    From: "Rundes " <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Neostrada i SAGEM.
    Date: Wed, 1 Jun 2005 17:07:51 +0000 (UTC)

    Numery IP Neostrady (83.24.cos.cos) okazuje się, że są na indeksie!
    Byłem zalogowany do sieci z nr: 83.24.2.187. Na stronie jednego z WHOIS:.

    dokładnie na: http://www.whois.sc/rbl/?ip=83.24.2.187

    otrzymałem informację, że MÓJ NUMER IP jest na CZARNEJ LISCIE !

    CO TO ZNACZY ? Może sie zdarzyć, że BĘDĄ KŁOPOTY w korzystaniu z usług na
    numerach IP Neostrady ! Bo dużo serwisów już położyło szlaban na te numeru i
    niewykluczone, że może się to rozszerzyć.

    Sam sobie zadaje pytanie? Czy jest to rezultat zaplanowanej polityki TPSA ?
    Czy jest to działanie wrogie jakichś "sił imperialistycznych" wymierzonych w
    TPSA ?
    Czy może "jakaś niemożność" grupy decyzyjnej w TPSA ?

    Inne moje uwagi, którymi chciałbym się tutaj podzielić są następujące:

    Zainstalowałem promocyjny zastaw (w lutym), ładnie opakowany modem SAGEM.
    Szybkość transmisji zgodna z umową tak, że w tym miejscu nalezy pochwalić.

    Ale co dalej ? - po około tygodniu użyłem pierwszy raz adresu emailowego na
    x...@n...pl. Napisałem do pomocy technicznej, bo pragnąłem się czegoś
    tam dowiedzieć. Proszę zgadnąć jaki wynik ?

    Na następny dzień otrzymałem odpowiedź, abym zatelefonował sobie pod numer
    pomocy i to wszystko oraz równolegle z tym emailem otrzymałem drugi email z
    wirusem (jakiś trojan). Oczywiście zapobiegłem infekcji. W późniejszym czasie
    tak mniej więcej co miesiąc otrzymałem jeszcze dwa razy podobne emaile z
    wirusem na adres pocztowy Neostrady. Jeden z emaili był nawet sygnowany i
    podpisany eleganckim napisem: Microsoft Corporation ...

    Co jeszcze ? Neostrada oferuje oprogramowanie antywirusowe. Tutaj ciśnie mi
    się na usta aby dokonać oceny ? Być może Ci ludzie są jednak niekompetentni.
    ALE też nie należy wykluczyć, że albo kpią sobie albo mają w swoich szeregach
    jakieś jednostki sabotażowe. Bowiem kto wykupi oprogramowanie antywirusowe,
    gdy komputery sprzedawcy są kontrolowane z zewnątrz !

    Jeszcze jest jeden problem. Teraz po kilku miesiącach postrzegłem, że czasem
    (nie zawsze) klikanie z wycofaniem się albo na przykład na pasku zadań zwykłe
    przełączenie okna, też przeniesienie focusu na pole formularza, powoduje, że
    do mojego komputera w tej samej prawie chwili przychodzą jakieś (głównie z
    numerów 83.24... ) transmisje np do: KERNEL32, do DLL32 do EXPLORER itp (to
    można obejrzeć na logach firewalla) na różne porty. Z mojego komputera
    oficjalnym drogami nic nie wychodzi przynajmniej JA nie mam takiej
    rejestracji! ale w chwili kliknięcia coś przychodzi! Powstaje pytanie: skąd
    Ktoś wie, że JA klikam ?

    Na razie moge jedynie czynić wniosek, że te informacje musi przekazywac
    oprogramowanie modemu SAGEM "swoim przywatnym korytarzem"!. Nie mam w tej
    chwili mozliwości technicznych tzn. nie mam drugiego komputeram aby wykonać
    jakieś bardziej precyzyjne elsperymenty w celu wyłapania "agenta
    inwigilacyjnego" ale jeśli Ktoś ma tutaj jakieś doświadczenia to bardzo
    jestem ich ciekaw.

    Rundes