  • 21. Data: 2009-01-03 15:49:49
    Temat: Re: Mikrofalówka - nie grzeje
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Panowie, nieco rozumu. Nie o stosunek rozmiarów grzanego obiektu do
    > długości fali tu chodzi tylko o stosunek jego objętości do powierzchni.

    Komu mamy tego rozumu dać? ;)
    Woda w szklance stosunek objętości do powierzchni - przyjmijmy 1:1 -
    gotuje się.
    Woda na talerzyku 2mm warstwa, fi 15 cm - również się gotuje.

    Mirek.

  • 22. Data: 2009-01-03 16:20:28
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Mam pomysł, żeby zamiast czekolady włożyć wielki plaster żółtego sera,
    > albo... papier od faksu - jak zrobię to doświadczenie i wyjdzie coś
    > ciekawego to napiszę.

    Można papier od faksu tylko dobrze jest go wczesniej zwilżyć wodą :)
    Eksperyment opisywany chyba w Swiecie Nauki - pomiar predkosci swiatla w
    warunkach domowych.

    MaW

  • 23. Data: 2009-01-04 00:43:42
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    --
    Kościół katolicki to siedlisko wszelkiego zła, a szatan ma w nim używanie.
    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz, moim zdaniem, to mikrofala ma prawo nie działać, jeśli gabaryty
    > przedmiotu są znacznie mniejsze od długości fali albo nawet połowy tej
    > długości... Ktoś tu podał przykład z kroplą wody - nie wiem, nie
    > sprawdzałem... jeśli kropli nie zagotuje, to co dopiero jakiegoś
    > drobnoustroju... no ale jajko to już nie jest znacznie mniejsze od
    > długości fali, tylko troszkę mniejsze...
    > Nie chcę się upierać, że tak jest... nie wiem, nie sprawdzałem,
    > ustosunkowuję się po prostu do stwierdzenia, że skoro jajko ugotuje, to
> [...]
    ---

    Czeto podgrzewałem kiedys dziecku soczki i papu w kieliszku znacznie
    mniejszym od jajka. 5 sekund Mulinex-ie
    i zawartosc byla ciepla. Kilkanascie sekund i zaczynala sie gotowac.
    Nioe mialem pojecia o tym, ze kropli nie mozna zagotowac. Myslałem, ze kazda
    czasteczka wody jest podgrzewana przez mikrofale.

    sofu

  • 24. Data: 2009-01-04 00:59:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "sofu"
    >Uwazam, ze nalezy
    > sterylizowac naczynia w ktorych małemu dziecku podaje sie pokarm, aby nie
    > bylo narazone na czasami bardzo zjadliwe i niebezpieczne infekcje przewodu
    > pokarmowego.

    A dlaczego infekcje mają pochodzić tylko z naczyń? Dziecko obcycycka
    wszystko dookoła.

    Robert

  • 25. Data: 2009-01-04 12:05:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sofu,

    Sunday, January 4, 2009, 1:43:42 AM, you wrote:

    Dlaczego treść postu piszesz w podpisie?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2009-01-04 14:49:18
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "sofu"
    >
    > A dlaczego infekcje mają pochodzić tylko z naczyń? Dziecko obcycycka
    > wszystko dookoła.
    >
    > Robert

    ------

    Czy wąchałes kiedykolwiek butelke i smoczek niedomyty i niewysterylizowany,
    ktory sobie polezał kilka godzin w ciepłej kuchni i mial na dodatek troche
    wody na dnie?
    Nie mowie o brudnym bo to inna historia.
    Tam nieomal czuc "bakterie". Ja mam taka swoja własnosc wechowa (jak pies
    czy kot) ze wyczuwam drobne nawet zmiany wskazujace na psucie sie żywnosci.
    I dla tego wiem co mówie.
    Na pozywkach hoduje sie bakterie. Takimi pozywkami sa w gruncie rzeczy
    pokarmy jakie zjada dziecko. Naczynia w cieplej kuchni pokrywaja sie
    rodzajem nalotu bakteryjnego
    (nie wiem jak to nazwac i czym to wlasciwie jest), ktory ciezko usunąć nawet
    myjac rozcienczonymi detergentami.
    To sie potrafi kumulowac na gumowym smoczku ktory ma mikropory,
    uszczelkach, nakretkach. Naczynia maja sporo miejsc gdzie bakterie moga
    przetrwać i potem gwałtownie sie rozwijac najpierw w porcji żywnosci dla
    dziecka, a potem w jego przewodzie pokarmowym.
    Dla tego bezpieczniej jest sterylizowac naczynia niz liczyc, ze nic sie nie
    stanie.

    sofu

  • 27. Data: 2009-01-04 15:01:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 15:49:18 +0100, sofu napisał(a):

    > Dla tego bezpieczniej jest sterylizowac naczynia niz liczyc, ze nic sie nie
    > stanie.

    Normą dla Homo jest karmienie piersią do 2 roku. Jak myślisz, ile kobiet
    sterylizuje sobe sutek wrzątkiem zanim go wetknie bachorowi w buźkę? :)
    --
    Jacek

  • 28. Data: 2009-01-04 18:42:51
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    Jacek Maciejewski wrote:
    > Normą dla Homo jest karmienie piersią do 2 roku. Jak myślisz, ile kobiet
    > sterylizuje sobe sutek wrzątkiem zanim go wetknie bachorowi w buźkę? :)

    Może spiryt zamiast wrzątku? :-)

  • 29. Data: 2009-01-04 22:57:16
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    I tym sposobem dowiedziałem się więcej o celowości sterylizacji
    butelek dla malucha, niż o budowie kuchenki mikroalowej i ewentualnych
    przyczyn niedziałania.
    Na szczęście jutro już jest poniedziałek i mam nadzieje serwisy AGD
    zaczną normalnie działać i będzie można zawieść mikrowele do
    jakiegos fachmana.

    Pozdrawiam,
    BHK

  • 30. Data: 2009-01-05 08:28:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 23:57:16 +0100, bhk napisał(a):

    > I tym sposobem dowiedziałem się więcej o celowości sterylizacji
    > butelek dla malucha, niż o budowie kuchenki mikroalowej i ewentualnych
    > przyczyn niedziałania.

    Hehe, przepraszam, moja wina z tym OT :) Ale jak słusznie jeden z
    pierwszych przedpiśców zauważył, budowa jest prosta jak u cepa. Bierze sie
    śrubokręt w garść, miernik w drugą (dzięki temu masz paluchy zajęte i nie
    wtykasz ich gdzie nie trzeba) i naprawia :)
    --
    Jacek