  • 1. Data: 2004-06-02 09:26:57
    Temat: NEOSTRADA - absurd pt. "zmiana miejsca lokalizacji"
    Od: "PMarc" <p...@p...onet.pl>

    UWAGA, DLUGIE...

    Przestrzegam wszystkich, ktorzy wpadna na glupi pomysl zmiany mieszkania i
    zechca przeniesc usluge Neostrada! Takich naiwnych czeka niesamowita droga
    przez meke, teatr absurdu, festiwal uskrzydlonego idiotyzmu, cos
    NIESAMOWITEGO!!!

    Otoz w marcu b.r. zglosilem (listem oraz przez Blekitna Linie) informacje, ze
    pod koniec kwietnia przeprowadzam sie i zmieniam numer telefonu (w tym samym
    miescie). Przez okres kwietnia i maja zamierzalem byc abonentem dwoch numerow i
    korzystac w sposob w miare ciagly z uslugi Neostrada, od maja tylko w nowym
    mieszkaniu, pod nowym numerem, poniewaz w starym mieszkaniu i pod starym
    numerem w maju juz nie mieszkalem. W polowie kwietnia zlozylem wiec "oficjalny"
    wniosek (znowu pismem i telefonem do BL), ze prosze o zmiane miejsca
    lokalizacji Neostrady ze wskazaniem, ze w miare mozliwosci od poczatku maja
    chcialbym rozpoczac korzystanie z niej pod nowym numerem. Sadzilem, ze dwa
    tygodnie na przeniesienie tej uslugi jest okresem najzupelniej wystarczajacym
    (co nb. wczesniej potwierdzila Blekitna Linia). I tu sie strasznie pomylilem!
    Prosilem o przeniesienie (czyli zmiane miejsca lokalizacji, uwazam te
    okreslenia za synonimiczne) uslugi Neostrada, do czego czulem sie uprawniony,
    poniewaz w oficjalnym cenniku TPSA, opublikowanym m.in. pod tym oto adresem:

    http://www.tp.pl/internet/neostrada/opis_uslugi/cenn
    ik.php

    znajduje sie taka oto pozycja:

    64.2 Zmiana miejsca lokalizacji 50 % oplaty aktywacyjnej wg tabeli 1

    Jednak kilkanascie rozmow telefonicznych i osobistych z roznymi agendami
    Cudownej Firmy zarysowalo przede mna nastepujacy, nie do konca spojny obraz
    sytuacji:

    A. Przeniesienie Neostrady mozna zalatwic tylko w Blekitnej Linii (to
    informacja z Infolinii Neostrady, do ktorej inteligentnie zadzwonilem najpierw,
    wiedziony - jak sie pozniej okazalo - vide punkt H - calkiem slusznym
    instynktem).
    B. Przeniesienie Neostrady jest zupelnie niemozliwe (wg Blekitnej Linii)
    C. Przeniesienie Neostrady mozna zalatwic tylko w Telepunkcie (ponownie BL, po
    zacytowaniu w/w pozycji z cennika, z ktorej wynika, ze jednak jest to
    teoretycznie mozliwe)
    D. Przeniesienie Neostrady jest zupelnie niemozliwe, a po okazaniu cennika - ze
    mozna to zalatwic tylko przez Blekitna Linie (Telepunkt)
    E. Przeniesienie Neostrady mozna zalatwic ew. w infolinii Neostrady (ponownie
    BL, po zrelacjonowaniu odmowy Telepunktu)
    F. Przeniesienie Neostrady mozna zalatwic jednak tylko w Blekitnej Linii
    (ponownie infolinia Neostrady)
    G. Przeniesienie Neostrady mozna zalatwic byc moze w technicznej infolinii
    Neostrady (BL, po zrelacjonowaniu kolejnych odmownych kontaktow z innymi
    infoliniami)
    H. Przeniesienie Neostrady mozna zalatwic zdecydowanie tylko w Infolinii
    Neostrady (techniczna infolinia Neostrady - BINGO! Ta odpowiedz okazala sie
    trafna!)

    Powyzszy opis jest pewnym uproszczeniem, w rzeczywistosci pojawialy sie
    jeszcze rozne warianty posrednie, dyskusje i rozwazania, a pewne watki
    powracaly kilkakrotnie, zapetlajac sie. Co ciekawe, podczas jednej z licznych
    rozmow z Blekitna Linia moj wniosek zostal jakoby "przyjety" (pozniej okazalo
    sie, ze BL chyba w ogole nie byla wladna przyjac takiego wniosku, a przyjawszy
    najwyrazniej nic z nim nie zrobila), jednak przy okazji moich kolejnych
    telefonow z pytaniem, jakie sa losy wniosku, sytuacja stawala sie coraz
    bardziej surrealistyczno-beznadziejna. Wreszcie w polowie maja, po miesiacu i
    po kilkunastu bezsensownych telefonach oraz wizytach w Telepunktach pewna mila
    pani z Infolinii Neostrady, po dlugich konsultacjach gdzies "wewnatrz"
    poinformowala o mnie o wariancie, ktory zgodnie uznano za najbardziej
    prawdopodobny - otoz przeniesienie Neostrady moze sie odbyc na zasadzie
    rozwiazania umowy dot. jednego numeru i podpisaniu nowej umowy dot. drugiego
    numeru po czym ku mej nieopisanej radosci przyjela taki wniosek, uwienczony
    wreszcie nadaniem numeru sprawy, co mialo potwierdzac jego "oficjalny"
    charakter i przekazanie do realizacji. Moje szczescie trwalo jednak krotko,
    gdyz okazalo sie (po kolejnym tygodniu), ze moja sprawa nie ruszyla z miejsca,
    gdyz mila pani nie zapisala mojego numeru ewidencyjnego (w ogole o to nie
    zapytala) i w zwiazku z tym - jak mi powiedziano - moje "dane zostaly
    zweryfikowane negatywnie". Bo oczywiscie moj numer telefonu, data urodzenia,
    adres zamieszkania, PESEL itp. nie wystarcza, aby TPSA sama znalazla sobie
    numer ewidencyjny we wlasnej bazie, to juz przekracza mozliwosci, kreatywnosc i
    inwencje jej pracownikow, oplacanych z naszych niemalych rachunkow. Za trudne
    okazalo sie tez np. zadzwonienie do mnie i zapytanie o rzekomo "brakujacy"
    numer ewidencyjny (chociaz np. w sprawie rzekomo niezaplaconej faktury potrafia
    dzwonic niezwykle szybko, sprawnie i skwapliwie). Oczywiscie, moje kolejne,
    coraz bardziej gniewne telefony byly kwitowane uprzejmym stwierdzeniem, ze TPSA
    rezerwuje na aktywacje uslugi dwa tygodnie od momentu pozytywnego
    zweryfikowania danych, moje wsciekle uwagi, ze to nie z mojej winy przyjecie
    wniosku i "weryfikacja danych" idiotycznie sie przeciagaja trafialy w proznie,
    nikt nie byl w stanie obiecac mi przyspieszenia sprawy, TPSA z wdziekiem walca
    drogowego zalatwiala moj wniosek wedlug swojego rutynowego, maksymalnie
    rozciagnietego w czasie harmonogramu. Az wreszcie 1 czerwca, prawie 7 tygodni
    po pierwszym zgloszeniu wniosku o przeniesienie w moim modemie znow zapalila
    sie lampka ADSL swiadczaca o szczesliwym skrosowaniu linii!! Mialem nadzieje,
    ze to koniec moich klopotow, ale jak zwykle nie docenilem TPSA! Na stronie WWW
    rejestracji abonenta nie moglem uzyskac numeru ID i PIN, pojawial sie bowiem
    komunikat: "Usluga w trakcie realizacji". Zadzwonilem wiec do Infolinii
    Neostrady gdzie najpierw powiedziano mi, ze:
    A. "Wygenerowanie" ID i PIN odbedzie sie bez dodatkowych formalnosci, ale moze
    potrwac jeszcze "do 5 dni". Oczywiscie, nauczony doswiadczeniem wiedzialem juz,
    ze pierwsza uzyskana z infolinii informacja NIGDY sie nie sprawdza i ze jesli
    nawet zdzierze kolejny tydzien (bo "piec dni" oznacza dla TPSA dni robocze,
    czyli w sumie zazwyczaj caly tydzien, ktory i tak jest pojeciem nader umownym)
    i gdy zadzwonie po tym tygodniu, to dowiem sie czegos zupelnie nowego, wiec
    wykonalem kontrolne telefony juz nastepnego dnia i uzyskalem, nastepujace
    komunikaty:
    B. Infolinia Neostrady: wygenerowanie ID i PIN nalezy do technicznej Infolinii
    Neostrady
    C. Techniczna IN: wygenerowanie ID i PIN jest mozliwe po zmianie "statusu" w
    bazie danych informujacego o "pobraniu sprzetu", co podobno moze zrobic tylko
    Infolinia Neostrady ew. Telepunkt, zas moj status jest negatywny i wymaga
    takowej zmiany.
    D. Ponowny telefon do IN: zmiany statusu mozna dokonac tylko w Telepunkcie i
    to w tym, w ktorym odebralem sprzet ponad pol roku temu, poniewaz Infolinia
    Neostrady jakoby nie ma wgladu do bazy, sluzy bowiem "tylko do sprzedazy uslug"
    (nb. juz wczesniej gdy probowalem zalatwic cos innego w Telepunkcie uslyszalem
    to samo - ze sluzy on "tylko do sprzedazy uslug". W sprzedazy rzeczywiscie sa
    dosc dobrzy). Po moich rozpaczliwych wyjasnieniach, ze JUZ MAM SPRZET, PONIEWAZ
    PROSILEM TYLKO O ZMIANE MIEJSCA LOKALIZAJI USLUGI, KWITOWALEM ODBIOR SPRZETU I
    NIE KWITOWALEM JEGO ZDANIA, TYM BARDZIEJ ZE ZMUSILI MNIE WCZESNIEJ DO JEGO
    ZAKUPU, A WIEC MOJ STATUS SZCZESLIWEGO POSIADACZA MODEMU POWINIEN BYC GDZIES
    ZAZNACZONY!!! - pani w IN rzucila sluchawka, wczesniej odmowiwszy polaczenia
    mnie z "liderem", z ktorym w miedzyczasie dlugo konferowala (szczerze gratuluje
    TPSA takich "liderow"). Rzucila sluchawka, mimo ze bylem wobec niej grzeczny,
    choc stanowczy, poniewaz MAM ZDECYDOWANIE DOSC TRACENIA MOJEGO CENNEGO CZASU NA
    BIEGANIE DO TELEPUNKTU, W KTORYM Z PEWNOSCIA DOWIEM SIE, ZE MAM ZADZWONIC NA
    BLEKITNA LINIE, KTORA MI POWIE, ZE MAM ZADZWONIC DO INFOLINII NEOSTRADY, KTORA
    MI POWIE ZE MAM ZADZWONIC DO TECHNICZEJ INFOLINII NEOSTRADY, KTORA MI POWIE, ZE
    MAM SIE UDAC DO TELEPUNKTU ITD., ITD.

    Nadal wiec jestem w punkcie wyjscia, nie dysponujac Neostrada, za ktora
    oczywiscie otrzymam rachunek, z dodatkowa pozycja za "przeniesienie uslugi",
    jestem natomiast bliski zdemolowania w szale najblizszego Telepunktu, o czym
    byc moze niebawem przeczytacie w prasie...

  • 2. Data: 2004-06-02 23:00:05
    Od: "Tadeusz" <t...@w...poczta.neostrada.pl>

    Użytkownik "PMarc" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zechca przeniesc usluge Neostrada! Takich naiwnych czeka niesamowita droga
    > przez meke, teatr absurdu, festiwal uskrzydlonego idiotyzmu, cos

    Ja powiem tylko, iż przenosiłem neostrade na nowy adres WRAZ Z NUMEREM i
    udało mi się to w dwa dni załatwic (przeniesienie linii i neostrady) co
    wiecej, przed samymi swietami (23 grudnia). Ale to byly inne czasy - (rok
    temu) - wszystko jeszcze osobiscie mozna bylo wyprosic - a teraz to same
    infolinie itp...

    Aha- rachunek za przeniesienie nigdy nie przyszedl - a wg. cennika powinien
    wyniesc 500 zł (w momencie gdy kupowalem neostrade kosztowala instalacja -
    1000 zl).

    Pozdr.

    Tadeusz

  • 3. Data: 2004-06-02 23:15:06
    Od: f...@i...pl

    On Thu, 3 Jun 2004, Tadeusz wrote:
> [...]
    > wyniesc 500 zł (w momencie gdy kupowalem neostrade kosztowala instalacja -

    No to teraz masz jak w banku, ze sobie o Tobie przypomna .... ;)
    A i odsetki policza ...

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-06-03 00:56:41
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Użytkownik wrote:

    > No to teraz masz jak w banku, ze sobie o Tobie przypomna .... ;)
    > A i odsetki policza ...

    za _swoje_ niedopatrzenie ....

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 5. Data: 2004-06-03 06:15:27
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Adam Paluch wrote:

    > za _swoje_ niedopatrzenie ....

    Ależ to normalne w przypadku TPSA - dostałem kolejną notę odsetkową
    - odsetki za zwłokę w zapłaceniu rachunku (za luty 2003, lipiec 2003 i styczeń
    2004), dla których TPSA nie chciała skorzystać z polecenia zapłaty (mimo
    upoważnienia i wyraźnego zaznaczenia na rachunku, że płatność poleceniem
    zapłaty). I to normalne, że w tej sprawie pani z windykacji do mnie dzwoniła i
    była ogromnie zdziwiona, że TPSA jest upoważniona do polecenia zapłaty.

    Najwyraźniej w TPSA widmo grupowych zwolnień tak już zaciemniło umysły,
    że ani czytać ani rozmawiać ze zrozumieniem nie potrafią.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 6. Data: 2004-06-03 06:39:56
    Od: "Kocureq" <a...@...stopce.pl>

    W artykule news:Pine.LNX.4.44.0406030114140.6429-100000@icpnet.
    pl,
    niejaki(a): Użytkownik z adresu <f...@i...pl> napisał(a):

    > No to teraz masz jak w banku, ze sobie o Tobie przypomna .... ;)
    > A i odsetki policza ...

    Ano nie, czasem im jednak cos wcina :)

    Mi wcielo oplate za rezygacje z pakietu przed koncem cyro i mam czyste konto
    (sprawdzone, nie przez BL :)

    --
    ____________________Kocureq____________________
    ==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====

  • 7. Data: 2004-06-04 01:11:42
    Od: "Mateusz\(Amkacz\)" <m...@...sygnaturce>

    Obywatel Kocureq <a...@...stopce.pl> naskrobał:

    > Mi wcielo oplate za rezygacje z pakietu przed koncem cyro i mam czyste
    konto
    > (sprawdzone, nie przez BL :)

    a mnie 3840 zmienilo sie na 1600 ;]
    tpsa laskawa jest

    (2 lata za sdi rachunki nie przychodzily, dalo sie utargowac by splacic rok
    i to bez odsetek)

    --
    Mateusz (Amkacz) Belattaf _____ _____ | | _______ ____ ________
    amkacz[malpa]mp3.pl \__ \ / \| |/ /\__ \ _/ ___\\___ /