  • 1. Data: 2010-12-09 17:01:59
    Temat: Montaż wspomagania do Corsy
    Od: Karolinek <m...@g...com>

    witam
    Mam starą Corsę z rocznika 96. Oczywiście jest to golas, jedyna rzecz
    która by sie przydała to wspomaganie.
    Oczywiście montaż hydraulicznego zupełnie się nie opłaca, ale ostatnio
    gadałem z kumplem który stwierdził że nowsze Corsy miały już
    elektryczne. Stąd narodził się pomysł żeby takie założyć w moim autku.
    Ktoś przerabiał ten temat? Podobno ceny używek cześci są już bardzo
    niskie i koszt całościowy jest do przyjęcia. Prosze o jakieś info.

  • 2. Data: 2010-12-09 19:10:13
    Temat: Re: Montaż wspomagania do Corsy
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 08:01:59 -0800, Karolinek napisał(a):

    > takie założyć w moim autku. Ktoś przerabiał ten temat? Podobno ceny
    > używek cześci są już bardzo niskie i koszt całościowy jest do przyjęcia.
    > Prosze o jakieś info.
    Ten rocznik tez juz mial montowane elektryczne, szukaj hasla EPS
    (Electric Power Steering).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2010-12-09 19:39:27
    Od: BearBag <b...@o...pl>

> [...]
    > Ktoś przerabiał ten temat? Podobno ceny używek cześci są już bardzo
    > niskie i koszt całościowy jest do przyjęcia. Prosze o jakieś info.

    Problem przerabiałem w aucie kobiety, próbowałem sam zebrać informację i
    potrzebne schematy ale nie jest łatwo bo nigdzie w necie nie ma kompletu.
    Troche jest na elektrodzie ale tam naprawde nie ma wielu osób które chcą
    bezinteresownie pomóc.
    Skończyło się na tym, że kupiłem u tego gościa na allegro poradnik:
    http://archi.inosak.org/imgdb/item1360763094_1.html
    Tam masz wszystko dokładnie opisane, jest sfotografowana każda śrubka,
    którą musisz odkręcić i opisany kazdy kabelek. Wiadomo też dokładnie co
    kupić i co zmienić w aucie. Niby 5 dych, ale ja wcześniej straciłem z
    miesiąc czasu na zbieranie cześci i materiałów i dalej nie wiedziałem nawet
    połowy.
    Wspomaganie założyłem w dwa dni, tzn w piątek po pracy wyjałem starą
    kolumne i rozgrzebałem licznik, w sobotę zamontowałem wspomaganie.
    Cześci mnie wyszły 360zł, a to dlatego że wczesniej z niewiedzy zepsułem
    stacyjkę i musiałem kupić drugą za 50zł, normalnie można sie zmieścić w
    300zł. Wszystko do kupienia na allegro. Musze powiedzieć że kierownica z
    EPS kreci się paluszkiem i to tym malutkim :):) no i frajda że zrobiło się
    coś samemu w aucie.

    Pozdrawia BearBag...

  • 4. Data: 2010-12-10 08:41:56
    Od: Wangog <W...@g...pl>

    Bohater we wlasnym domu :)
    Gratulacje! Maz na medal!

    Wangog

  • 5. Data: 2010-12-10 08:43:06
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > Ten rocznik tez juz mial montowane elektryczne, szukaj hasla EPS
    > (Electric Power Steering).

    To nie jest prawdą, pierwsza Corsa z EPS pojawiła się w kwietniu 97r i to
    tylko w wersji z silnikiem 1.0, w innych wersjach wprowadzili je chyba
    dopiero w 98r. Oczywiście 1 na 10 Cors w naszym kraju miała wspomaganie,
    reszta to golasy, najwyżej z jedną lub dwoma poduszkami, czasem centralnym
    zamkiem.

    Pozdrawia BearBag...

  • 6. Data: 2010-12-10 08:57:58
    Temat: Odp: Montaż wspomagania do Corsy
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "BearBag" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > reszta to golasy, najwyżej z jedną lub dwoma poduszkami, czasem centralnym

    Ja mam corse B z 98 roku i mam wspomaganie hydrauliczne.
    Ale silnik 1,5 diesel.
    wydawało mi się że elektryczne było dopiero w następnej generacji C.

    Ryba

  • 7. Data: 2010-12-10 14:12:43
    Temat: Re: Odp: Montaż wspomagania do Corsy
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2010 08:57:58 +0100, Ryba napisał(a):

    > wydawało mi się że elektryczne było dopiero w następnej generacji C.
    B tez mialy, przynajmniej tak zeznaje ksiazka :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 8. Data: 2010-12-10 17:36:44
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > Ja mam corse B z 98 roku i mam wspomaganie hydrauliczne.
    > Ale silnik 1,5 diesel.
    > wydawało mi się że elektryczne było dopiero w następnej generacji C.

    Diesle być może miały hydrauliczne po 98r, benzynowej Corsy nie spotkałem z
    takim wspomaganiem po roku 98, chociaż ASO twierdziło że były też
    montowane.

    Pozdrawia BearBag...

  • 9. Data: 2010-12-15 20:52:10
    Od: Karolinek <m...@g...com>

    Dzięki ci kolego BB, w poniedzialek zanabyłem poradnik, a dzisiaj
    doszły cześci ktore według niego bedę potrzebował.
    Jutro zabieram sie do pracy. Po przeczytaniu całosci nie wygląda to
    tragicznie ale tez nie wiem czy zdąże w te kilka godzin to załoźyć.
    Sam opis rzeczywiscie bardzo szczegołowy i nie da się zgubić.
    Dam znać jak skonczę jakie są efekty :)

  • 10. Data: 2010-12-24 21:53:14
    Od: M <m...@g...com>

    On 9 Gru, 19:39, BearBag <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > kupić i co zmienić w aucie. Niby 5 dych, ale ja wcześniej straciłem z
    > miesiąc czasu na zbieranie cześci i materiałów i dalej nie wiedziałem nawet

    Hmmm... Widzę na allegro ten poradnik, ale same świeże aukcje i nie
    mogę znaleźć pozytywnych komentarzy za wcześniejsze (np. od autora
    tego postu). Sprytna reklama? Jeśli nie i wszystko było OK jak
    opisujesz - proszę wystaw komentarz, lub wskaż wystawiony do
    wcześniejszej aukcji (jeśli już niedostępna).