  • 1. Data: 2015-10-20 12:49:09
    Temat: Nagrywarka Blu-ray z wejściem Euro
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jako, że nagrywarki Bluray widzę na Allegro już od 400-700zł, to taki zestaw
    pytań :)

    - w jaki sposób nagrywają one ze złącz Euro? (zakładam, że takowe złącze jakiś
    model posiada) -- tzn. jaki jest format zapisu obrazu SD na wewnętrznym dysku?
    MPEG2, AVC przeskalowane do HD?

    - mają one w ogóle tunery analogowe? (w sumie niezbyt potrzebne)

  • 2. Data: 2015-10-20 14:35:26
    Temat: Re: Nagrywarka Blu-ray z wejściem Euro
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-20 o 12:49, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > MPEG2, AVC przeskalowane do HD?
    >
    > - mają one w ogóle tunery analogowe? (w sumie niezbyt potrzebne)

    Z dawnych lat została mi nagrywarka DVD z wejściami EURO, odnośnie
    tematu rzecz warta wzmianki że posiada także wyjście HDMI. Czyli można z
    płyty czy innego nośnika odtwarzać obraz w formacie full hd, jednak
    nagrywać można tylko w sd.
    Przeżytek jednak bardzo często z niej korzystam bo mimo tego że
    telewizory czy tuner TV SAT posiadają funkcje nagrywania w Full HD, to
    jednak nagrywanie za ich pomocą to normalna loteria,.
    Ale do rzeczy, gdy nagrywam program hd na tej nagrywarce to zajmuje on
    nieraz nawet i 10GB miejsca na dysku ale jakościowo jest to porównywalne
    do standardu SD. Dla porównania dodam że film nagrywany z kanału SD waży
    około 1GB.
    Jeżeli masz zewnętrzny tuner satelitarny ew. DVB-T to i owszem może
    przydać się nagrywarka z tunerem analogowym. Ustawia się ją w szeregu za
    tym tunerem DVB/S/T i można nagrywać.

  • 3. Data: 2015-10-20 21:47:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.10.2015 o 12:49, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > MPEG2, AVC przeskalowane do HD?
    >
    > - mają one w ogóle tunery analogowe? (w sumie niezbyt potrzebne)

    są na rynku nagrywarki euro-(chinche) ->hdd. dostajesz na dysk plik
    mpeg2, albo podobny i możesz to dalej przegrać na płytę. ale nie wiem
    czy warto do tego używać bluraya. znaczy samo "euro" to standard PAL a
    on ma dość marną jakość jak na dzisiejsze czasy

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-10-21 10:58:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Oct 2015 21:47:57 +0200, w <n065ld$1mo$2@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > czy warto do tego używać bluraya. znaczy samo "euro" to standard PAL a
    > on ma dość marną jakość jak na dzisiejsze czasy

    Mogę, ale to "tylko" standard MPEG2, no i muszę dzielić nagrania na płyty,
    jeżeli kaseta jest dłuższa. Ponadto na BR wejdzie mi kilka kaset i być może w
    lepszym standardzie.

  • 5. Data: 2015-10-21 12:26:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.10.2015 o 10:58, r...@k...pl pisze:

    > Mogę, ale to "tylko" standard MPEG2, no i muszę dzielić nagrania na płyty,
    > jeżeli kaseta jest dłuższa. Ponadto na BR wejdzie mi kilka kaset i być może w
    > lepszym standardzie.

    trochę nie wiem co chcesz zrobić, i pomagam po omacku. Jednakże
    jakikolwiek obraz prześlesz przez euro/chinch w standardzie pal, ma
    bardzo marną jakość. Sądzisz że jeśli nagrasz to na blue ray to będzie
    lepsze? Napewno nie. tak samo jest z kodekami. mpeg2 to kodek do zapisu
    dvd. jeśli użyjesz lepszego, to plik może być mniejszy, ale poprawy
    jakości raczej nie zauważysz.

    urządzenie które ja mam ma takie możliwości (kodeki)

    OBS Ł UGA TYPÓW PLIKÓW:
    DAT/VOB/IFO/MP#/AVI/MPEG-2 TS
    MP3/OGG/WMA
    Kompresja: Od 32 kb/s do 320kb/s
    JPEG/BMP
    OBS Ł UGIWANE KODEKI VIDEO:
    MPEG-!/MPEG-2
    MPEG-4 ASP: XviD
    OBS Ł UGIWANE KODEKI AUDIO:
    MP2/MP3/OGG Vorbis/WMA Standard (brak obsługiAdvanced)/PCM
    DRM Pro i

    i tuner tv.... ale nie dvbt. takie urządzonko kosztuje ok 150zł. kompa z
    bluray masz? no to problem rozwiązany

    ToMasz

  • 6. Data: 2015-10-21 15:46:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 Oct 2015 12:26:59 +0200, w <n07p5j$rbt$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

    > trochę nie wiem co chcesz zrobić, i pomagam po omacku. Jednakże

    Chcę nagrać np. z VHS na BR. Na DVD mam taką możliwość jako że posiadam
    stosowny sprzęt (stacjonarna nagrywarka DVD).

    > jakikolwiek obraz prześlesz przez euro/chinch w standardzie pal, ma
    > bardzo marną jakość.

    No to jasne.

> [...]
    > lepsze? Napewno nie. tak samo jest z kodekami. mpeg2 to kodek do zapisu
    > dvd. jeśli użyjesz lepszego, to plik może być mniejszy, ale poprawy

    Nie tylko na poprawie mi zależy. W zasadzie to przy okazji, choć byłoby miło,
    gdyby było.
    MPEG2 to baaaardzo stary algorytm, mało wydajny itp. Na 1 DVD w najwyższej
    jakości mieści się 1h nagrania. Trochę mało. Oczywiście można nagrać 2h (a
    nawet i 8h), ale jeżeli materiał źródłowy jest marny (albo dynamiczny) to
    odbija się to na jakości obrazu.
    Na BR przy tym samym kodeku i najwyższej jakości wejdzie mi 5h.
    A w h.264 i więcej.

    > urządzenie które ja mam ma takie możliwości (kodeki)
    [...]
    > i tuner tv.... ale nie dvbt. takie urządzonko kosztuje ok 150zł. kompa z
    > bluray masz? no to problem rozwiązany

    Nie rozwiązany, bo oznacza to podwójną robotę :).
    Chcę od razu zdigitalizować na nagrywarce BR, a nie zgrywać potem na kompie z 5
    DVD na 1BR.

  • 7. Data: 2015-10-21 19:01:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie rozwiązany, bo oznacza to podwójną robotę :)
    tak, ale masz 5 stów w kieszeni.
    > Chcę od razu zdigitalizować na nagrywarce BR,
    więc płać słono za wygodę, a nie pytaj jak wygodę uzyskać taniej.
    > a nie zgrywać potem na kompie z 5
    > DVD na 1BR.
    tu znowu jakieś nieporozumienie. Urządzenie o kórym pisze niema dvd
    tylko dysk twardy albo gniazdo na kabel LAN. TAk więc jeden krok to
    zgranie na hdd, drugi nagranie na BL.
    jeśli kupisz nagrywarkę vhs->BL, nie licz, że dane digitalizowane
    wypełnią idealnie płytę BL. nie wiedząc co "Wyskoczy" w materiale, kodek
    będzie "jedno-przebiegowy" więc mało wydajny. płyty będą Ci się
    zapełniały tak sobie i nie będziesz miał na to wpływu.

    ToMasz