  • 1. Data: 2010-08-21 11:04:20
    Temat: Najmniejsza głowica UKF?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Z tego co widzę ostatnio w różnych amatorskich projektach lub przy
    naprawianiu/przestrajaniu starych odbiorników popularne stało się
    stosowanie głowic Gloria - małe, o niskim napięciu zasilania i
    strojenia, zaprojektowane z myślą o montażu bezpośrednio na PCB.
    Zastanawiam się czy może ktoś już poszedł dalej z miniaturyzacją? Da się
    gdzieś kupić podobną głowicę zamkniętą w jeszcze mniejszej obudowie,
    takiej jak popularne generatory kwarcowe?

  • 2. Data: 2010-08-21 12:25:28
    Temat: Re: Najmniejsza głowica UKF?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > gdzieś kupić podobną głowicę zamkniętą w jeszcze mniejszej obudowie,
    > takiej jak popularne generatory kwarcowe?

    Sądzę że nikt - dalsze zmniejszanie nie zmniejszy radykalnie kosztów a
    zmniejszy parametry (selektywność, odporność na intermodulację). Dalej z
    miniaturyzacja to są całe odbiorniki FM w jednym chipie, taniej
    wychodzi, niedługo nikt nie będzie pamiętał co to takiego głowica UKF...

    --
    Darek

  • 3. Data: 2010-08-21 16:45:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Aug 2010 14:25:28 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:
> [...]
    >miniaturyzacja to są całe odbiorniki FM w jednym chipie, taniej
    >wychodzi, niedługo nikt nie będzie pamiętał co to takiego głowica UKF...

    Jak ze wszystkim - w pewnym momencie sie pojawia specjalizowany scalak
    i to robi.
    A przy okazji ma Bluetootha na pokladzie, wifi i pare innych czesci
    radiowych, a dzieci sie beda potem dziwily - jak to dziadku,
    odbiornika radiowy bez GPS ? To sie w ogole da zrobic ?
    Przeciez nie ma takiej kosci :)

    J.

  • 4. Data: 2010-08-21 18:18:10
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-21 18:45, J.F. pisze:

    > radiowych, a dzieci sie beda potem dziwily - jak to dziadku,
    > odbiornika radiowy bez GPS ? To sie w ogole da zrobic ?
    > Przeciez nie ma takiej kosci :)

    Ja mam wrażenie, że raczej wnuki będą się dziwiły, gdy będziemy im o
    radiu opowiadać.
    "Jak to osobne pudełko? Z antenką, ale bez WiFi? I bez Internetu to
    działało?". ;)