolnie na mniejszych
    odleglosciach w malych pomieszczeniach , lub przy scenie rozciagnietej w glab.
    Z kolei na zewnatrz mocniejsza lampa pozwoli doswietlic z wiekszej odleglosci, dajac
    tym samym bardziej naturalnie wygladajace oswietlenie.

    oswietlenia na wprost niemal ze nie uzywam. Mam l.s. 56 i nieraz przydaloby sie
    wiecej po to , zeby moc oswietlac nie na wprost.

  • 4. Data: 2014-06-12 10:31:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > se kupie Pentaxa).
    > Pytanie wiec - dlaczego nie kupowac tych Metzow?

    Jest też coś takiego jak Metz 52.
    Metza 44 zdecydowanie odradzam. Typowy przykład projektowania przez
    księgowego. Tranzystor przetwornicy liczony na styk (to stara
    konstrukcja), przy słabych akumulatorach jest OK, ale przy Eneloopach
    szlag trafia tranzystor przy zdjęciach seryjnych. Naprawiałem kilka
    egzemplarzy znajomym, wymiana tranzystora na większy załatwia sprawę i
    nie jest problemem, ale to jednak dłubanina.
    Światła nigdy dość, ale to "oczywista oczywistość" (jak powiedział klasyk).

    P.P.

  • 5. Data: 2014-06-12 12:07:32
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-06-12 01:52, T...@s...in.the.world wrote:

    > Metz 36 czy 44?
    > http://www.cyfrowe.pl/aparaty/metz-lampa-blyskowa-36
    -af-5---pentax.html
    > http://www.cyfrowe.pl/aparaty/metz-lampa-blyskowa-44
    -af-1---pentax.html

    Kiedys tez wydawalo mi sie, ze Metz robi niezle lampy. Ale kupilem
    44AF4 do Canona i okazalo sie, ze z dyfuzorem nie da sie zrobic
    poprawnie naswietlonych zdjec. Zazwyczaj przepal byl okrutny.

    No i sie okazalo ze pomimo teoretycznego E-TTL, gdzies za szybka
    palnika znajdowal sie jakis czujnik (?) powodujacy ze zaslaniajacy
    go dyfuzor wywolywal w lampie taki efekt. Prawdopodobnie mierzyla
    po swojemu podczas przedblysku.

    Do tego AFAIR dochodzily tez jakies dodatkowe problemy
    z kompatybilnoscia.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2014-06-12 18:23:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-06-12 12:07, elmer radi radisson pisze:

    > Kiedys tez wydawalo mi sie, ze Metz robi niezle lampy. Ale kupilem
    > 44AF4 do Canona i okazalo sie

    Może miałeś zepsuty aparat? :-)

  • 7. Data: 2014-06-13 06:50:03
    Od: Kamel3D <k...@o...pl>

    W dniu 2014-06-12 18:23, cef pisze:

    > Może miałeś zepsuty aparat? :-)

    Może nie, posiadam 44AF4M i potwierdzę tyle, że ta lampa nienawidzi
    doświetlać na wprost... Jasne sceny niedoświetlała lub "prze-" a ciemne
    z reguły prześwietlone, ale jeśli w polu oświetlania znalazła się jakaś
    odbijająca powierzchnia (choćby szafa z lakierem na połysk) to zdjęcie
    było czarne... Jednak gdy podnieść palnik i o sufit, to efekty były
    bardziej niż zadowalające (ale nie bez korekty) - Na dłuższą metę
    sprzęt... frustrujący.

  • 8. Data: 2014-06-13 10:28:40
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-06-12 18:23, cef wrote:

    > Może miałeś zepsuty aparat? :-)

    Przeciez napisalem w czym byl problem, prawda?

    Na 380EX dzialalo oczywiscie dobrze. Sigma 530 DG Super
    tez dziala jak nalezy.

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2014-06-13 21:54:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-06-13 10:28, elmer radi radisson pisze:

    > Przeciez napisalem w czym byl problem, prawda?

    Jeśli nie masz możliwości korygowania parametrów
    lub próby nie dają rezultatu, to faktycznie problem.
    Niekoniecznie z lampą.

  • 10. Data: 2014-06-13 22:29:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 13. Juni 2014 21:54:34 UTC+2 schrieb cef:

    > Je�li nie masz mo�liwo�ci korygowania parametr�w
    >
    > lub pr�by nie daj� rezultatu, to faktycznie problem.
    >
    > Niekoniecznie z lampďż˝.

    takiego bledu konstrukcyjnego nie da sie skorygowac parametrami.
    Nawet gdyby to bylo mozliwe , to czy nie lpiej wybrac lampe , w ktorej korekty nie sa
    konieczne ?