  • 1. Data: 2011-01-11 15:50:30
    Temat: Napiecie linii.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jakie powinno być napięcie linii?
    Gdy mierzę napięcie stałe, to woltomierz pokazuje 48-49 Volt, a po podniesieniu
    linni 8 Volt.
    Gdy przełączam na pomiar napięcia zmiennego, woltomierz pokazuje 109 Volt, po
    podniesieniu 19 Volt.
    Czy takie napięcia są prawidłowe?

    Kłopot mam taki, że telefaks wcześniej bez najmniejszych zastrzeżeń działający na
    innej linii, na tej nowej rozłącza się około
    sekundę po podnii pojawieniu się sygnału ciągłego, jeszcze przed wybieraniem numeru.
    Tak, jakby telefaks nie rozpoznawał, że ma sygnał zgłoszenia centrali.
    A może telefaks widzi jakiś inny błąd.
    Co ciekawe, po odłączeniu linii telefaks próbuje wybierać numer i wysyła swój sygnał
    nadawania faksu.

    Myślę, że właśnie coś z napięciami może być nie tak.
    THX

  • 2. Data: 2011-01-11 16:39:36
    Temat: Re: Napiecie linii.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2011 16:50:30 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    linni 8 Volt.
    >Gdy przełączam na pomiar napięcia zmiennego, woltomierz pokazuje 109 Volt, po

    Mniej wiecej.

    "spoczynkowe" napiecie stale to wlasnie ~48-60V, dzwonek dodaje do
    tego cos ~60V skladowej przemiennej.

    po podniesieniu sluchawki spada znacznie, czasem zmienia bieguny.
    IMO to tu dopuszczalne napiecia sa szersze, bo to i kabel roznej
    dlugosci i srednicy, a i telefony rozne.

    Masz najtanszy miernik, prostownik jednopolowkowy i wyskalowany
    podwojnie, stad 48V na zakresie AC wynosi 109, a po zamianie kabli
    zero :-)

> [...]
    >Tak, jakby telefaks nie rozpoznawał, że ma sygnał zgłoszenia centrali.

    Byc moze troche za male napiecie po podniesieniu - niektorzy usiluja
    tak wykryc ze z rownolegle podlaczonego telefonu jest prowadzona
    rozmowa. Ale to by trzeba zbadac.

    >Co ciekawe, po odłączeniu linii telefaks próbuje wybierać numer i wysyła swój sygnał
    nadawania faksu.

    Faksy czesto wymagaja napiecia na linii, ale widac masz lepszy model.

    podlaczyles pod wlasciwa dziurke ?

    J.

  • 3. Data: 2011-01-11 16:51:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > "spoczynkowe" napiecie stale to wlasnie ~48-60V, dzwonek dodaje do
    > tego cos ~60V skladowej przemiennej.

    Nie tyle dodaje składową przemienną, co okresowo zamienia polaryzację
    tego, co było spoczynkowo.

    > po podniesieniu sluchawki spada znacznie, czasem zmienia bieguny.

    Te bieguny, to raczej dopiero po nawiązaniu połączenia.

    --
    Jarek