  • 1. Data: 2018-01-02 17:39:47
    Temat: Ministojak do wiercenia płytek.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Trafiłem na takie coś na allegro:

    http://allegro.pl/mini-wiertarka-ad-12-ze-stojakiem-
    i6819066467.html

    Czy to jest cokolwiek warte? Przez internet ciężko oceniać sztywność
    konstrukcji.

    Czasem coś wierce "z ręki" i nie zawsze wychodzi dobrze, tym bardziej że
    to spora zabawka. Może taka pierdoła będzie jednak przydatna? Ktoś
    posiada i ma opinie?

  • 2. Data: 2018-01-02 18:36:44
    Temat: Re: Ministojak do wiercenia płytek.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 17:39:47 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Może taka pierdoła będzie jednak przydatna? Ktoś
    > posiada i ma opinie?

    To jest plastykowe. IMO luzy będą potworne a elastyczność konstrukcji
    bambusowa :) Bez obmacania i wypróbowania kupowanie wzbronione.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-01-02 19:14:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 18:36:44 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > To jest plastykowe. IMO luzy będą potworne a elastyczność konstrukcji
    > bambusowa :) Bez obmacania i wypróbowania kupowanie wzbronione.

    No i rozmiar - na srodku duzej plytki sie dziury nie wywierci.

    Co prawda elektronika sie zminiaturyzowala :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-01-02 20:37:06
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.01.2018 o 17:39, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    >
    > Czasem coś wierce "z ręki" i nie zawsze wychodzi dobrze, tym bardziej że
    > to spora zabawka. Może taka pierdoła będzie jednak przydatna? Ktoś

    Mam Proxxona MB200, bardzo dobry statyw. Ale to nie ta pólka :-(
    Electropark nie jest firmą, którą mógłbym z czystym sumieniem polecić.

    Paweł

  • 5. Data: 2018-01-02 20:59:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/2/2018 6:36 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > To jest plastykowe.

    Ale obecnie posiadam kosciano-mięśniowe. Palcami ciezko utrzymać
    narzędzie wielofunkcyjne.

    > IMO luzy będą potworne a elastyczność konstrukcji
    > bambusowa :) Bez obmacania i wypróbowania kupowanie wzbronione.

    No ba, ale gdzie wymacać :(

  • 6. Data: 2018-01-02 21:01:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/2/2018 8:37 PM, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Mam Proxxona MB200, bardzo dobry statyw. Ale to nie ta pólka :-(

    Tez miałem w lapskach ich statyw, wyrzynarkę, frezarkę. Wszystko bardzo
    fajne i modelarskie, ale przy tych 100 otworach na rok bez sensu. W
    końcu nie bez powodu robie w domu jednak 90% w SMD, wiercenie jest męczące.

  • 7. Data: 2018-01-02 21:40:36
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > To jest plastykowe. IMO luzy będą potworne a elastyczność konstrukcji
    > bambusowa :) Bez obmacania i wypróbowania kupowanie wzbronione.

    Mnie też się wydawało, że wiertarka to maksymalnie sztywna ma być, więc
    kupiłem nowszy i większy model czegoś takiego....

    http://allegro.pl/frezarka-cnc-firmy-haas-model-tm-2
    -i7105128870.html

    i wiecie co... do bani jest. Zupełnie nie czuć jak wiertło skrawa, przez
    co nie ma żadnej kontroli nad procesem wiercenia. ;)

    A na serio. Do płytek to pewna elastyczność może być wręcz wskazana.
    Łatwiej będzie trafić w pada, gdy przy ruchu wajchy w dół będzie można
    nią troszkę nakierować. Ja bym nie skreślał tak od razu plastikowych
    konstrukcji.
    A jak już ktoś koniecznie chce sztywną, to można zrobić samemu z kawałka
    szyny i 2 wózków liniowych - do kupienia za grosze na portalach dla
    ploterowców.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2018-01-03 09:04:42
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 17:39:49 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    >
    > Czasem coś wierce "z ręki" i nie zawsze wychodzi dobrze, tym bardziej że
    > to spora zabawka. Może taka pierdoła będzie jednak przydatna? Ktoś

    Ty masz drukarke 3d?
    Nie pamietam ale ktos tu na grupie miał i cos tam sobie drukowal.
    IMHO jak sobie sam wydrukujesz to wyjdzie lepiej niz ta plastikowa makabra.

    Pewnie nawet jakby z drewna zrobic to bedzie solidniejsze i wygodniejsze.

    Ale 80pln to nie majatek. Kupisz i nie wyjdzie to przynajmniej bedziesz mądrzejszy :)

    Ja bym nie kupil.

  • 9. Data: 2018-01-03 09:12:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 20:59:48 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > No ba, ale gdzie wymacać :(
    Kupiec, sprawdzić, nie pasuje, odesłać.
    Znaczy odstąpić od umowy.

  • 10. Data: 2018-01-03 16:45:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > IMHO jak sobie sam wydrukujesz to wyjdzie lepiej niz ta plastikowa makabra.

    No, nie tak hop-siup :)
    Żeby statyw był solidny i w miarę precyzyjny, to na pewno nie wystarczą
    drukowane elementy. Konieczne byłyby jakieś metalowe prowadnice.
    Natomiast całą resztę konstrukcji faktycznie można wydrukować.