  • 1. Data: 2014-01-26 17:08:30
    Temat: multimetr stacjonarny?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Mam już dość użytkowania stacjonarnego (warsztatowego) multimetrów
    przenośnych/ręcznych. Nie dość że ciagle baterie padnięte (można by na
    zasilacz przerobić), to albo się przewraca bo się za kable gdzieś
    pociągnęło, albo nie widać nic na lcd, bo stoi pod głupim kątem...

    Potrzebowałbym podświetlanego lcd/led, trueRMS AC/DC+AC, fajnie jakby
    zakres prądowy był do 20A a nie 10A, "pomiar diody" do jak-najwyższego
    napięcia przewodzenia (>3V chętnie, niektóre mierniki ponad 1.5v nie
    pokazują), pomiar pojemności do ~1000uF mile widziany.
    Fajnie jakby był szybki (albo przynajmniej bargraf szybki, tzn >10fps, a
    nie pomiar co 2sekundy)

    Zdecydowanie NIE potrzebuję >5 cyfr i laboratoryjnej dokładności,
    usb/rs232, akumulatora, pomiaru temperatury, wskaźnika stanów logicznych
    (LO/HI), pomiaru wypełnienia, częstotliwości itp. Od tego mam oscyloskop.

    Z tego co na alledrogo widzę:
    - UNIT UT803 - 4 cyfry trochę mało, i ten truerms to ponoć dyskusyjny,
    raczej jest to "RMS dla sinusa", jedyny plus że ten sinus może być do
    100kHz a nie 50/100Hz
    - UNIT UT804 lepiej, ale nadal jakoś nie mam zaufania do tej marki, ale
    może się mylę?
    - UNIT UT805A - za drogi, bez przesady.
    - MASTECH MS8040
    - używany GDM 8245 GW INSTEK
    .. i na tym się wybór kończy. Szukać jeszcze gdzieś czegoś, czy któryś z
    nich warto wziąć, czy mam sobie wybić z głowy, przybić gwoździem zwykły
    multimetr do szafki by był pionowo, podłączyć mu zasilacz i nie kombinować?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-01-26 19:40:39
    Temat: Re: multimetr stacjonarny?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.01.2014 o 17:08 BartekK <s...@d...org> pisze:

    > Z tego co na alledrogo widzę:
    > - UNIT UT803 - 4 cyfry trochę mało, i ten truerms to ponoć dyskusyjny,
    Niestety kupiłem kiedyś miernik UNIT60A i to się okazało porażką, na
    początku mierzył dobrze, a teraz jak mu się chce :( dlatego ogólnie
    odradzam mierniki tej firmy, procesor od przełączania zakresów lubi w nich
    poszalec i albo pokazuje przekroczenie zakresu albo pierdoły, np bateria
    1,5Vtowa potrafi mieć 28V z hakiem :(
    Co do stacjonarnego to kupiłem taki
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&strin
    g=SCHLUMBERGER+multimetr&search_scope=category-67198

    cena spora ale adekwatna do możliwości.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2014-01-26 22:49:54
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-01-26 17:08, BartekK pisze:
> [...]
    > multimetr do szafki by był pionowo, podłączyć mu zasilacz i nie kombinować?

    http://pl.farnell.com/gw-instek/gdm-8135/multimetr-d
    igital-stanowisko/dp/4283818

    http://pl.farnell.com/tenma/72-8720/dmm-stanowisko-3
    9999-counts-trms/dp/1836062
    http://pl.farnell.com/digimess/dm200/multimetr-dig-s
    tanowisko-4000-count/dp/1076811

    http://pl.farnell.com/aim-tti-instruments/dmm1604/mu
    ltimetr-digital-stanowisko/dp/605499

  • 4. Data: 2014-01-27 10:37:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-01-26 22:49, Jingiel pisze:
    > http://pl.farnell.com/gw-instek/gdm-8135/multimetr-d
    igital-stanowisko/dp/4283818
    Nie jest true-rms, jedynie "AC więcej niż 50Hz"

    > http://pl.farnell.com/tenma/72-8720/dmm-stanowisko-3
    9999-counts-trms/dp/1836062
    To jest unit 804 tylko przez innego chińczyka zapakowany (i droższy):
    http://uk.farnell.com/productimages/farnell/standard
    /1836062-40.jpg =
    http://elkom-serwis.com.pl/85-thickbox_default/-mier
    nik-cyfrowy-multimetr-laboratoryjny-ut804-stolowy-un
    i-t-rs232-usb-ut-804.jpg

    > http://pl.farnell.com/digimess/dm200/multimetr-dig-s
    tanowisko-4000-count/dp/1076811
    A to znów - jest MASTECH MS8040 którego wcześniej podawałem, ale też
    droższy ;)
    http://www.lynx-india.com/published/publicdata/KEHSY
    UHTWEBASYST/attachments/SC/products_pictures/Mastech
    %20-%2022000%20Counts%20Autoranging%20Bench%20Top%20
    Multimeter%20%5B%20MS8040%20%5D_enl.jpg
    =
    http://www.wattpowertest.co.uk/shop/media/catalog/pr
    oduct/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95
    /d/m/dm200_web.jpg
    (różnica kosmetyczna - mastech ma dodany pomiar temperatury sondą K)

    > http://pl.farnell.com/aim-tti-instruments/dmm1604/mu
    ltimetr-digital-stanowisko/dp/605499
    Wygląda troszkę zabytkowo, jedyny duży plus to test diody do 3-4V, ale
    szybkość "up to 2.5fps" to trochę wolno, truerms do 20kHz też może
    świadczyć o wiekowości tej konstrukcji.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-01-27 22:08:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ha ! Tak się nieraz zastanawiam, co by tu sobie kupić, żeby się
    uszczęśliwić w pracy - i nie wpadło mi to do łba.
    No faktycznie - z tymi przenośnymi to zawsze walka jest.

    A co do UNI-T ; kiedyś pracowałem w firmie, i tam miałem właśnie takiego
    ręcznego UNI-T. Więc potem na swoim sobie kupiłem najpierw UT60, a potem
    UT70 - i ogólnie jestem zadowolony (no kosmos to nie jest, ale badziew
    też nie - taka niezła średnia)

    Znalazłem jeszcze taki METEX :

    http://programatory.com.pl/sklep/index.php?p292,mult
    imetr-mxd-4660a-metex

    za 880 zł, ale to chyba te UT lepsze...

    Hmm...może sobie zakupię tą 803-kę , tu jest opis dokładny:
    http://www.gotronik.pl/multimetry/unit_ut803.html
    Faktycznie 4 cyfry, ale mnie to wystarczy, a cena prawie 1/2 ceny 804-ki.

    Choć fajniejsze byłoby to :

    http://www.ebay.com/itm/HP-3457A-6-5-Digit-Lab-Quali
    ty-Front-Terms-Fully-Refurbished-NIST-Cal-/291064821
    538?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43c4d0b722

    Ale 650 baksów trochę szkoda :)

  • 6. Data: 2014-01-27 22:30:43
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-01-27 22:08, sundayman pisze:
    > http://programatory.com.pl/sklep/index.php?p292,mult
    imetr-mxd-4660a-metex
    > za 880 zł, ale to chyba te UT lepsze...
    A myślałem nad nim nawet.

    > Hmm...może sobie zakupię tą 803-kę , tu jest opis dokładny:
    > http://www.gotronik.pl/multimetry/unit_ut803.html
    > Faktycznie 4 cyfry, ale mnie to wystarczy, a cena prawie 1/2 ceny 804-ki.
    Tak, tylko jak spojrzysz co zawiera w środku "lepsza" 804ka:
    http://forum.atnel.pl/_obrazki/o/58/2d6dbd5e8fd6d4ea
    97444d7d8bde8255.jpg
    a co zawiera 805tka:
    http://forum.atnel.pl/_obrazki/o/58/475808f22ac6b7d9
    5274ce8dd6ea50d6.jpg
    to się człowiek zastanawia - za co w 803ce płaci ~200zł, bo w środku
    będzie ręczniak za 30zł + dużo świeżego powietrza...

> [...]
    ty-Front-Terms-Fully-Refurbished-NIST-Cal-/291064821
    538?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43c4d0b722
    Pomijając cenę i że jest to zabytek (MC6800 @ 2Mhz)- to jest zabawka dla
    doktorantów na laboratorium, a nie narzędzie serwisowo-warsztatowe. Jak
    już coś HP dotknie, to musi być zje%#@!e bardziej niż cała konkurencja -
    ekranik lcd z nieczytelnymi cyframi i nieczytelnym symbolem "co
    mierzymy". Stada identycznych klawiszy, z mało czytelnymi opisami. I
    zupełnie zbędna dokładność, która w warsztacie powoduje, że ostatnie
    cyfry pokazują wyniki totolotka...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2014-01-27 22:46:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]

    > multimetr do szafki by był pionowo, podłączyć mu zasilacz i nie kombinować?

    I to jest prawidłowa odpowiedź ;-)
    Tylko po co zasilacz? Zasilanie bateryjne ma swoje zalety.
    Mam multimetr Sanwa PC5000, mogę polecić bez wyrzutów sumienia.
    Mam też jakiegoś Uni-T. Poleciłbym tylko z lufą przy głowie.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2014-01-27 23:14:47
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tak, tylko jak spojrzysz co zawiera w środku "lepsza" 804ka:
    > http://forum.atnel.pl/_obrazki/o/58/2d6dbd5e8fd6d4ea
    97444d7d8bde8255.jpg

    o żesz kur..a jego mać w dupę kopana !
    No to faktycznie - można se to kupić, i wbudować do środka jeszcze parę
    gadżetów...

    Nie no, to mi się nie podoba za bardzo. Takiego pudełka z chińskiem
    powietrzem to ja nie chcę. Chociaż ta 805 w środku też nie wygląda
    super profesjonalnie.

    Dzięki za info -to chyba poczekam na coś używanego z allegro może...

  • 9. Data: 2014-01-29 23:55:32
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-01-27 22:46, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Tylko po co zasilacz? Zasilanie bateryjne ma swoje zalety.
    > Mam multimetr Sanwa PC5000, mogę polecić bez wyrzutów sumienia.
    > Mam też jakiegoś Uni-T. Poleciłbym tylko z lufą przy głowie.
    Bateryjne ma zalety. Ja używam metexa, "ręczniaka" ale czasami też
    Amrela, bardziej "profi" dużo większy ale za to ciężki. Bateryjki
    pożera, można z zasilacza ale plątanina kabli odstrasza i skutek jest
    taki, że się w większości kurzy. Wyciągam tylko jak potrzebuje dziwnych
    funkcji brakujących w Amrelu...