  • 1. Data: 2014-01-26 00:22:35
    Temat: Monitory dla pilotów
    Od: s...@g...com

    Nawet nie wiem jak się to fachowo nazywa, więc nie miałem po co googlać.
    Temat ot tak z czystej ciekawości. Do rzeczy.. W samolotach bojowych, w niektórych
    pasażerskich (B787) pilot ma taką szybkę przez którą widzi na wylot wszystko co przed
    nim, a jednocześnie są wyświetlane istotne parametry lotu.

    Nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale chyba wiadomo o co chodzi. Pytanie z czystej
    ciekawości: Na jakiej zasadzie ta badziew działa?

  • 2. Data: 2014-01-26 00:25:25
    Temat: Re: Monitory dla pilotów
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/HUD

  • 3. Data: 2014-01-26 00:40:09
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-01-26 00:25, sundayman pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/HUD
    Tam zaraz samoloty...
    Jakieś auto osobowe miało taki bajer... Citroen?
    No jakieś chyba miało

  • 4. Data: 2014-01-26 04:14:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tam zaraz samoloty...
    > Jakieś auto osobowe miało taki bajer... Citroen?
    > No jakieś chyba miało

    http://autokult.pl/2011/11/03/bmw-nadchodzi-z-koloro
    wym-hudem

  • 5. Data: 2014-01-26 10:31:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Jan 2014 04:14:36 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > http://autokult.pl/2011/11/03/bmw-nadchodzi-z-koloro
    wym-hudem

    Ciekawe co na to polskie przepisy o nie zasłanianiu pola widzenia. Mi
    się kiedyś milicjant przyczepił do uchwytu na szybie, że może
    zasłaniać.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-01-26 10:34:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 10:31:26 +0100, Marek napisał(a):
    wym-hudem

    > Ciekawe co na to polskie przepisy o nie zasłanianiu pola widzenia. Mi
    > się kiedyś milicjant przyczepił do uchwytu na szybie, że może
    > zasłaniać.

    W kwestii formalnej - to on nic nie zaslania :-)

    On tylko dodaje, tak jak np lampa blyskowa fotoradaru :-)

    J.

  • 7. Data: 2014-01-26 11:39:27
    Od: "Sunnynet" <d...@i...pl>

    "Marek" <f...@f...com> schrieb im Newsbeitrag
    wym-hudem

    > Ciekawe co na to polskie przepisy o nie zasłanianiu pola widzenia. Mi się
    > kiedyś milicjant przyczepił do uchwytu na szybie, że może zasłaniać.

    Czy wyście kiedyś HUDa widzieli? Przecież to projekcja na szybę. Nic nie
    zasłania, bo tam nie ma ekranu żadnego, ludzie, to tylko projekcja na szybę.
    Nowa wersja Sygic, ma opcję HUD, kładziesz komórkę pod szybą, i masz super
    prowadzenie przez nawigację na szybie. Bez odwracania wzroku od jezdni.

  • 8. Data: 2014-01-26 12:03:53
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 00:25:25 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    wszystko co przed nim, a jednocześnie są wyświetlane istotne parametry lotu.

    czystej ciekawości: Na jakiej zasadzie ta badziew działa?

    Co prawda w podanym linku nie piszą nic o zasadzie działania, ale domyślam się że
    jest to po prostu epidiaskop z rzutowaniem na zwykłą szybkę przed pyskiem. Zgadza
    się?

  • 9. Data: 2014-01-26 12:13:36
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-01-26 10:31, Marek wrote:
    wym-hudem

    > Ciekawe co na to polskie przepisy o nie zasłanianiu pola widzenia. Mi
    > się kiedyś milicjant przyczepił do uchwytu na szybie, że może zasłaniać.

    Za to nalepka z nr rej. być musi :-/

    Włodek

  • 10. Data: 2014-01-26 12:28:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sunnynet,

    Sunday, January 26, 2014, 11:39:27 AM, you wrote:

> [...]
    > prowadzenie przez nawigację na szybie. Bez odwracania wzroku od jezdni.

    O ile komórka porafi wyświetlać lustrzane odbicie...

    --
    Best regards,
    RoMan