eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Miksowanie audio cyfrowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2014-09-27 11:29:26
    Temat: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Nie mam doświadczenia w signal procesing a mam taki temat :

    połączyć dwa sygnały audio w jeden.
    Sygnały próbkowane są z tą samą częstotliwością 16 bit na próbkę.
    Muszę je połączyć w jeden strumień.
    Jakiego wzoru użyć ?

    Googlarka odkryła taki wątek :

    http://dsp.stackexchange.com/questions/3581/algorith
    ms-to-mix-audio-signals-without-clipping

    Sygnały wejściowe A i B , propozycje są dwie :

    result=A+B-AB doesn't make any sense,
    i
    result=g(A+B) where g<=1 .

    Jak dla mnie, naturalne wydaje się, że gdy któryś z sygnałów równy jest
    zero,
    to na wyjściu powinienem dostać wartość równą drugiemu sygnałowi.
    Gdy A i B są w tej samej fazie to po prostym zsumowaniu zwykle nastąpi
    przekroczenie maksymalnej wartości amplitudy.

    Gdy A i B mają tą samą wartość ale są w przeciw fazie wynik powinien być
    zero.

    Nie chcę odkrywać ameryki, potrzebuję wzoru matematycznego określającego jak
    to się robi ...
    f(A,B) = ...


    Chodzi mi po głowie taka myśl :
    Jeżeli A i B są w tej samej fazie wybrać ten większy, jeżeli są w fazie
    przeciwnej zsumować.
    Ma to any sense ?

    AZS


  • 2. Data: 2014-09-27 12:12:58
    Temat: Re: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2014-09-27 o 11:29, Akond ze Skwak pisze:

    > Jakiego wzoru użyć ?

    (A+B)*0.5

    Następnie sygnał poddać normalizacji.

    Jeśli jest to na żywo, można nie mnożyć przez 0.5 tylko przez nieco
    więcej, ale wtedy jest zawsze ryzyko clippingu. Albo zastosować algorytm
    kompresji w czasie rzeczywistym.

    > Jeżeli A i B są w tej samej fazie wybrać ten większy, jeżeli są w fazie
    > przeciwnej zsumować.

    Jak wykryjesz, w jakiej fazie masz daną cyferkę sygnału? Przecież sygnał
    jest mieszaniną wielu częstotliwości (w przypadku próbkowanych jest ich
    skończona liczba) i każda z nich ma inną amplitudę i fazę. Oczywiście
    rozumując Fourierowsko.

    L.



  • 3. Data: 2014-09-27 12:22:01
    Temat: Re: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-27 11:29, Akond ze Skwak pisze:

    > result=A+B-AB doesn't make any sense,

    Dlaczego nie ma sensu? To jest zwykły OR.

    Jeśli mamy działanie A OR B, to nie można tego zsumować A+B bo wynik
    wyjdzie z przedziału 0;2 dlatego sumuje się po przypadkach:

    A*(1-B) + B*(1-A) + A*B = A - AB + B - AB + AB = A + B - AB


    Na przykład XOR sumuje się podobnie:

    A*(1-B) + B*(1-A) = A + B - 2AB


  • 4. Data: 2014-09-27 12:23:15
    Temat: Re: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-09-27 o 12:27, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Zerowy. Obetnij po bicie (oczywiście pamiętając o znaku) i dodaj po
    > prostu.
    To by było nieaudiofilsko. Lepiej najpierw zsumować (przewidując na
    wynik zmienną odpowiednio dużą, tzn 16+1 by wystarczyło ale pewnie
    inaczej niż 32bit się nie uda), a potem wynik sumowania podzielić /2
    dopiero.
    Dlaczego? Bo ponieważ:
    Jeśli NAJPIERW podzielisz przez /2 to np sygnał A=1, B=1 - po
    podzieleniu przez dwa (odcięciu ostatniego bitu) wyjdzie ci A=0 B=0,
    suma A+B=0.
    Jesli POTEM podzielisz, to A=1 B=1, po zsumowaniu A+B=2, po podzeleniu
    (A+B)/2=1 - i sygnał jest, straty nie ma.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 5. Data: 2014-09-27 12:27:38
    Temat: Re: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akond,

    Saturday, September 27, 2014, 11:29:26 AM, you wrote:

    > Nie mam doświadczenia w signal procesing a mam taki temat :
    > połączyć dwa sygnały audio w jeden.
    > Sygnały próbkowane są z tą samą częstotliwością 16 bit na próbkę.

    [...]

    > Chodzi mi po głowie taka myśl :
    > Jeżeli A i B są w tej samej fazie wybrać ten większy, jeżeli są w fazie
    > przeciwnej zsumować.
    > Ma to any sense ?

    Zerowy. Obetnij po bicie (oczywiście pamiętając o znaku) i dodaj po
    prostu.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 6. Data: 2014-09-27 12:37:58
    Temat: Re: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BartekK,

    Saturday, September 27, 2014, 12:23:15 PM, you wrote:

    > W dniu 2014-09-27 o 12:27, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> Zerowy. Obetnij po bicie (oczywiście pamiętając o znaku) i dodaj po
    >> prostu.
    > To by było nieaudiofilsko. Lepiej najpierw zsumować (przewidując na
    > wynik zmienną odpowiednio dużą, tzn 16+1 by wystarczyło ale pewnie
    > inaczej niż 32bit się nie uda), a potem wynik sumowania podzielić /2
    > dopiero.
    > Dlaczego? Bo ponieważ:
    > Jeśli NAJPIERW podzielisz przez /2 to np sygnał A=1, B=1 - po
    > podzieleniu przez dwa (odcięciu ostatniego bitu) wyjdzie ci A=0 B=0,
    > suma A+B=0.
    > Jesli POTEM podzielisz, to A=1 B=1, po zsumowaniu A+B=2, po podzeleniu
    > (A+B)/2=1 - i sygnał jest, straty nie ma.

    Masz rację ale to wtedy wymaga operacji na więcej niż 16 bitach...


    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 7. Data: 2014-09-27 13:31:37
    Temat: Re: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: "michal" <...@b...pl>


    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:254629313.20140927123758@pik-net.pl.invalid...
    > Hello BartekK,
    >> Dlaczego? Bo ponieważ:
    >> Jeśli NAJPIERW podzielisz przez /2 to np sygnał A=1, B=1 - po
    >> podzieleniu przez dwa (odcięciu ostatniego bitu) wyjdzie ci A=0 B=0,
    >> suma A+B=0.
    >> Jesli POTEM podzielisz, to A=1 B=1, po zsumowaniu A+B=2, po podzeleniu
    >> (A+B)/2=1 - i sygnał jest, straty nie ma.
    >
    > Masz rację ale to wtedy wymaga operacji na więcej niż 16 bitach...
    >
    Czesc.
    Dokładnie tak sie robi, z tym że w zaleznosci od poziomu
    sygnalu czasem nie potrzeba dzielić. (_czasem_)
    DSP maja wielobitowe akumulatory właśnie w tym celu.
    Michal



  • 8. Data: 2014-09-27 15:24:12
    Temat: Re: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    michal pisze:
    > U?ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisa? w
    > wiadomo?ci news:254629313.20140927123758@pik-net.pl.invalid...
    >> Hello BartekK,
    >>> Dlaczego? Bo poniewa?:
    >>> Je?li NAJPIERW podzielisz przez /2 to np sygna? A=1, B=1 - po
    >>> podzieleniu przez dwa (odcieciu ostatniego bitu) wyjdzie ci A=0 B=0,
    >>> suma A+B=0.
    >>> Jesli POTEM podzielisz, to A=1 B=1, po zsumowaniu A+B=2, po podzeleniu
    >>> (A+B)/2=1 - i sygna? jest, straty nie ma.
    >>
    >> Masz racje ale to wtedy wymaga operacji na wiecej ni? 16 bitach...
    >>
    > Czesc.
    > Dok?adnie tak sie robi, z tym ?e w zaleznosci od poziomu
    > sygnalu czasem nie potrzeba dzieliae. (_czasem_)
    > DSP maja wielobitowe akumulatory w?a?nie w tym celu.
    > Michal

    Podział przez 2 polega na przesunięciu bitów o jedną pozycję.


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 9. Data: 2014-09-27 15:41:43
    Temat: Re: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 września 2014 11:29:26 UTC+2 użytkownik Akond ze Skwak napisał:
    > Nie mam doświadczenia w signal procesing a mam taki temat :
    >
    >
    >
    > połączyć dwa sygnały audio w jeden.
    >
    > Sygnały próbkowane są z tą samą częstotliwością 16 bit na próbkę.
    >
    > Muszę je połączyć w jeden strumień.
    >
    > Jakiego wzoru użyć ?
    >
    >
    >
    > Googlarka odkryła taki wątek :
    >
    >
    >
    > http://dsp.stackexchange.com/questions/3581/algorith
    ms-to-mix-audio-signals-without-clipping
    >
    >
    >
    > Sygnały wejściowe A i B , propozycje są dwie :
    >
    >
    >
    > result=A+B-AB doesn't make any sense,
    >
    > i
    >
    > result=g(A+B) where g<=1 .
    >
    >
    >
    > Jak dla mnie, naturalne wydaje się, że gdy któryś z sygnałów równy jest
    >
    > zero,
    >
    > to na wyjściu powinienem dostać wartość równą drugiemu sygnałowi.
    >
    > Gdy A i B są w tej samej fazie to po prostym zsumowaniu zwykle nastąpi
    >
    > przekroczenie maksymalnej wartości amplitudy.
    >
    >
    >
    > Gdy A i B mają tą samą wartość ale są w przeciw fazie wynik powinien być
    >
    > zero.
    >
    >
    >
    > Nie chcę odkrywać ameryki, potrzebuję wzoru matematycznego określającego jak
    >
    > to się robi ...
    >
    > f(A,B) = ...
    >
    >
    >
    >
    >
    > Chodzi mi po głowie taka myśl :
    >
    > Jeżeli A i B są w tej samej fazie wybrać ten większy, jeżeli są w fazie
    >
    > przeciwnej zsumować.
    >
    > Ma to any sense ?
    >
    >
    >
    > AZS

    Co potem robisz ze zmiksowanym sygnałem?


  • 10. Data: 2014-09-27 17:47:36
    Temat: Re: Miksowanie audio cyfrowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Sep 2014 12:37:58 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    >> To by było nieaudiofilsko. Lepiej najpierw zsumować (przewidując na
    >> wynik zmienną odpowiednio dużą, tzn 16+1 by wystarczyło ale pewnie
    >> inaczej niż 32bit się nie uda), a potem wynik sumowania podzielić /2
    >> dopiero.

    > Masz rację ale to wtedy wymaga operacji na więcej niż 16 bitach...

    Przy 2 sygnalach to tylko jeden bit przeniesienia, no, jak sie
    rozwiaze problem znaku. Ale 32-bitowe procesory nie sa juz problemem,
    a i 64-bit sie spotyka :-)

    No i zazwyczaj klient chce glosnosc regulowac, wiec i tak trzeba
    mnozyc.

    Zauwazcie ze od dluzszego czasu Windows tak robi - miksuje wszystko
    cyfrowo, a nierzadko jeszcze czestotliwosc samplowania zmienia.

    J.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: