  • 1. Data: 2009-12-05 22:19:52
    Temat: (Mini)stycznik do sterowania piecem...
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Witam!

    Poszukuje małego stycznika, załączanego przez 230V AC i sterującego
    niewielkimi prądami/napieciami (sterowanie piecem gazowym). Sygnał będzie ze
    sterownika solarów (Geco G-402-P04), a tam niestety ktoś podłączył
    przekaźnik (wyjście) _na_stałe_ pod 230V AC... tak więc jeden przekaźnik
    będzie musiał wysterować inny... byle ten inny (którego szukam) był mały,
    niezawodny, cichy i miał mocowania do przewodów "na śrubkę" lub inne podobne
    :-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 2. Data: 2009-12-05 22:51:50
    Temat: Re: (Mini)stycznik do sterowania piecem...
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Poszukuje małego stycznika, załączanego przez 230V AC i sterującego
    > niewielkimi prądami/napieciami

    np: telemecanique CA2SK - 2 styki NO, mocowanie na szyne

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-12-06 08:04:48
    Od: PH <s...@w...pl>

    KM pisze:

    > "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote in message

    > np: telemecanique CA2SK - 2 styki NO, mocowanie na szyne

    To formalnie jest przekaźnik.

    --
    PH

  • 4. Data: 2009-12-06 20:07:54
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "KM" <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote in message

    > np: telemecanique CA2SK - 2 styki NO, mocowanie na szyne

    To chyba dosyć duży element? Jakie ma wymiary? Miejsca pod obudową mam mało
    (wszędzie jakiej rurki idą - potencjalnie gorące). Zresztą to jest słabo
    dostępne u nas, w zastępstwie znalazłem podbny (?) ministycznik Relpol serii
    CRM05, ale też nikt nie podał rozmiarów w specyfikacji :/

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2009-12-06 20:08:23
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > To formalnie jest przekaźnik.

    Czym się zatem różni stycznik od przekaźnika?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2009-12-06 22:25:17
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    > Użytkownik "KM" <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > To chyba dosyć duży element? Jakie ma wymiary?

    56/27/56 mm

    Te model telemecanique gl znajduje zast. jako stycznik obw pomocniczych,
    czyli np: sygnalizacja, sterowanie, obw pomocnicze.
    Oczywiscie jezeli chodzi o sterowanie niewielkimi pradami (jak w opisie),
    rowniez mozna zast. typowy przekaznik przemyslowy np R-15 lub inny, w
    zaleznosci od wymaganych wymiarow, ilosci stykow, dop. pradow. W przypadku
    przekaznika zazwyczaj mamy do dyspozycji wiecej par stykow NO/NC.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-12-06 22:49:57
    Od: PH <s...@w...pl>

    Mikołaj Tutak pisze:

    > Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czym się zatem różni stycznik od przekaźnika?

    W ogólności stycznik to jest urządzenia załączające prądy robocze:
    silnik, grzejnik, oświetlenie. W związku z tym styki budowane są tak by
    wytrzymywać duże prądy i wyłączać duże prądy, ale częstość łączeń nie
    jest duża.

    Przekaźnik jest to urządzenie, które może załączać inny przekaźnik lub
    stycznik, obwody kontrolne i sterujące. Prądy wyłączane niezaduże ale
    częstość łączeń duża. Istnieje coś takiego jak kategoria pracy i ten
    Twój CA2SK może pracować w kategorii AC15 (czyli przez styki kotłuje się
    prąd zmienny), lub DC13 (prąd stały). Znając obciążenie możesz wyznaczyć
    ile łączeń i jak częstych ten Twój przekaźnik wytrzyma.
    http://ecatalog.squared.com/pubs/Machine%20Control/R
    elays%20and%20Timers/Relays,%20Industrial%20Control/
    CA2D%20CA3D%20CA4D%20and%20accessories%20OBSOLETE/85
    01CT9501.pdf

    Strona 29

    --
    PH

  • 8. Data: 2009-12-07 09:08:18
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "KM" <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > zaleznosci od wymaganych wymiarow, ilosci stykow, dop. pradow. W przypadku
    > przekaznika zazwyczaj mamy do dyspozycji wiecej par stykow NO/NC.

    Potrzebuje tylko jeden obwód NO, niskie napięcie i niski prąd (sterowanie
    2-giej strefy grzewczej w piecu), cewka zasilana niestety z 230V :/ R15
    wygląda na "spore bydle", tymczasowo zastosowałem stycznik na listwe DIN
    1mod, niestety słabo się mieści w środku i wali stykami jak młotkiem
    (2x20A)... Szkoda że nie ma kontaktronów z cewką na 220V :)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-12-07 09:18:38
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    elays%20and%20Timers/Relays,%20Industrial%20Control/
    CA2D%20CA3D%20CA4D%20and%20accessories%20OBSOLETE/85

    Skoro tak to potrzebuję przekaźnik na małe prądy, niskie napięcia, ale za to
    na wiele cykli (kilkanaście dziennie), możliwie mały i cichy, ale z
    mocowaniem na śrubki jakieś czyli "nie na płytkę" :)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 10. Data: 2009-12-07 18:44:00
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote in message
> [...]
    > 1mod, niestety słabo się mieści w środku i wali stykami jak młotkiem
    > (2x20A)... Szkoda że nie ma kontaktronów z cewką na 220V :)

    Moze wtej sytuacji cos z przekaznikow FINDER np seria 40.**.
    Mozna dokupic podstawke z zaciskami srubowymi.
    Napewno cichy w porownaniu z kazdym stycznikiem - ciche tykanie.

    Pozdrawiam!