  • Data: 2014-09-27 11:29:26
    Temat: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak> szukaj wiadomości tego autora

    Nie mam doświadczenia w signal procesing a mam taki temat :

    połączyć dwa sygnały audio w jeden.
    Sygnały próbkowane są z tą samą częstotliwością 16 bit na próbkę.
    Muszę je połączyć w jeden strumień.
    Jakiego wzoru użyć ?

    Googlarka odkryła taki wątek :

    http://dsp.stackexchange.com/questions/3581/algorith
    ms-to-mix-audio-signals-without-clipping

    Sygnały wejściowe A i B , propozycje są dwie :

    result=A+B-AB doesn't make any sense,
    result=g(A+B) where g<=1 .

    Jak dla mnie, naturalne wydaje się, że gdy któryś z sygnałów równy jest
    zero,
    to na wyjściu powinienem dostać wartość równą drugiemu sygnałowi.
    Gdy A i B są w tej samej fazie to po prostym zsumowaniu zwykle nastąpi
    przekroczenie maksymalnej wartości amplitudy.

    Gdy A i B mają tą samą wartość ale są w przeciw fazie wynik powinien być
    zero.

    Nie chcę odkrywać ameryki, potrzebuję wzoru matematycznego określającego jak
    to się robi ...

    Chodzi mi po głowie taka myśl :
    Jeżeli A i B są w tej samej fazie wybrać ten większy, jeżeli są w fazie
    przeciwnej zsumować.
    Ma to any sense ?

    AZS