    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Mikro jezyk embedded - za czym się rozglądać
    Date: Fri, 29 May 2009 08:21:24 +0200

    Witam.

    Nietypowa sprawa. Szukam prostego języka embedded który wejdzie w
    malutką architekturę (8-bit, ~2kB-4kB RAM).

    Nie oczekuje żadnej zauważalnej wydajności, ale:

    a) powinien mieć zarządzanie pamięcią przypominające kompaktowane GC
    (najlepiej jesli mogę pokazac: oto twoj RAM, masz się zmiescić, albo wal
    wyjątkiem). W ostateczności może mieć system pamięci wyprowadzony do
    implementacji przeze mnie.

    b) sensowna składnia z okolić języków "{}/pascal". Dopuszczam BASICa jak
    nic innego nie bedzie, ale niech w nim bedzie chociaż "PROCEDURE" :).

    c) rozbudowa o własne polecenia

    d) fajnie jak by była choćby namiastka obiektowości.

    moze ktos cos moze mi pokazac palcem? LUA, JavaScript sa deczko za duże
    na ta arch. Wynalazków typu fortran nie chcę ze wzgledu na niewygodne
    pisanie (a nie ja będe pisał/poprawiał te skrypciki). Jest Java na takie
    małe arch, ale chce zeby kod źródlowy był parsowany wewnatrz (wydajnośc
    jak mowilem nie ma znaczenia).

    Ktoś mógłby się podzielić luźnymi hasłami o których poszukać?