  • 11. Data: 2009-01-02 21:34:53
    Temat: Re: Mikrofalówka - nie grzeje
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pawel,

    Friday, January 2, 2009, 10:26:04 PM, you wrote:

    > Wielkosc "obiektu" jest mniejsza niz dlugosc fali ?

    Wsadź do mikrofalówki jajko - jest mniejsze od długości fali.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2009-01-02 21:40:10
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    > Garnek, troche wody na dno, sitko (raczej metalowe) tak zeby nie dotykalo
    > wody, na sitko butelki do sterylizacji, wszystko przykryc garnkiem
    > odwroconym (bez teflonu) i gotowac, 10 minut wystarczy. Kuchenka
    > mikrofalowa nie sterylizuje.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --

    Owszem sterylizuje. Sa do tego specjalne sterylizatory parowe.
    Kilka minut w parze o temperaturze kilkuset stopni sterylizuje idealnie.
    A twoj sposób tez jest skuteczny ale malo praktyczny.

    bhk

  • 13. Data: 2009-01-02 21:44:58
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Powitanko,

    > Do 3 miesiaca sie sterylizuje, szczegolnie jak mlody(a) dostal malo
    > punktow przy porodzie, potem wszystko sie tylko myje.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)

    Faktycznie z ta sterylizacją to bardziej dla rodziców.
    Tym bardziej ze malec lazi zaiwania po podłodze, liże co popadnie i gdzie
    popadnie.
    A ta sterylizacja to chyba jakieś zboczenie które sie ostało z czasów
    noworodkowych.
    Ale z drugiej strony mikrofalówka sie przydaje nie tylko do tego ;))
    i jakos tak głupio jak nie działa.

    bhk

  • 14. Data: 2009-01-02 23:30:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Racja. Ta sterylizacja bardziej działa na rodziców niż dziecko.

    No ale wtedy to już chyba na sterylizację rodziców za późno.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2009-01-02 23:47:17
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    --
    Kościół katolicki to siedlisko wszelkiego zła, a szatan ma w nim używanie.
    Użytkownik "bhk" <b...@u...onet.eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kilka minut w parze o temperaturze kilkuset stopni sterylizuje idealnie.
    > A twoj sposób tez jest skuteczny ale malo praktyczny.

    -
    Powiedzmy tak: różne rzeczy mozna w rózny sposob sterylizowac. Akurat
    smoczek i butelka da sie sterylizowac w mikrofali. Uwazam, ze nalezy
    sterylizowac naczynia w ktorych małemu dziecku podaje sie pokarm, aby nie
    bylo narazone na czasami bardzo zjadliwe i niebezpieczne infekcje przewodu
    pokarmowego. I nie ma to nic wspolnego z wydelikacaniem dziecka.

    sofu

  • 16. Data: 2009-01-02 23:59:20
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Wsadź do mikrofalówki jajko - jest mniejsze od długości fali.

    Jak złożysz pisemną przysięgę odkupienia kuchenki to niech spróbuje...

  • 17. Data: 2009-01-03 00:33:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ,

    Saturday, January 3, 2009, 12:59:20 AM, you wrote:

    > Jak złożysz pisemną przysięgę odkupienia kuchenki to niech spróbuje...

    Sorry - to nie ja sugeruję, że poniżej długości fali (siakieś 12.5 cm)
    nie działa.

  • 18. Data: 2009-01-03 11:43:43
    Od: Konop <k...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Sorry - to nie ja sugeruję, że poniżej długości fali (siakieś 12.5 cm)
    > nie działa.

    Wiesz, moim zdaniem, to mikrofala ma prawo nie działać, jeśli gabaryty
    przedmiotu są znacznie mniejsze od długości fali albo nawet połowy tej
    długości... Ktoś tu podał przykład z kroplą wody - nie wiem, nie
    sprawdzałem... jeśli kropli nie zagotuje, to co dopiero jakiegoś
    drobnoustroju... no ale jajko to już nie jest znacznie mniejsze od
    długości fali, tylko troszkę mniejsze...
    Nie chcę się upierać, że tak jest... nie wiem, nie sprawdzałem,
    ustosunkowuję się po prostu do stwierdzenia, że skoro jajko ugotuje, to
    coś miliony razy mniejszego też...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 19. Data: 2009-01-03 12:21:10
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Konop wrote:
    > Ktoś tu podał przykład z kroplą wody - nie wiem, nie
    > sprawdzałem...

    A ja sprawdzałem i większa ilość wody mi się zagotowała, a kropelka obok
    na talerzyku - nie. Nawet ciepła nie była.
    Z tego co słyszałem, to w mikrofalówce jest fala stojąca - fajne jest
    doświadczenie z czekoladą - wkłada się taliczkę czekolady, ale tak, żeby
    się nie obracała na talerzyku - trzeba go wyjąć albo odwrócić. Czekolada
    topi się tylko w określonych miejscach (oddalonych o długość fali?) -
    niestety nie mam dużej czekolady - na małej tabliczce niezbyt to
    widać... zresztą i tak już zjedzona ;)
    Możliwe, że z tą kroplą wody po prostu miałem pecha, i nie przeszła ani
    razu przez strzałkę fali mimo obrotowego talerzyka - tak czy inaczej
    skuteczność sterylizacji w mikrofalówce poddaję w wątpliwość.
    Mam pomysł, żeby zamiast czekolady włożyć wielki plaster żółtego sera,
    albo... papier od faksu - jak zrobię to doświadczenie i wyjdzie coś
    ciekawego to napiszę.

    Mirek.

  • 20. Data: 2009-01-03 12:38:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 13:21:10 +0100, Mirek napisał(a):

    > A ja sprawdzałem i większa ilość wody mi się zagotowała, a kropelka obok
    > na talerzyku - nie. Nawet ciepła nie była.

    Panowie, nieco rozumu. Nie o stosunek rozmiarów grzanego obiektu do
    długości fali tu chodzi tylko o stosunek jego objętości do powierzchni.
    --
    Jacek