  • 1. Data: 2009-08-22 23:17:14
    Temat: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    hello

    Zamiast flejmować sobie z Czarkiem proponuję nowy wątek :)

    Jak pewnie wielu z was wie, sony przeciekła instrukcja do ?850. Ot tak
    pojawiła się na ich stronie. Zmian tam za wiele nie ma, ot tak oberżnęli
    ?900 o kilka rzeczy.
    Natomiast na stronie szwajcarskiej niby przypadkiem w liście modeli
    widnieją nieznane dotąd modele ?500 i ?550.

    Sony coś szykuje, Tajwańczycy organizują za dwa dni konferencję i
    zapraszają prasę. Slogan brzmi: /"Most exciting new ? series DSLR is
    coming"/.

    Zastanawia mnie co oni chcą pokazać? Dopiero co wypuścili cały dolny
    segment, szykuje się też oberżnięte ?850, czyli też nic nowego. Chyba
    najciekawiej zapowiada się więc to teoretyczne ?500 i ?550.

    Jak myślicie - co sony może pokazać w takim razie? Czym będzie zaskakiwać?
    Czyżby zdecydowali walczyć ceną tak by wykosić wszelkie apsy nowym
    oberżniątkiem? Czy może jednak pojawi się coś zupełnie nowego, coś bardzo
    ciekawego? Tylko ciekawe co może mieć numerek ?5xx? Co to za seria? :)

    Jeśli sony chce czymś nowym zaskoczyć w DSLR-ach to co to może być? Po
    cichu liczę że może DSLR z back-illuminated matrycą? Choćby nawet żywcem
    oderżnięte od serii z trójką z przodu to to może być niezłą ciekawostką. A
    może puszczą budżetową pełną klatkę i szybko zdobędą sporą część rynku?
    Nowy i mały full frame sony za 3kzł? :)

    AAA.. i jeszcze znalazłem na photo rumors notkę, że z niby tłumaczenia z
    zaproszeń dla dziennikarzy:

    "Released of new Alpha Cameras on Aug 28,
    designed for photo enthusiast,
    advanced technologies... superb DSLR functions... bla bla...
    new Exmor CMOS sensor,
    strength Quick AF Live View and high speed continuous shooting,
    capture beautiful smiles,
    share fantastic photos easily,
    With new lenses, these cameras will bring exciting photographic experiences..."

    Czyli co? Exmor-R + WiFi + jakiś LV z smile detection + reszta jak np A350?
    Już widzę jak marketoidy cieszą się na myśl o Wifi i steku niepotrzebnych
    do tego funkcji. Mnie WiFi interesowałoby tylko gdyby dawało możliwość
    okresowego sprawdzenia aparatu i reakcję jeśli jest kradziony.
    Ale nic. Co o tym wszystkim sądzicie? Jeśli nowy exmor trafi do lustrzanek
    to iso sięgnie miliona w pełnoklatkowych lustrach? :)

    d.

  • 2. Data: 2009-08-23 06:05:44
    Temat: Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Będą DSLRy z back-illuminated matrycą.
    Ale rewelacji po tym się raczej nie spodziewaj. Przynajmniej jeszcze nie
    teraz.

  • 3. Data: 2009-08-23 06:52:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Aug., 08:05, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:
    > Będą DSLRy z back-illuminated matrycą.
    > Ale rewelacji po tym się raczej nie spodziewaj. Przynajmniej jeszcze nie
    > teraz.

    a potem beda z black silicon- tylko najpierw musi zostac rozwiazany
    problem migawki pozwalajacej na czasy otwarcia do 1/100000 lub jeszcze
    krocej.

  • 4. Data: 2009-08-23 10:33:33
    Temat: [OT] Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:
    > a potem beda z black silicon- tylko najpierw musi zostac rozwiazany
    > problem migawki pozwalajacej na czasy otwarcia do 1/100000 lub jeszcze
    > krocej.

    A czy taka migawka szczelinowa, jeśli ma czas synchronizacji nawet
    1/1000s, to przy czasie 1/1000 000 s nie powodowałaby zjawiska dyfrakcji
    na szczelinie migawki?

    Zastanawiam się, czy coś takiego właśnie się nie dzieje przy krótkich
    czasach migawki. Pentax w K7 dodał czas 1/8000s, ale nie zmniejszył
    czasu synchronizacji, czyli ta 1/8000s jest otrzymywana poprzez jeszcze
    większe zwężenie szczeliny migawki.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-08-23 10:36:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Sony coś szykuje, Tajwańczycy organizują za dwa dni konferencję i
    > zapraszają prasę. Slogan brzmi: /"Most exciting new ? series DSLR is
    > coming"/.

    Sony jest w tej chwili trochę do tyłu, a marzy mu się pierwsze miejsce
    na rynku. Tego nie da się osiągnąć bez filmów w lustrzankach. Sądzę, że
    powróci (a do Sony dopiero przyjdzie) funkcjonalność LV rodem z Olympusa
    E-330 i kręcenie filmów. Może wstawią kręcenie i od razu kodowanie tym
    swoim kodekiem. Może jakieś fajne opcje zdalnego sterowania aparatem i
    podglądu jak w Canonach, tylko, że po WiFi. To by było bardzo nośne
    marketingowo ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-08-23 12:41:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    kurdybanek wrote:
    > Będą DSLRy z back-illuminated matrycą.
    > Ale rewelacji po tym się raczej nie spodziewaj. Przynajmniej jeszcze nie
    > teraz.

    Pierwsza matryca danego typu zawsze jest taka sobie, dodatkowo zanim soft
    producenta i alternatywny zacznie się z tym zrozumieć to jeszcze minie
    chwilka.
    Jak by czułość jeszcze skoczyła to by było miło. A900 cierpiał na okropnie
    odstające piksele z obrazu (głównie niebieskie), nikon lepiej poradził
    sobie z tą matrycą, ale też bez wielkiej rewelacji. Tutaj pewnie też na
    początku będzie średnio, chociaż obraz z WX1 jest jak na kompakt
    rewelacyjny :)

    No nic - przekonamy się :)

    d.

  • 7. Data: 2009-08-23 12:46:46
    Temat: Re: [OT] Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
    > A czy taka migawka szczelinowa, jeśli ma czas synchronizacji nawet
    > 1/1000s, to przy czasie 1/1000 000 s nie powodowałaby zjawiska dyfrakcji
    > na szczelinie migawki?

    Póki co to do 1/12000 nie powoduje raczej, a przy czasie 1/1 000 000 to i
    tak tylko migawka elektroniczna. Tyle, że nie wiem skąd takie wymaganie -
    bo światła przy takim czasie nie będzie za wiele.
    AFAIR czarny krzem ma zupełnie inną wadę na dziś - okrutnie się kruszy.

> [...]
    > czasach migawki. Pentax w K7 dodał czas 1/8000s, ale nie zmniejszył
    > czasu synchronizacji, czyli ta 1/8000s jest otrzymywana poprzez jeszcze

    Pentax dodał do swojego aparatu migawkę, która od lat jest w innych
    aparatach. Tę migawkę produkuje nawet jedna i ta sama forma, a wkładają ją
    do siebie u nikona, canona, pentksa, sonego itd... Jakoś różnicy jakości
    pomiędzy czasem 1/1000 i 1/8000 nikt jeszcze nie zauważył. Nie ma co więc
    obawiać się bez powodu.

    d.

  • 8. Data: 2009-08-23 13:10:50
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
    > Sony jest w tej chwili trochę do tyłu, a marzy mu się pierwsze miejsce
    > na rynku. Tego nie da się osiągnąć bez filmów w lustrzankach.

    Jak sony właziło na rynek to wszyscy patrzyli na ? jako na system, który
    pierwszy będzie czerpał z kamer. Wielu osobom to się bardzo nie podobało,
    że włazi takie sony i zawlecze zaraz opcje z drugiego obozu.

    No i co? Mija kilka lat, a sony jako ostatnie nie ma tej opcji. LiveView
    mają za to w zupełnie innych zasadach i tylko w wybranych modelach. Na
    rynku lustrzanek sony pod tym względem okazało się być najbardziej
    konserwatywne.
    Co ciekawe jak tylko nikon pierwszy zrobił filmo-puszkę to od razu wiele
    osób się ucieszyło. Wiele z tych co to mówiło jakie to sony złe i niedobre
    :) hehe :)
    W canonie też przyjęto puszkę z filmami dobrze i znów nie było narzekań :)

    Owszem masz rację - dzisiaj LV + filmy są podstawą i sony jako jedyne ich
    nie ma. Mają LV swoim sposobem, ale nie filmy. Zdecydowanie za to wielu
    wybiera puszkę kierując się tym kryterium i sony tu dostaje po tyłku.

    > Sądzę, że
    > powróci (a do Sony dopiero przyjdzie) funkcjonalność LV rodem z Olympusa
    > E-330 i kręcenie filmów.

    Bez wątpienia trzeba użyć w końcu głównej matrycy do kręcenia filmów. No i
    to zrobić, nikon z tych samych matryc to wyciska, to czemu nie?
    Nikt nie będzie patrzył na to czy żelu dużo, czy jakość ok, liczą się
    tylko dane techniczne (że fullHD, że tyle klatek itd). No i AF niech
    działa chociaż to marketingowo nie jest dobre.

    Ale pomyślmy, że filmów jeszcze nie ma - tzn. załóżmy, że sony uparcie ich
    nie wkłada bo sobie robi konkurencję dla kamer. Co więc mogą wsadzić? :)
    Mam nadzieję, że np będą walczyć ceną :) I to tak mocno z pełną klatką.
    Powiedzmy, że korpus amatorski klasy ?700, ale z pełną klatką i ceną ok.
    3500zł. ?850 w cenie 5000zł, a ?900 za swoje 7500zł. Czy taki prosty
    zabieg cenowy nie byłby najskuteczniejszy po prostu? :)

    Zobaczymy co będzie dalej, ale wbrew temu co wielu pisze, sony przede
    wszystkim walczy ceną. ?200 za 999zł chyba jak nic innego nie wywindował
    systemu tak wysoko. To dzięki temu się zaczęło kręcić wszystko.

    > Może wstawią kręcenie i od razu kodowanie tym
    > swoim kodekiem.

    Póki co sony się broni przed tym wszystkim co ma. I mam nadzieję, że
    filmów dalej nie będzie, bo za to będzie musiało być coś innego. WiFi mi
    osobiście nie jest tak potrzebne jak np tania pełna klatka.

    > Może jakieś fajne opcje zdalnego sterowania aparatem i
    > podglądu jak w Canonach, tylko, że po WiFi. To by było bardzo nośne
    > marketingowo ;)

    Mam ZigView, mnie więc zdalne LV nie cieszy tak bardzo, druga sprawa, że
    przydatność tego bajeru jest bardzo ograniczona, chociaż do autoportretów
    to cudowne narzędzie. Podobnie do zdjęć z góry. Jak by to było bez kabla
    to wiele tak znów by to nie zmieniło. No i ładować trzeba by było dwie
    części (owszem takie coś na WiFi i współpracujące z aparatem miałoby sens,
    byłoby wygodniejsze, ale ciągle by pozostawało tylko mini opcją, a nie
    realnie key-feature).

    d.

  • 9. Data: 2009-08-23 21:12:12
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Sony jest w tej chwili troche do tylu, a marzy mu sie pierwsze miejsce
    > na rynku. Tego nie da sie osiagnac bez filmow w lustrzankach.

    Hehe Dowcip roku.

    Aparaty sa do robienia zdjec, kolego. Do filmow sa kamery :-)

    Maciej

  • 10. Data: 2009-08-24 05:45:23
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Hehe Dowcip roku.
    > Aparaty sa do robienia zdjec, kolego. Do filmow sa kamery :-)

    Bullshit :)