  • 1. Data: 2017-07-30 11:59:45
    Temat: Narzekamy ze drogo...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Niby cena czyni cuda, niby narzekamy ze drogo a...
    wczoraj wracałem z Niemiec A2, pierwszy Orlen na Polskiej ziemi ma ceny
    wrecz bandyckie - przykładowo LPG kosztuje 2,69, na nastepnym BP jeszcze
    lepiej 2,75 bodaj...
    Inne paliwa to samo - złotówke drozej niz normalnie.
    A klientów pełno...

    Zjechałem 2km z autostrady, zatankowałem po 1,91 - czyli 30zł oszczednosci
    za nadłożone 10minut. A stacja pusta...

    Narzekać, narzekac, narzekac a potem się wypiąć i dać się...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 2. Data: 2017-07-30 13:45:37
    Temat: Re: Narzekamy ze drogo...
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-30 o 11:59, Budzik pisze:
> [...]
    > lepiej 2,75 bodaj...
    > Inne paliwa to samo - złotówke drozej niz normalnie.

    W dużej mierze, to cudzoziemcy i rodzimi podróżni wracający z zachodu
    gdzie paliwo jest jeszcze droższe, więc ta cena tak nie szokuje.
    Często ludzie zatrzymują się też dla kawy i hotdoga a Orlenu.
    Jednak powód dla którego tę stację benzynową oblega tak duża liczba
    podróżnych jest bardziej prozaiczny.
    Ludziom po prostu chce się szczać, od niemieckiej strony parkingów z WC
    jest nie za wiele. Był kiedyś dla podróżnych parking i toalety na
    przejściu w Świecku, ale od kiedy znajomy królika wybudował sobie
    parking i stację benzynową przy A2, to GDDKiA zlikwidowała mu
    konkurencję i jest takie oblężenie.

    > Zjechałem 2km z autostrady, zatankowałem po 1,91 - czyli 30zł oszczednosci
    > za nadłożone 10minut. A stacja pusta...

    Tylko, że zjazd z A2 od Rzepina na wschód wiąże się nie tylko
    nadłożeniem 2km czy 10 minut ale też opłatami za wjazd/zjazd z
    autostrady. Poza tym, nie każdy ma czas na szukanie stacji, i na tym
    kreci się biznes.

    > Narzekać, narzekac, narzekac a potem się wypiąć i dać się...

    Jak widzisz paliwo da się znaleźć taniej, teraz znajdź tańszą i równie
    szybką alternatywę dla A2.

  • 3. Data: 2017-07-30 14:23:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Zjechałem 2km z autostrady, zatankowałem po 1,91 - czyli 30zł
    > oszczednosci za nadłożone 10minut. A stacja pusta...

    Dla plastikowej tipsiary, która w Niemczech zarabia dawaniem d.
    zjazd 2km z autostrady to może już być trauma.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 4. Data: 2017-07-30 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nadir n...@h...org ...

    > W dużej mierze, to cudzoziemcy i rodzimi podróżni wracający z zachodu
    > gdzie paliwo jest jeszcze droższe, więc ta cena tak nie szokuje.

    Zgadza sie, sporo cudzoziemców, duzo ze wchodu jednakze...
    Ale naszych tez sporo.

> [...]
    > przejściu w Świecku, ale od kiedy znajomy królika wybudował sobie
    > parking i stację benzynową przy A2, to GDDKiA zlikwidowała mu

    Ale na innych stacjach poza autostrada tez sa toalety.
    I kawa tansza... I hot dogi tez maja.

> [...]
    > nadłożeniem 2km czy 10 minut ale też opłatami za wjazd/zjazd z
    > autostrady. Poza tym, nie każdy ma czas na szukanie stacji, i na tym

    A ja własnie do Rzepina zjechałem.
    A nawet jak zjezdzasz to przeciesz pałcisz za przejechana odległosc wiec ta
    opłata powinna być neutralna i sumujaca sie do podobnej kwoty.
    Dla kilkudziesieciu słotych chyba warto?
    Tankowałem akurat gaz i to nie do pełna wiec wyszło 30zł oszczednosci, ale
    jakbym tankował coś wiekszego to roznica mogłaby wyjsc nawet dwukrotnie
    wieksza a nawet jeszcze wieksza.

    > Jak widzisz paliwo da się znaleźć taniej, teraz znajdź tańszą i równie
    > szybką alternatywę dla A2.

    Ale ja tez jechałem A2. Jechałem w 4 osoby wiec jazda autostrada wydaje się
    no brainerem.
    Zjazd do Rzepina i potem powrót na A2 to tylko jakieś 10 minut straty.

    Czy opłaca sie jechac samemu autrada? Hmm...
    Policzmy :))))

    Autostrada Frankfurt - Poznań - 1:40 - 170km.
    Pozna autostrada - 2:30 - 185km.
    Spalanie jadac 140 autostrada - x
    Spalanie jadac 90-100 poza autostrada - jak myslicie? Ze 2 litry mniej?
    W przypadku gazu wyszłoby pewnie ze 3 litry mniej.

    Czyli mamy takie oszczednosci:
    - 37zł za bane
    - jakies 3,5 litra beny lub 5 litrów gazu - czyli 10-15zł

    Z drugiej strony godzina w plecy.

    Czy kazdy zarabia 50zł na godzine?? :))))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 5. Data: 2017-07-30 17:16:50
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > za nadłożone 10minut. A stacja pusta...
    >
    > Narzekać, narzekac, narzekac a potem się wypiąć i dać się...

    A Ty piszesz jakbyś pierwszy raz za granicę jechał :-).
    Przecież wiadomo, że na ostatniej stacji przed granicą jest zawsze
    zwiększone zapotrzebowanie na zatankowanie. To i cena jest adekwatna.
    Swoją drogą nie pamiętam już kiedy ostatnio tankowałem na granicy:
    bardziej wkurza mnie kolejka.
    Ja jadę zazwyczaj pełny z Wrocławia, więc czy do Olszyny czy Zgorzelca
    nie nalałbym więcej niż 15 litrów, to moge sobie odpuścić -zatrzymam się
    i tak raz u Niemców a cena porównywalna :-)

  • 6. Data: 2017-07-30 17:20:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-07-30 o 17:16, cef pisze:

    > A Ty piszesz jakbyś pierwszy raz za granicę jechał :-).
    > Przecież wiadomo, że na ostatniej stacji przed granicą jest zawsze
    > zwiększone zapotrzebowanie na zatankowanie.

    Albo na pierwszej za granicą, bo to w obie strony działa.
    Przy powrocie też tam nie tankuję.

  • 7. Data: 2017-07-30 17:37:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tutaj nikt nie zarabia 50zlotych na godzine. Tutaj wszyscy zachowuja sie tak jak by
    zarabiali minimum stowe na godzine.

  • 9. Data: 2017-07-30 19:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > nie nalałbym więcej niż 15 litrów, to moge sobie odpuścić -zatrzymam
    > się i tak raz u Niemców a cena porównywalna :-)

    O ile zasieg na to pozwalał to zawsze tankowałem wczesniej.
    A teraz jakos zapomniałem i zwrociłem uwage na te skale przede wszystkim.
    W Poznaniu gaz 1,7zł, na autostradzie ponad złotówke wiecej.
    Toz to ponad połowe drozej!!!

    I to nie tylko na pierwszej stacji za granica, kilkadziesiat km na BP to
    samo a nawet jeszcze drozej!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 8. Data: 2017-07-30 19:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tutaj nikt nie zarabia 50zlotych na godzine. Tutaj wszyscy zachowuja
    > sie tak jak by zarabiali minimum stowe na godzine.

    Ile ktos zarabia a na ile sie zachowuje to dwie rozne kwestie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 10. Data: 2017-07-30 21:21:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2017 o 13:45 nadir <n...@h...org> pisze:

    > W dużej mierze, to cudzoziemcy i rodzimi podróżni wracający z zachodu
    > gdzie paliwo jest jeszcze droższe, więc ta cena tak nie szokuje.

    ON na A63 (przed Frankfurtem) - 1,08 EUR ~ 4,54 PLN
    ON na A2 za Strykowem (Orlen) - 4,67 PLN - obie ceny z dzisiaj na
    autostradach

    ON na południu Hiszpanii - od 0,92 do 1,08 EUR.

    Jedynie Francja droga - 1,33 - 1,6 EUR.

    TG