  • 1. Data: 2011-11-27 16:04:10
    Temat: Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jako że nie miałem do czynienia z takim cudem, jak monitor z wbudowanym
    tunerem - to pytam - czym się to różni (w praktyce, w użytkowaniu) od
    telewizora z wejściem vga/hdmi/dvi? Pomijając już np wielkość i jakość
    użytej matrycy (przyjmuję że w monitorze z tunerem jest matryca
    "monitorowa" a nie "telewizyjna")

    Zasadniczo wygląda to że monitor z tunerem = telewizor, ale pytania mi
    się nasuwają (wynikłe z dotychczasowych doświadczeń z TV użytym jako
    monitor):

    - czy włączanie/wyłączanie komputera powoduje automagiczne włączanie
    wyłączanie monitora_z_tunerem ? (tak jak każdego normalnego monitora
    komputerowego, od czasów CRT potrafiących pójść w sleep i się obudzić po
    włączeniu komputera). Pytam, bo TV (a przynajmniej te które miałem w
    rękach) - nie potrafiły tego, aby uzyskać obraz trzeba było TV włączyć
    pilotem/guzikiem, wybrać wejście PC/hdmiPC itp, a po wyłączeniu
    komputera - TV przez ustalony czas (minimalnie 5-10minut) świecił "no
    signal" albo przełączał sie na inne źródło, np tuner).

    - wszystkie macane przeze mnie telewizory LCD straaasznie długo startują
    od włączenia do uzyskania obrazu (w stosunku do monitora, czy starych
    tv-CRT, przeważnie po 5sekund, a niektóe nawet 10-15s). Czy
    monitor-z-tunerem ma taką samą przypadłość? Jeśli tak, to używanie
    wygaszania ekranu to byłaby lekka porażka.

    - co z głośnikami? Jako że jest tuner tv, to i dźwięk zapewne też jest.
    A skoro jest dzwięk, to PC podłączony po hdmi - czy będzie grał na
    wbudowanych w monitor głośnikach, czy trzeba audio dodatkowym kabelkiem
    jack3.5mm ?

    Niestety, obecnie sprzedawcy w sklepach-dla-idiotów i w komputerowych
    niewiele więcej potrafią powiedzieć o sprzęcie, niż hasła (bełkot)
    marketingowy z kartonu typu "full hd, kontrast mega, 3x hdmi"...

    Interesuje mnie użycie monitora komputerowego jako odbiornika "cctv" -
    jest "lokalna-biurowa kablówka" do której parę kamer cctv wpięte z
    modulatorami, tak że na kilku kanałach mogę oglądać monitoring (mogę
    sprawdzić czy auto jeszcze stoi, czy już dostawa przyjechała, itp).
    Można by to zrobić z tunerem na usb, albo na zwykłym TV, ale nie zawsze
    komputer jest włączony (a wręcz często go nie ma - laptop), a monitor i
    tak stoi (tzn będzie stał, bo muszę kupić jakiś full-hd, 1024x600 z
    laptopa to przymało do pracy). Stąd te pytania.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-11-27 23:36:59
    Temat: Re: Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly BartekK nabazgrału:

    Mam plazmę Panasa TX-P42S20 niby z jakimiś tunerami, ale nie wiem, czy o
    to ci chodzi. I:

    > - czy włączanie/wyłączanie komputera powoduje automagiczne włączanie
    > wyłączanie monitora_z_tunerem ?

    W moim przypadku - niestety nie.

> [...]
    > w rękach) - nie potrafiły tego, aby uzyskać obraz trzeba było TV
    > włączyć pilotem/guzikiem, wybrać wejście PC/hdmiPC itp,

    Tutaj jest lepiej: wystarczy włączyć telewizor - po prostu pamięta
    ostatnie źródło sygnału. Pewnie to zależy tylko od producenta i stopnia
    nowości telewizora.

    > a po
    > wyłączeniu komputera - TV przez ustalony czas (minimalnie 5-10minut)
    > świecił "no signal" albo przełączał sie na inne źródło, np tuner).

    Ja mam od razu inne źródło, w tym przypdku mrówki.

    > - wszystkie macane przeze mnie telewizory LCD straaasznie długo
    > startują od włączenia do uzyskania obrazu (w stosunku do monitora,
    > czy starych tv-CRT, przeważnie po 5sekund, a niektóe nawet 10-15s).

    No, tutaj z 5 sekund.

> [...]
    > jest. A skoro jest dzwięk, to PC podłączony po hdmi - czy będzie grał
    > na wbudowanych w monitor głośnikach, czy trzeba audio dodatkowym

    U mnie - pod HDMI. Chociaż wkurza trochę, że nie ma opcji pozwalającej
    korzystać z głośników (przez komputer), gdy telewizor jest w stanie
    czuwania. Niby logiczne, ale niewygodne.

    --
    Tiber
    j...@g...com

  • 3. Data: 2011-11-28 07:42:48
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-28 00:36, Tiber pisze:
    > Mam plazmę Panasa TX-P42S20 niby z jakimiś tunerami, ale nie wiem, czy o
    > to ci chodzi.
    No to jest "po prostu telewizor", a mi chodzi o "monitor z tunerem", coś
    jak np http://www.proline.pl/?p=SAMSUNG+B2430HD czy inne tego typu
    konstrukcje (nawet Iiyama coś takiego majstruje)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-11-28 07:48:14
    Temat: Odp: Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Jedyna różnica jaką zauważyłem między moim tv lcd LG a syna monitorem lcd LG
    z tunerem to obsługa kodów DDC/CI. Włącza się i wyłącza, gdy odpalam
    komputer w sytuacji, gdy ustawione było wejście oznaczone jako PC (HDMI,
    VGA). TV po wyłączeniu komputera pozostaje włączony a monitor od razu się
    wyłącza.

    PC

  • 5. Data: 2011-11-28 08:31:13
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 28 listopada 08:48, PC pisze:
    > Jedyna różnica jaką zauważyłem między moim tv lcd LG a syna monitorem
    > lcd LG z tunerem to obsługa kodów DDC/CI.

    A słuchaj, funkcje menu, jego układ, pilot, czas włączania, czas
    przełączania kanałów. Wszystko takie same?

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 6. Data: 2011-11-28 08:40:07
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    >A słuchaj, funkcje menu, jego układ, pilot, czas włączania, czas
    >przełączania kanałów. Wszystko takie same?

    Z grubsza tak. Bo TV jest wypasiony (dvb-t, BT, USB itd) a monitor jakiś tam
    24" bez fjuczerów. Ale piloty są kompatybilne w obie strony. TV uruchamia
    się dłużej. Na starcie gra melodyjka i zasuwa taki ring diod dookoła
    sensorycznego włącznika. A monitor pyk, 5 sekund i jest obraz.

    PC

  • 7. Data: 2011-11-28 08:49:55
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 28 listopada 09:40, PC pisze:

> [...]
    > uruchamia się dłużej. Na starcie gra melodyjka i zasuwa taki ring diod
    > dookoła sensorycznego włącznika. A monitor pyk, 5 sekund i jest obraz.

    Myślałem o odwrotnym porównaniu :) TV z reguły są bardziej ergonomiczne
    w oglądaniu TV, w końcu są TV :) i ewentualnie wypasiony monitor mógłby
    dorównać.

  • 8. Data: 2011-11-28 09:09:54
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-28, o godz. 09:49:55
    Piotr M <x...@x...xx> napisał(a):

    > Myślałem o odwrotnym porównaniu :) TV z reguły są bardziej
    > ergonomiczne w oglądaniu TV, w końcu są TV :) i ewentualnie wypasiony
    > monitor mógłby dorównać.

    Mam dwa Samsungi. Około roczny telewizor LE 40C550 i kilkumiesięczny
    monitor z tunerem B2230HD. Od strony obsługi jako telewizor nie ma
    różnicy. Menu ekranowe obu jest bardzo zbliżone jeśli nie wręcz to samo,
    piloty są te same. Co do różnic to telewizor ma zdecydowanie lepszy
    dźwięk i PIP oraz obsługę DLNA albo po kablu albo po WiFi. Do tego ma
    odświeżanie 100Hz. Subiektywnie to TV sprawdza się lepiej jako TV a
    monitor jako monitor choć u mnie jego głównym zastosowaniem w tej
    chwili jest oglądanie TV w sypialni gdzie miejsca jest niewiele. I w
    jednym i w drugim brak mi przeglądarki WWW czy obsługi serwisów typu
    IPLA choć w przypadku akurat IPLA mi nadrabia PS3.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2011-11-28 09:16:21
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    >Myślałem o odwrotnym porównaniu :) TV z reguły są bardziej ergonomiczne w
    >oglądaniu TV, w końcu są TV :) i ewentualnie wypasiony monitor mógłby
    >dorównać.

    Niestety w tym akurat wypadku jest odwrotnie. Monitor zmienia kanały niemal
    błyskawicznie a w TV trzeba czekać 2s. Monitor ma proste osd (transparentne
    ale rozdzielczoś coś jak telegazeta) TV ma menu graficzne/animowane takie
    bajeranckie (w rozdzielczości hd). Monitor ma 3 lata a TV 2.

    PC

  • 10. Data: 2011-11-28 17:03:01
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

> [...]

    > coś jak np http://www.proline.pl/?p=SAMSUNG+B2430HD czy inne tego typu
    > konstrukcje (nawet Iiyama coś takiego majstruje)

    Strasznie podła ta semantyka. :/

    --
    Tiber
    j...@g...com