  • 111. Data: 2010-01-08 00:37:26
    Temat: Re: Międzyfazowe w USA
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    J.F. pisze:

    > pare razy mniejsze - u nich kazdy ma wlasny transformator na
    > najblizszym slupie.

    W miastach? W takim NY mieszka 18 mln mieszkańców. Ich dzielnice willowe
    nie mają słupów wzdłuż ulicy, tylko 1 trafo na ulicę i kable nn pod
    ziemią - jak w Polsce.

    > Moze nie mieli potrzeby. Ja juz nawet nie pamietam kiedy ogladalem TT

    W latach 90. był to dla mnie ersatz internetu

    > A ta ramka to odnosnie czego ?
    >
    > Dla ASCII 7 bitow starcza calkowicie, w europie 8 za malo :-)

    Odnośnie np. telefonii. Sygnał E-1 masz, jeśli wykupisz sobie ISDN PRA.
    W stanach dostajesz T-1, o 1/8 wolniejszy.

  • 112. Data: 2010-01-08 01:03:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 08 Jan 2010 01:37:26 +0100, Tomasz Wójtowicz wrote:

    >W latach 90. był to dla mnie ersatz internetu

    No widzisz - ty miales ersatz, oni mieli internet :-)

    >Odnośnie np. telefonii. Sygnał E-1 masz, jeśli wykupisz sobie ISDN PRA.
    >W stanach dostajesz T-1, o 1/8 wolniejszy.

    O ile dobrze czytam to o 1/4, a moze nawet o 3/8
    http://en.wikipedia.org/wiki/Primary_rate_interface

    Ale cos za cos - nizsza predkosc to zapewne wiekszy zasieg i tanszy
    sprzet, choc to dawniej, a nie teraz.

    No i dochodza inne sprawy - jak chcesz miec szybkie lacze danych, to
    zamawiasz szybkie lacze danych, a nie narzekasz ze ISDN jest
    wolniejszy :-)

    J.

  • 113. Data: 2010-01-08 08:51:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    J.F. pisze:

    > No i dochodza inne sprawy - jak chcesz miec szybkie lacze danych, to
    > zamawiasz szybkie lacze danych, a nie narzekasz ze ISDN jest
    > wolniejszy :-)

    Złącze T-3 też jest odpowiednio wolniejsze niż E-3.

  • 114. Data: 2010-01-08 15:42:23
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:
    > Swoją drogą, zastanawia mnie to, dlaczego USA tak mają, że technologicznie
    > są zawsze cofnięte od reszty świata, np.:

    z tamtej strony to wygląda tak że to my jesteśmy we wszystkim cofnięci i to
    prędzej prawda:O(

    > prąd:
    > 110V oznacza 4x większe straty niż 230V

    ha ha jakieś tą bzdurę wyliczył?:O)
    110V/60Hz czyli napięcie kilkakrotnie bezpieczniejsze od naszego:O)

    tam super bryka 4x4 a u nas kartonowy trabant, tam tania i ciepła chata a u
    nas betobowy klocek opalany dwiema przyczepami węgla na sezon, i tak
    dalej:O)

  • 115. Data: 2010-01-11 15:17:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <S...@T...MUCH.SPAM.com> wrote in message

    > Swoją drogą, zastanawia mnie to, dlaczego USA tak mają, że technologicznie
    > są zawsze cofnięte od reszty świata, np.:
    >
    > prąd:
    > 110V oznacza 4x większe straty niż 230V

    I tu jest jakieś technologiczne cofnięcie?
    Czy może celowe działanie w trosce o mniejszą szansę porażenia?
    Bo w budynkach przemysłowych królują dużo wyższe napięcia...

    > telewizja analogowa:
    > 525 linii vs. 625 linii w Europie

    Od ponad roku jednak oglądam już w USA tylko TV cyfrową...
    Kiedy w Polsce można będzie taką oglądać?

    > poza tym nie mieli teletekstu, kiedy w Europie ta technologia była
    > popularna

    Nie mieli bo nie umieli? Nie znali technologii?
    Czy też Amerykanie inaczej telewizora używają i telegazety nie potrzebowali?

    > telewizja cyfrowa:
    > ATSC jest technologicznie gorszy od DVB-T
    >
    > telekomunikacja:
    > ramka T ma 7 bitów, w Europie ramka E ma 8
    >
    > itd.
    >
    > Ktoś ma pomysł, dlaczego tak jest, że Amerykanie muszą mieć gorzej niż
    > Europa czy reszta świata?

    Choćby dlatego że w wielu rzeczach są pionierami a ten kto
    później startuje i nie ma bagażu kompatybilności wstecznej
    jest w stanie wybrać nieco nowsze, lepsze standardy...

  • 116. Data: 2010-01-11 15:22:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    >>> prąd:

    > W miastach? W takim NY mieszka 18 mln mieszkańców. Ich dzielnice willowe
    > nie mają słupów wzdłuż ulicy, tylko 1 trafo na ulicę i kable nn pod
    > ziemią - jak w Polsce.

    Nie mają słupów tylko instalacje podziemne mają małe zielone
    budki wystające jak grzyby z trawnika i tam siedzą transformatory.

    > W latach 90. był to dla mnie ersatz internetu

    No widzisz, a w USA w latach 90 mieli już powszechny internet.

    > Odnośnie np. telefonii. Sygnał E-1 masz, jeśli wykupisz sobie ISDN PRA. W
    > stanach dostajesz T-1, o 1/8 wolniejszy.

    T1 to technologie już dawno nieużywane... Dziś internet wchodzi
    do domu po światłowodzie lub kablu telewizyjnym i prędkości
    są rzędu 10-12 Mbps na użytkownika (Porównaj AT&T U-Verse
    lub ofertę kablówki COMCAST). Jaka jest przeciętna prędkość
    internetu w domach w Polsce? Neostrada 512kbps? A może 2mpbs?
    Nie wiem czy można powiedzieć że są do tyłu...

  • 117. Data: 2010-01-11 15:58:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > I tu jest jakieś technologiczne cofnięcie?
    > Czy może celowe działanie w trosce o mniejszą szansę porażenia?

    Szansę? Chodzi o prawdopodobieństwo, czy o skutki? Czy rzeczywiście
    porażenie napięciem 110V jest dużo mniej dotkliwe od porażenia
    napięciem 230V? Bo *szansa* porażenia prądem z sieci energetycznej
    w trakcie normalnej eksploatacji urządzeń istnieje tylko w USA.
    I jeszcze w krajach, w których używa sie tych idiotycznych małych
    wtyczek. Najbezpiecznej jest je wyciągać szarpiąc za kabel (wiem,
    większość tubylców się przyzwyczaiła i nawet nie zauważa problemu).
    Już dawno powinni tego zabronić.

    > Bo w budynkach przemysłowych królują dużo wyższe napięcia...

    Bo rzeczywiście 110V to najgorszy z możliwych wyborów. Za dużo na
    "bezpieczne napięcie", za mało na zasilanie czegoś o większym
    apetycie na moc. Ale swoją drogą ciekawe skąd to "celowe działanie".
    Może chodziło o wytrzymałość izolacji z papieru, sznurka, gutaperki
    czy czegoś takiego?

    > Od ponad roku jednak oglądam już w USA tylko TV cyfrową...
    > Kiedy w Polsce można będzie taką oglądać?

    Kilka tygodni temu kupiłem telewizor. Nie żeby od razu oglądać,
    potrzebny jest jako 32-calowy wyświetlacz. Ale tuner DVBT ma.
    Z ciekawości podłączyłem antenę. Jakiś taki dipolek z kilkoma
    direktorami rzucony na parapet. Telewizor się zestroił i pokazuje
    7 programów w MPG4.

    --
    Jarek

  • 118. Data: 2010-01-11 23:11:11
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    > Kilka tygodni temu kupiłem telewizor. Nie żeby od razu oglądać,

    ;-)
    Tu tłumaczyć się nie trzeba.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 119. Data: 2010-01-13 21:14:58
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

> [...]
    > internetu w domach w Polsce? Neostrada 512kbps? A może 2mpbs?
    > Nie wiem czy można powiedzieć że są do tyłu...

    W/g testu tyg Chip (01/2010 str20) USA ma srednia szybkosc lacza 4,9 Mb/s
    (cena 1Mb/s to 7,8PLN). W Polsce odpowiednio 7,9Mb/s (17,9PLN). Wiem,
    cena, ale nie patrzac na nia to mamy szybsze lacza :)

    Qwinto

  • 120. Data: 2010-01-21 23:10:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Qwinto" <q...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > (cena 1Mb/s to 7,8PLN). W Polsce odpowiednio 7,9Mb/s (17,9PLN). Wiem,
    > cena, ale nie patrzac na nia to mamy szybsze lacza :)

    A w tym teście uwzględnili dostęp do internetu z komórek 3G
    zaniżającą statystyki szybkości łączy? Nie mam tego chip'a...