  • 1. Data: 2010-07-27 14:58:08
    Temat: Microchip Microstick
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Microchip mnie dziś zaatakował reklamowo czymś takim :
    http://www.microchipdirect.com/ProductSearch.aspx?Ke
    ywords=DM330013
    EUR20 plus przesyłka za dwie kostki (dsPIC33fJ64MC802 i PIC24HJ64GP502)
    oraz stick usb.
    Hm, jestem coraz bliżej bliższego zapoznania się z PICami :)

    Sławek
    --
    ________ Chowam jego głowę do worka i udaję, że nic się nie stało.
    _/ __/ __/ (ostatnie słowa gracza RPG)

  • 2. Data: 2010-07-27 15:58:29
    Temat: Re: Microchip Microstick
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Sławomir Szczyrba pisze:
> [...]
    > oraz stick usb.
    > Hm, jestem coraz bliżej bliższego zapoznania się z PICami :)

    I tak trzymaj ;)
    Microchip ma kilka fajnych bardzo niedrogich(!) narzędzi wydatnie
    wspomagających uruchamianie. Ostatnio przygotowując "wkład do kontenera
    na elektrośmieci" natknąłem się na domowej roboty sprzętowy zestaw
    uruchomieniowy dla 8052 składający się z wersji piggyback tego procesora
    oraz emulatora epromów na porcie równoległym. Oczywiście zero
    debuggingu, tylko analiza problemu i szybkie przeładowanie pamięci i tak
    w kółko, aż do skutku. I pomyślałem sobie, jak ja mogłem na tym
    cokolwiek zrobić, nie mając do dyspozycji możliwości pracy krokowej,
    pułapkowania, podglądu zasobów itp.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 3. Data: 2010-07-27 16:49:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-27 17:58, Andgro wrote:
    > Microchip ma kilka fajnych bardzo niedrogich(!) narzędzi wydatnie
    > wspomagających uruchamianie.

    Dalej produkuje procesory ze sprzetowym stosem ;) ? Bo w dzisiejszych
    czasach to takie niefajne że żadne narzedzia tego nie rekompensują ;)

  • 4. Data: 2010-07-27 17:22:22
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Sebastian Biały pisze:

    > Dalej produkuje procesory ze sprzetowym stosem ;) ? Bo w dzisiejszych
    > czasach to takie niefajne że żadne narzedzia tego nie rekompensują ;)

    Microchip robi i takie procesory jakie były 15 lat temu i takie
    zaprojektowane pod katem programowania w C.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 5. Data: 2010-07-27 18:25:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-27 19:22, Andgro wrote:

    > Microchip robi i takie procesory jakie były 15 lat temu i takie
    > zaprojektowane pod katem programowania w C.

    Dlatego pytam, sprzetowy stos jest kluczowym problemem który mnie od
    tego wynalazku odrzucał w kierunku AVR. Może się coś zmieniło.

    No i jeszcze brak gcc...

  • 6. Data: 2010-07-27 18:30:42
    Od: "Andy" <a...@c...pl>

    > Dlatego pytam, sprzetowy stos jest kluczowym problemem który mnie od tego
    > wynalazku odrzucał w kierunku AVR. Może się coś zmieniło.
    >
    > No i jeszcze brak gcc...

    No i chyba, ale moze sie myle, w niektorych prockach byl jeszcze problem,
    ze pomimo ustawien zabezpieczen przed odczytaniem kodu i zrobieniem klona
    dalo sie jednak wyciaganc kod przez JTAG'a.

    --
    Andrzej

  • 7. Data: 2010-07-27 19:13:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-27 20:25 Sebastian Biały napisał(a):

    > Dlatego pytam, sprzetowy stos jest kluczowym problemem który mnie od
    > tego wynalazku odrzucał w kierunku AVR. Może się coś zmieniło.

    Oj chyba nie pisałeś nigdy nic dla DSPków. Sprzętowy stos to bardzo
    często stosowany zabieg - oczywiście sensowne kompilatory C sobie z tym
    bezproblemowo radzą (przeznaczając jeden rejestr ogólnego przeznaczenia
    na wskaźnik stosu).

    > No i jeszcze brak gcc...

    Yup. Coś się zmieniło w tej kwestii w ciągu ostatnich 10 lat? Czymże
    super skomplikowanym jest architektura i asembler PICów, że jeszcze nikt
    nie zrobił portu gcc?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2010-07-27 19:27:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-27 21:13, Adam Dybkowski wrote:

    > Oj chyba nie pisałeś nigdy nic dla DSPków.

    *Nie* mam potrzeby pisania dla dsp. Dlatego sprzętowy stos denerwuje
    mnie niezmiernie w *normalnych* aplikacjach. Bo np. cholernie utrudnia
    preemptive multitasking. Nie wiem czy w ogóle sa jakieś rozsądne
    implementacje tego na PICe.

    > (przeznaczając jeden rejestr ogólnego przeznaczenia
    > na wskaźnik stosu).

    Hmmm chyba nie o tym mówie kiedy mam na myśli sprzetowe stosy ;) nie
    wiem jak to teraz wygląda w PICach, wlasnie chciałbym się dowiedzieć,
    może warto się przeprosić.

    > Yup. Coś się zmieniło w tej kwestii w ciągu ostatnich 10 lat? Czymże
    > super skomplikowanym jest architektura i asembler PICów, że jeszcze nikt
    > nie zrobił portu gcc?

    Bo PIC jest mocno nienormalny w porównaniu z "reszta świata"?

  • 9. Data: 2010-07-27 19:47:04
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Wystarczy wejść na stronę Microchipa żeby w ciągu 5 minut znaleźć
    odpowiedzi na Twoje pytania.
    Mnie programowanie uC w C zupełnie nie interesuje, więc nie powiem nic
    więcej na temat szczegółów.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki