  • 1. Data: 2010-07-27 14:37:01
    Temat: Programowe dekodowanie danych
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    Dalej walkuje temat dekodowania pewnej transmisji FSK 2400Bd a jako ze temat
    dla mnie jest nieznany prosze o wsparcie.
    Transmisja FSK w ktorej logiczne 0 oznacza zmiane stanu a 1 brak zmian czyli
    ciag 010101 nadany bedzie jako 000000 typowe dla trasmisji (nie wiem czy ta
    metoda ma jakas nazwe pewnie tak)
    Kolejny problem przed jakim teraz stanalem to jak sie zsynchronizowac z
    odebranym ciagiem bitow.
    W ramce na poczatku idzie 01010101 potem synchronizacja 10010011 no i potem
    dane.
    Poniewaz to jest transmisja radiowa nigdy nie wiadomo w jakim momencie
    zacznie sie cos odbierac.
    W "powietrze" transmitowane sa zmiany stanu a nie poszczegolne bity danych
    wiec w zaleznosci jaki bit odbierzemy pierwszy to ciag bedziemy mieli jak
    nalezy albo zanegowany.
    No i wlasnie jak sie do takich sygnalow synchronizowac.
    Temat zapewne jest znany bo istnieja setki urzadzen i programow
    odbierajacych emisje cyfrowe.
    Jednak dla mnie poczatkujacego jest to prawie czarna magia.9na AVR, 8051
    itp)
    Glownie chodzi mi o temat programowej realizacji dekodowania strumienia
    danych
    Podpowiedzcie po jakich haslach szukac, moze jakies pozycje ksiazkowe
    mozecie polecic albo strony WWW gdzie o tym mozna sie dowiedziec.
    Ksiazki dostepne w ksiegarniach to przewaznie jakies podstawy opisuja ogolne
    o ukladach. Takich rzeczy wogole nie znalazlem.
    Wdzieczny bede za wszelkie wskazowki ktore pomoga mi ogarnac temat
    dekodowania i obrobki strumieni danych.

  • 2. Data: 2010-07-27 16:02:41
    Temat: Re: Programowe dekodowanie danych
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.07.2010 16:37, schrieb Chomik:
> [...]
    > ogolne o ukladach. Takich rzeczy wogole nie znalazlem.
    > Wdzieczny bede za wszelkie wskazowki ktore pomoga mi ogarnac temat

    Trochę niezabardzo rozumiem za co się zabierasz. Robisz samą transmisję
    radiową, czy tor radiowy jest gotowy i robisz samą transmisję?

    Zakładając samą transmisję, to masz w sumie dwie możliwości. Jedna to
    nadawanie pakietowe. Czekasz na przerwę, potem sync i słuchasz jakie
    dane przychodzą. Tory radiowe na ogół już tego typu usługi dają.

    Druga możliwość to robienie na piechotę. Mam coś takiego co prawda nie
    na radio, ale na drutach, ale funkcjonuje bardzo dobrze. Mam swoje
    ramki, z czego tylko pierwszy bajt ma MSB ustawiony na 1. Pozostałe dane
    są przepakowane tak, że na bajta mam 7 bitów danych, MSB jest na 1.
    Wszystko jest pakietowane w zgrabne kąski (8-32 bajtów), z czego 1-2
    ostatnie są CRC. Słucham tak długo, aż złapię 1 na początku i mam swoją
    synchronizację.

    Jak chcesz robić wsio piechty, to zainteresuj się zigbee. Taniej, niż
    wszystko robić samemu. Tu możesz zacząć:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/ZigBee

    Co prawda nie FSK tylko CSMA, ale za to lepiej chodzi.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-07-27 17:04:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Chomik pisze:
> [...]
    > czyli ciag 010101 nadany bedzie jako 000000 typowe dla trasmisji (nie
    > wiem czy ta metoda ma jakas nazwe pewnie tak)
    jeżeli 0 to zmiana stanu a 1 brak zmian to 010101 nadany będzie jako:
    DANE: 001100110011
    ZEGAR: ^__^^__^^__^^__
    SYGNAŁ:0111100001111

    Michoo

  • 4. Data: 2010-07-27 18:53:52
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    --

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:8...@m...uni-berlin.de...

    > Trochę niezabardzo rozumiem za co się zabierasz. Robisz samą transmisję
    > radiową, czy tor radiowy jest gotowy i robisz samą transmisję?

    Robie odbiornik pewnej transmisji.
    Ciag binarny jaki idzie po eterze mam juz zdekodowany do postaci 01 i musze
    go w procesorze obrobic zeby wydzielic z tego strumienia uzyteczne dane

  • 5. Data: 2010-07-27 18:54:06
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    --

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    > jeżeli 0 to zmiana stanu a 1 brak zmian to 010101 nadany będzie jako:
    > DANE: 001100110011
    > ZEGAR: ^__^^__^^__^^__
    > SYGNAŁ:0111100001111

    ????????

  • 6. Data: 2010-07-28 08:01:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Chomik,

    Tuesday, July 27, 2010, 8:53:52 PM, you wrote:

    Co to za obyczaj pisania poniżej tear-line?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2010-07-30 22:02:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-28 10:01 RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Co to za obyczaj pisania poniżej tear-line?

    Sabotaż - abyś go nie mógł zacytować. ;-)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/