  • 21. Data: 2015-03-12 08:27:49
    Temat: Re: NXP kupił Freescale
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-11 o 21:43, Jakub Rakus pisze:
    > niby darmowe IDE do procków, które i tak jest do bani.

    LPCXpresso jest darmowe do 256kB kodu wynikowego i jest całkiem niezłym środowiskiem.

  • 22. Data: 2015-03-12 11:23:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mk" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-03-11 11:23, J.F. pisze:

    >Tia... "kesz floły" i inne pierdoły ;-) Ja tam jestem konserwatystą.

    No wiesz, jesli wprowadza 1% oszczednosci, to zysk im skoczy o 42 mln
    $ ....

    >Okay... Firmy te są porównywalne (ale ze wskazaniem na NXP), ale
    >Freescale jest obciążony ogromnym długiem. Stąd też spora różnica w
    >wycenie rynkowej.

    A jak sie ma dlugi, to cash flow bardzo wazny, nawet mimo zyskow na
    papierze :-)

    >40 mld USD to niby ma być warte NXP+FSL... Mogli sobie napisać i 100
    >mld

    To jest jakies wytlumaczenie.

    >Zysk netto NXP w 2014 to 607 mln USD.

    nd-freescale-announce-40-billion-merger.html

    >Czyli mnożąc 6.25$ przez wolumen akcji FSL wychodzi, że NXP wykłada
    >1.915 mld USD.

    trzyletnie zyski. Da sie przezyc.
    Ale raczej wezma kredyt na wiele lat.
    Czasy jakies takie glupie, ze te kredyty bardzo tanie. A inflacja
    leci.

    >Informacja podana przez WSJ o skupie nie potwierdziła się. W wydanych
    >przez NXP i FSL oficjalnych oświadczeniach jest tak jak piszesz.

    Z tym, ze w ten sposob byli akcjonariusze FSL obejma spory procent
    nowej (a wlasciwie to starej) spolki.
    Te 32 % brzmi dosc rozsadnie - adekwatnie do wycen firm.
    Z tym ze FSL ma cos 306mln akcji, co nam daje 107mln nowych akcji NXP,
    starych jest 275mln, co nam da 28% udzialu.

    >Ależ... pieniądze NXP należą do akcjonariuszy NXP :-)

    Ale rzadzi nimi zarzad.
    Poza tym akcjonariuszom NXP moze nie zalezec na dzieleniu sie
    przyszlymi zyskami :-)

    >Tutaj faktycznie NXP ma wolne środki i główni akcjonariusze NXP
    >postanowili użyć tych pieniędzy do zrobienia dealu z (głównymi)
    >akcjonariuszami FSL. Wszystko wskazuje, że jednym i drugim takie
    >warunki pasują i że do takiej transakcji dojdzie.

    Jak rozumiem to wrecz postanowione, teraz tylko jakies komisje
    antymonopolowe moga sprzeciw wyrazic.

    >Będą robić, ale być może ze statusem "obsolete", z ograniczonym
    >wsparciem i za odpowiednio większe pieniądze.

    Ejze, klient chce, to sie robi co klient chce.
    Oczywiscie my to nie jestesmy klienci - zamowisz milion sztuk, to
    bedziesz :-)

    >A klient będzie mieć związane ręce i musi kupować.
    >Raczej nie będzie się opłacać jednoczesne promowanie dwóch
    >wchodzących sobie w drogę rozwiązań.

    Ale dlaczego wchodzacych - przyjdzie klient do NXP, powie ze chcialby
    MCU z tym, tamtym i owym,
    to sie zleci biuru w Ameryce zaprojektowanie i wykonanie, tylko z
    napisem LP....., skoro kient tak sobie zyczy :-)

    J.

  • 23. Data: 2015-03-12 20:38:14
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 12.03.2015 01:27, Mario wrote:

    > Masz na myśli LPCXpresso czy coś o cym nie wiem?

    Taaa, taki potworek z masą błędów w bibliotekach.

    Jakub Rakus

  • 24. Data: 2015-03-12 21:34:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-03-10 13:00, Pawel O'Pajak wrote:
    > Powitanko,

    > No, np. w zdaniu: "Stefan kupil motor";-)
    > Pewnie kazdy na tej grupie ma pojecie jaka firma jest NXP (Philips), a
    > jaka Freescale bez zagladania do informacji biznesowych. "Proporcje"
    > beda inne, ale czy uwierzyl bys w informacje "Luxemburg wypowiedzial
    > wojne USA, w pierwszym dniu przewazajace oddzialy Luxemburga zajely
    > wschodnie wybrzeze USA i robia niezwykle postepy w marszu na Chicago i
    > Waszyngton"?

    Ja bym uwierzył, zwłaszcza po ostatnich wyczynach secretservice.

    Włodek ;-)

  • 25. Data: 2015-03-13 09:16:44
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-12 o 20:38, Jakub Rakus pisze:

    > Taaa, taki potworek z masą błędów w bibliotekach.

    To fakt zdarzają się błędy. A tak z ciekawości, używasz LPCOpen czy CMSIS?

  • 26. Data: 2015-03-13 13:19:14
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Taaa, taki potworek z masą błędów w bibliotekach.

    Coś tam napisałem na LPC11xx i nie miałem problemów.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2015-03-14 18:02:14
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 13.03.2015 09:16, Bool wrote:

    > To fakt zdarzają się błędy. A tak z ciekawości, używasz LPCOpen czy CMSIS?

    Nie używam wcale, zmierziło mnie po jakiejś godzinie walki. W celach
    "zarobkowych" używałem CrossWorks i bibliotek dostarczanych przez Rowleya.

    Jakub Rakus