  • 1. Data: 2011-03-19 09:11:52
    Temat: Monitor LCD 22", pivot i dobre katy
    Od: "Waldek" <m...@m...msn>

    Jakie monitory wziac pod uwage przy nastepujacych zalozeniach:
    - 22", 16:10;
    - regulacja wysokosci, pivot;
    - dobre katy zarowno w poziomie i w pionie (symetryczne takze w pionie);
    - conajmniej 2 przelaczane wejscia w tym conajmniej 1 DVI;
    - wykorzystanie: duze tabelki w excelu, pdf-y, cad-y, programowanie, www,
    filmy;
    - mile widzany pobor mocy < 50W i cicha praca;
    - cena w granicach 1000 PLN.

    Zapodajcie do wyboru conajmniej 3 modele.

  • 2. Data: 2011-03-19 10:54:07
    Temat: Re: Monitor LCD 22", pivot i dobre katy
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości

    > Mam taki, ale nie spełnia ostatniego warunku. Przy przekątnej 22" ma
    > rozdzielczość 1920x1200. Tabelki arkuszy kalkulacyjnych nagle zrobiły się
    > nagle o wiele bardziej czytelne. Jak w pracy używam notebooka z ekranem
    > 16:9
    > i w pionie chyba 800, to mam wrażenie jakbym patrzył przez wizjer w czołgu

    Mój też nie spełnia ostatniego.
    EIZO FlexScan S2231W

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-03-19 12:51:46
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Waldek pisze:
> [...]
    > - mile widzany pobor mocy < 50W i cicha praca;
    > - cena w granicach 1000 PLN.
    >
    > Zapodajcie do wyboru conajmniej 3 modele.

    dell wa2209 czy jakiś podobny. z grubasza, kąty i kolory zapewni każda
    inna matryce niż TN

    ToMasz
    PS poszukaj jego konkurentów w testach.

  • 4. Data: 2011-03-19 12:57:50
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Trafiony, prawie zatopiony.

    mam 1680x1050 z pełną tego świadomością kupiony.
    Bardzo źle mi się pracowało na LCD 17 cali, a dobrze na 19 cali - oba
    rodzielczość 1280x1024.
    Więc przy zakupie nowej panoramy jedynie wchodziło w grę 22 cale 1680x1050
    lub 24 cale 1920x1200 aby rozmiar plamki zachować.
    24 za duże.. padło na 22.
    A potem tylko poszukiwanie czegoś dobrego, no i mam Eizo :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-03-19 15:27:35
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 13:51:46 +0100, ToMasz napisał(a):

    > dell wa2209 czy jakiś podobny.

    A nie razi po oczach? Bo Delle są z tego znane.

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2011-03-19 18:27:16
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    GLaF pisze:

    > A nie razi po oczach? Bo Delle są z tego znane.

    nie. tzn siedziałem przed CRT tak długo jak tylko sie dało. bardziej
    doskwiera puste miejsce w panoramie ( 80% to czytanie z www) niz jakieś
    świecenie po oczach. Szukaj jego "rywali", w tedy w normalnej cenie nie
    było, teraz na 100% są, ale nie pamietam co to za producenci i modele

    ToMasz

  • 7. Data: 2011-03-20 17:45:39
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 19/03/2011 15:27, GLaF wrote:

    > A nie razi po oczach? Bo Delle są z tego znane.

    Delle są też znane z przycisków regulacji jasności i kontrastu. ;)

    Mam 2209wa, po skalibrowaniu obrabiam na nim zdjęcia do druku, gram,
    przeglądam www itp po kilka godzin dziennie po pracy (gdzie też siedzę
    przed komputerem) i nie zauważyłem żeby męczył wzrok.

    Kamil

  • 8. Data: 2011-03-24 20:20:24
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 20 Mar 2011 17:45:39 +0000, Kamil napisał(a):

    > Delle są też znane z przycisków regulacji jasności i kontrastu. ;)

    Regulacja kontrastu - brawo. Nie ma to, jak obcinać sobie paletę barw... :D

    > Mam 2209wa, po skalibrowaniu obrabiam na nim zdjęcia do druku, gram,
    > przeglądam www itp po kilka godzin dziennie po pracy (gdzie też siedzę
    > przed komputerem) i nie zauważyłem żeby męczył wzrok.

    Jak i czym kalibrowałeś? Jeżeli można spytać.

    [ House: Hey, Hey, You Wanted Fair, You Picked The Wrong Job. The Wrong ]
    [ Profession. The Wrong Species. ("House M.D. 4x07 Ugly") ]

  • 9. Data: 2011-03-28 10:50:34
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 24/03/2011 20:20, Przemysław Ryk wrote:

    > Regulacja kontrastu - brawo. Nie ma to, jak obcinać sobie paletę barw... :D

    Nie ma to, jak podkręcać suwaki na 100 i właczać jakieś dynamiczne
    kontasty. Więcej nie znaczy lepiej. ;)

    > Jak i czym kalibrowałeś? Jeżeli można spytać.

    Spyderem 2 z dolaczonym softem, bawilem sie jakimis alternatywnymi
    programami, ale poza tym ze wypluwaly wiecej wykresow, efekty byly
    identyczne.

    Kolory prosto z pudelka moj mial dosc dobre, troche gorzej z gamma. W
    tej chwili mam 120cd/m2 i prawie idealne 2.2 i 6500K.

    Kamil

  • 10. Data: 2011-03-28 11:18:35
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 11:50:34 +0100, Kamil napisał(a):

    > Nie ma to, jak podkręcać suwaki na 100 i właczać jakieś dynamiczne
    > kontasty. Więcej nie znaczy lepiej. ;)

    Cytat i Message-ID postu, w którym sugeruję podkręcanie suwaków na 100 i
    włączanie dynamicznego kontrastu.

    > Spyderem 2 z dolaczonym softem, bawilem sie jakimis alternatywnymi
    > programami, ale poza tym ze wypluwaly wiecej wykresow, efekty byly
    > identyczne.

    Pewnego poziomu się nie przeskoczy szczególnie, że kalibracja jest typowo
    programowa, z korekcją LUT karty graficznej.

    > Kolory prosto z pudelka moj mial dosc dobre, troche gorzej z gamma. W
    > tej chwili mam 120cd/m2 i prawie idealne 2.2 i 6500K.

    Jak dla mnie za jasno, ale to nie ja na nim pracuję. :)

    [ Jeżeli spotkałeś kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach ]
    [ możesz śmiało zapomnieć. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]