  • 1. Data: 2013-06-07 01:05:53
    Temat: obiektyw uniwersalny - dylemat
    Od: m...@g...com

    Witam

    Posiadam alfę 37 i chciałbym pożegnać się z kitem 18-55. Do wydania 1500zł na
    obiektyw nowy lub używany. interesuje mnie ogniskowa min. maksymalnie 24mm max.
    minimum 70mm.

    Chciałbym wykluczyć przy wyborze do minimum temat aberacji, winietowania, ostrzenia
    odwzorowania kolorów, powolnego ostrzenia i gubienia się obiektywu w specyficznych
    warunkach oświetleniowych na AF(podobny problem mam z Sigmą 70-300mm f4-5,6

    Wiem że nie ma sprzętu idealnego tym bardziej w tej kategorii cenowej ale czekam na
    jakiś kompromis....

    Zakładając że nie stać mnie na stałkę f2.8 czy opcja stabilizacji obrazu w
    ciemniejszym obiektywie jest sensowna przy takich ogniskowych?

    Sigma 17-70 mm f2.8-4.0 DC
    Minolta 24-105 f3,5-4,5
    Minolta 24-85 f3,5-4,5

    Michał

  • 2. Data: 2013-06-08 00:34:59
    Temat: Re: obiektyw uniwersalny - dylemat
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    m...@g...com wrote:
    > Posiadam alfę 37 i chciałbym pożegnać się z kitem 18-55.
    > Do wydania 1500zł na obiektyw nowy lub używany. interesuje
    > mnie ogniskowa min. maksymalnie 24mm max. minimum 70mm.

    Jestes pewien, ze nie bedzie Ci brakowac szerokiego kata? Do APS-C
    wstawisz zakres stosowany na ogol przy FF.

    > Zakładając że nie stać mnie na stałkę f2.8 czy opcja stabilizacji
    > obrazu w ciemniejszym obiektywie jest sensowna przy takich ogniskowych?

    Moze po prostu Tamron SP 2,8/17-50 DI II?
    www.optyczne.pl/30.1-Test_obiektywu-Tamron_SP_AF_17-
    50_mm_f_2.8_XR_Di_II_LD_Aspherical_(IF).html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2013-06-08 09:02:18
    Od: m...@g...com

    Generalnie ciekawa propozycja tylko wartość górnej ogniskowej mnie nie
    satysfakcjonuje - dla mnie to ma być spacerniak i 50mm to troche za mało.

  • 4. Data: 2013-06-08 20:49:41
    Od: osiek <o...@g...pl>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Zakładając że nie stać mnie na stałkę f2.8 czy opcja stabilizacji obrazu w
    ciemniejszym obiektywie jest sensowna przy takich ogniskowych?

    Zeiss 16-80? być może będziesz musiał trochę dołożyć, jakieś 300, albo
    dłużej poszukać ale powinien cię usatysfakcjonować

  • 5. Data: 2013-06-08 21:33:45
    Od: m...@g...com

    jedyne co widziałem na allegro to uzywany Zeiss za 2349 :) w teście na optyczne.pl
    piszą że obiektyw strasznie winietuje praktycznie na każdej ogniskowej,widać to
    również na załączonych zdjęciach - troche słabo

  • 6. Data: 2013-06-08 21:36:27
    Od: m...@g...com

    ok jest jednak nieco taniej

  • 7. Data: 2013-06-09 01:16:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Cześć,

    m...@g...com writes:

    > Posiadam alfę 37 i chciałbym pożegnać się z kitem 18-55. Do wydania
    > 1500zł na obiektyw nowy lub używany. interesuje mnie ogniskowa min.
    > maksymalnie 24mm max. minimum 70mm.

    Taki zły ten kitowy obiektyw?

    Ja używam Tamrona 18-270, aczkolwiek pewnie do nieco innych zastosowań.

> [...]
    > gubienia się obiektywu w specyficznych warunkach oświetleniowych na
    > AF(podobny problem mam z Sigmą 70-300mm f4-5,6

    W "specyficznych warunkach" zawsze będzie problem z AF, zresztą z MF
    także (bo niby jak maszyna/człowiek ma ustawić, jeśli nic nie widać).

    > Zakładając że nie stać mnie na stałkę f2.8 czy opcja stabilizacji
    > obrazu w ciemniejszym obiektywie jest sensowna przy takich
    > ogniskowych?

    Stałki 2.8 nie są bardzo drogie. Ale jeśli ma być zakres 24-70 mm to
    chyba nie chodzi o wypełnienie go stałkami?

    Stabilizacja w matrycy (obiektywy do Sony nie mają stabilizacji) działa
    sensownie, aczkolwiek oczywiście to jest pojęcie względne. Trzeba też
    pamiętać, że stabilizacja nie poprawia rozmycia związanego z ruchem
    obiektów fotografowanych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2013-06-09 05:53:47
    Od: m...@g...com

    Generalnie największym mankamentem który mi przeszkadza w KIT jest za mała górna
    ogniskowa (55) oraz jasność dla tej ogniskowej (5,6)

  • 9. Data: 2013-06-09 06:03:11
    Od: m...@g...com

    wiadomo że grawitacji i innego ruchu nie zatrzymasz... aczkolwiek nie wiem jak ma się
    Steadyshot do stabilizacji mechanicznej w obiektywach Nikkora. Niedawno porównywałem
    latanie obrazu u siebie na 200mm w Sigmie oraz u niego na nikorze, w wizjerze była
    masakryczna różnica. Tu powstaje pytanie czy Steadyshot widać w liveview czy obrabia
    obraz po zwolnieniu spustu - chyba będzie trzeba porównać efekt końcowy na monitorze
    lub TV...

  • 10. Data: 2013-06-09 14:56:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m...@g...com writes:

> [...]
    > Tu powstaje pytanie czy Steadyshot widać w liveview czy obrabia obraz
    > po zwolnieniu spustu - chyba będzie trzeba porównać efekt końcowy na

    Stabilizacja w alfach to nie jest obróbka obrazu, kiedyś było takie coś
    - nazywało się przypadkowo akurat Steadyshot, ale występowało w kamerach
    video i polegało na korygowaniu pozycji kolejnych klatek (była też opcja
    mechaniczna w droższych). Tamten Steadyshot (elektroniczny) w ogóle nie
    wpływał na jakość pojedynczej klatki (bo jak miałby to robić), natomiast
    działał w "live view" (bez nagrywania).
    Praktycznie to samo (i więcej) dawało się osiągnąć obróbką pliku DV.

    W przypadku aparatu foto nie ma kolejnych klatek, sens ma wyłącznie
    mechaniczna stabilizacja i ta jest wykonywana w alfach przez główną
    matrycę. M.in. oznacza to, że wizjer (i LV, chociaż tu wizjer też jest
    LV) nie jest stabilizowany (co jest pewnie wadą jeśli ktoś używa aparatu
    jako lunety, ja czasem tak robię z 270 mm).

    Mi się udaje robić alfą 65 ostre zdjęcia przy ogniskowej typu 30 mm
    i czasach w rodzaju 1/10 s, aczkolwiek to nie jest tak że się pstryka
    i wychodzi zawsze ostre. Generalnie nie widziałem zupełnie skutecznie
    działającej stabilizacji w żadnym aparacie, takie naprawdę skuteczne
    używają żyroskopów i "miękkiego" zawieszenia (w tych, o których myślę,
    są jednak wredniejsze warunki).
    --
    Krzysztof Halasa