  • 1. Data: 2013-06-06 20:10:33
    Temat: Monitor dla amatora
    Od: xyz <x...@i...pl>

    Witam,
    nosze się zamiarem wymiany mojego już ok. 10 letniego monitora z matrycą
    MVA na Eizo Foris FS 2333.
    Jest to najtańszy obecnie monitor z możliwością sprzętowej kalibracji.
    Zakres używania standardowy domowy plus obróbka własnych zdjęć.
    Używam ColorChecker Passport i mam sprofilowaną drukarkę, więc wypadało
    by i mieć naturalny kolor na ekranie.
    Pytanie szczególnie do osób które miały styczność z tym monitorem, czy
    jakość obrazu i odwzorowania
    kolorów jest na przyzwoitym poziomie w tej klasie cenowej?
    W sieci jest dużo opisów ale z naciskiem na funkcje pomagające granie a
    nie na obróbkę zdjęć.
    Ewentualnie jaki polecacie monitor w podobnej cenie?
    Wymagania to min 23" i 1920x1080 oraz maks. 5ms czasu reakcji.

    Z góry dziękuję
    --- xyz

  • 2. Data: 2013-06-06 21:39:43
    Temat: Re: Monitor dla amatora
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Ewentualnie jaki polecacie monitor w podobnej cenie?
    > Wymagania to min 23" i 1920x1080 oraz maks. 5ms czasu reakcji.

    Eizo Foris FS 2331 na matrycy PVA. Mnie przekonała lepsza czerń (pracuję
    przy słabym oświetleniu) i testy znalezione w internecie. Razem z
    kalibratorem EasyPIX 2 dałem za niego 1570 zł. Wrażenia z dokładności
    odwzorowania koloru całkiem pozytywne. Jedyna kretyńska rzecz -
    sterowanie z pilota lub bardzo topornej aplikacji w komputerze.

    Piotr

  • 3. Data: 2013-06-07 20:31:05
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 2013-06-06 21:39, Uncle Pete pisze:
    > Eizo Foris FS 2331 na matrycy PVA.
    No tak to też ciekawa propozycja, jednak będzie on wykorzystywany
    również do rozrywki
    i tu jego 7ms może powodować dyskomfort. Odpalałeś na nim jakieś filmy,
    gry ?
    Jak to wygląda ze smużeniem ?

    --
    --- xyz

  • 4. Data: 2013-06-09 21:23:45
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    On 2013-06-07 20:31, xyz wrote:
> [...]
    > również do rozrywki
    > i tu jego 7ms może powodować dyskomfort. Odpalałeś na nim jakieś filmy,

    Tem monitor też pozycjonowany przede wszystkim do rozrywki, więc jest
    odpowiednio zoptymalizowany. W filmach zero smużenia, w wymagających
    grach z setkami FPS nie sprawdzałem. Bardziej przeszkadza (po dobrej
    "bańce", która wyzionęła ducha) niska częstotliwość odświeżania, ale
    ZTCW to problem wszyskich monitorów VA.

    Piotr