  • 1. Data: 2002-05-29 21:26:56
    Temat: Net przez kablowe. kilka pytan odnosnie ograniczen
    Od: "eXterminator" <n...@w...pl>

    witam

    mam internet przez kablowe
    mam modemik w domku ktory laczy sie do kompa z predkoscia 1mb

    kablowa ma ograniczenie do 512 kb. rozumiem tu wszystko i sie zgadzam, 65 kb
    jest nawet dosc czesto
    mam pytanko do expertow, czy taki admin mojej sieci jest w stanie wylaczac
    ograniczenie 512kb np w godzinach nocnych ? i kolejne pytanie po co te
    ograniczenia sa ? czy nie lepiej by bylo gdyby ich nie bylo? prawie zawsze
    mam maxymalny transfer a w nocy to w 95% (to dziwne ale zaraz wyjasnie
    dlaczego, chyba:-)

    kolejne pytanka
    podejrzewam ze admin lekko przyblokowal transfer danych przy uzyciu
    programow p2p (kazaa, galaxy,grokster,direct connect itp) leci prawie zawsze
    jakies 0.5kb :-(( a kiedys szlo pod 60kb (dzieki temu strony chodza na
    prawde super szybko ale ja wole sciagac giery z Direct Connect niz zeby mi
    sie strony w sekunde wczytywaly)

    jak moge sprawdzic czy rzeczywiscie admin cos ograniczyl ? (o ile sie nie
    myle to tu chodzi o zablokowanie jakos portow ktorymi sie komunikuja te
    programy)

  • 2. Data: 2002-05-30 20:21:18
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...Gubernat.NET>

    On Wed, 29 May 2002 21:26:56 +0000 (UTC), eXterminator <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > ograniczenia sa ? czy nie lepiej by bylo gdyby ich nie bylo? prawie zawsze
    > mam maxymalny transfer a w nocy to w 95% (to dziwne ale zaraz wyjasnie

    Hmm musiałby zmieniać ustaienia modemu kablowego... czyli restartować
    wszystkie modemy o danej godzinie... znając adminów - nie zrobia ci teho..

> [...]
    > jakies 0.5kb :-(( a kiedys szlo pod 60kb (dzieki temu strony chodza na
    > prawde super szybko ale ja wole sciagac giery z Direct Connect niz zeby mi

    Wszystko zależy od polityki firmy... patrząc pobieżnie 1 klient zasysający
    dane = 10 do 20 narzekających że strony ładują im się już 1 minutę
    Czyli defacto odpowiedź jest oczywista...

    > jak moge sprawdzic czy rzeczywiscie admin cos ograniczyl ? (o ile sie nie
    > myle to tu chodzi o zablokowanie jakos portow ktorymi sie komunikuja te
    > programy)

    Gdzieś jest "hakierski" ping który umożliwiłby ci sprawdzenie czy coś
    takiego ma miejsce..

  • 3. Data: 2002-05-30 20:21:35
    Od: Jarek Hirny <j...@p...onet.pl>

    I stało się tak, że eXterminator napisał(a):

> [...]
    > mam pytanko do expertow, czy taki admin mojej sieci jest w stanie
    > wylaczac ograniczenie 512kb np w godzinach nocnych ?

    Prawdopodobnie tak; ba, pewnie i ty sam jesteś w stanie je sobie wyłączyć.
    Ale to grozi, w w zależności od sieci, tygodniowym albo dożywotnim odcięciem
    od niej.

    > i kolejne pytanie
    > po co te ograniczenia sa ?

    Żeby móc sprzedać lepsze łącze drożej, zapewne.

    --
    Jarek Hirny * http://agnus.eu.org * fidonet:2:480/96.666 * icq:92898666
    ___________________

  • 4. Data: 2002-05-30 20:22:02
    Od: Arti <s...@w...pl>

    <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    >ograniczenia sa ? czy nie lepiej by bylo gdyby ich nie bylo? prawie zawsze
    >mam maxymalny transfer a w nocy to w 95% (to dziwne ale zaraz wyjasnie
    Oczywiście, że może.

> [...]
    >jakies 0.5kb :-(( a kiedys szlo pod 60kb (dzieki temu strony chodza na
    >prawde super szybko ale ja wole sciagac giery z Direct Connect niz zeby mi
    Mówimy o chello? Myślę, że sobie sam odpowiedziałeś na pytanie skoro
    wolisz ściągać gierki z dc niż oglądać strony to masz blokadę ;) Nie
    jest zwolennikiem ograniczeń ale jak każdy zaczyna sobie ściągać
    gierkę to sieć "troche" się przeciąża. Po drugie jest chyba jakaś max
    przepustowość dla budynku (strefy?) więc jak ty coś ściągasz to może
    zabraknąć dla kogoś innego. I wreszcie po trzecie, czy internet to
    tylko dc, kazaa itp? wydaję mi się, że idea jest inna, a używając
    tylko do tych celów to chyba mija się z celem posiadania net'u.

    >jak moge sprawdzic czy rzeczywiscie admin cos ograniczyl ? (o ile sie nie
    >myle to tu chodzi o zablokowanie jakos portow ktorymi sie komunikuja te
    >programy)
    Przeczytać umowę, zadzwonić...

    Arti

  • 5. Data: 2002-05-30 20:22:10
    Od: "Sebastian W" <s...@i...pl>

    szczerze mowiac to bardzo watpie, zeby administrator sieci kablowej blokowal
    jakies porty. Wydaje mi sie to conajmniej dziwne, tym bardziej, ze nie
    jestes userem w jakies ,,trzepakowej" sieci osiedlowej tylko w kablowce....
    a to juz musi byc
    jakas powazna firma z kapitalem i majaca dostep do wielu niezaleznych lacz
    .
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-05-30 20:22:17
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    n...@w...pl (eXterminator) wrote in <ad3cji$26i$1@news.tpi.pl>:

    /ciach../

> [...]
    >mam pytanko do expertow, czy taki admin mojej sieci jest w stanie wylaczac
    >ograniczenie 512kb np w godzinach nocnych ?

    Gdyby sie postaral to moglby tak ustawic - ale po co ?!
    Firma, ktora dostarcza Ci Internet nie mialaby w tym zadnego
    interesu.

> [...]
    bylo?
    >prawie zawsze mam maxymalny transfer a w nocy to w 95% (to dziwne ale zaraz wyjasnie

    Twoj dostawca to detalista. Kupuje on pasmo, za ktore PLACI i sprzedaje
    je dalej odbiorcom detalicznym takim jak Ty. Nie jest mu wiec wszystko
    jedno jaka przepustowosc zaoferuje klientom koncowym - wszystko jest
    skalkulowane.

    Poza tym polaczenie Twojego dostawcy z Internetem ma okreslona
    przepustowosc. Ze stron Internetowych Twojej kablowki wynika, ze maja oni
    2 megabity do Polpaku i 2-megabitowe kanaly PVC pomiedzy oddzialami (+
    blizej nieokreslonej przepustowosci wyjscie na swiat / do innych sieci
    w Polsce i wezla wymiany). Jesli wiec znalazloby sie kilku takich
    "ssaczy" jak Ty, a kazdy mialby do dyspozycji megabit to skutecznie
    zapchalibyscie siec, a inni abonenci korzystajacy z WWW, poczty odczuliby
    zauwazalny spadek jakosci polaczenia.

    Wiekszosc Internautow skakalaby z radosci majac pol megabita za cene taka
    jak w Dami:

    http://www.dami.pl/biuro/cennik_daminet.htm

    /ciach../

    > (dzieki temu strony chodza na prawde super szybko ale ja wole sciagac giery z
    Direct
    >Connect niz zeby mi sie strony w sekunde wczytywaly)

    Siec jest optymalizowana pod katem najczesciej uzywanych uslug przez
    wszystkich abonentow. Administrator pracuje nad tym, aby przy
    ograniczonych zasobach jakimi sa wyjscia do Internetu, komfort
    korzystania z sieci byl jak najwyzszy. To, ze Ty wolisz DC albo Kazaa
    administrator ma gleboko w d... A byc moze zostalo przez niego zauwazone,
    ze siec bywa nadmiernie obciazona przez korzystajacych z tego
    typu uslug i zastosowal on odpowiednie srodki. Majac wybor : ograniczyc
    transfer np. do 128 czy przyblokowac uslugi uzywane przez nielicznych, a
    generujace wielki ruch - wybral to drugie. To sa moje gdybania, ale
    chcialem Ci tylko uzmyslowic, ze lokalni dostawcy Internetu maja dosc
    "waskie" wyjscia do sieci. Nie mam nic przeciwko Kazaa - sam uzywam jej od
    prawie roku...

    >jak moge sprawdzic czy rzeczywiscie admin cos ograniczyl ? (o ile sie nie
    >myle to tu chodzi o zablokowanie jakos portow ktorymi sie komunikuja te
    >programy)

    Skoro w ogole dzialaja - ale powoli - nie chodzi tu raczej o blokowanie
    portow. Ale niech specjalisci sie wypowiedza...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2002-05-30 20:22:42
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

> [...]
    > jakies 0.5kb :-(( a kiedys szlo pod 60kb (dzieki temu strony chodza na
    > prawde super szybko ale ja wole sciagac giery z Direct Connect niz zeby mi

    jasne ze ograniczyl, zrobil to na CBQ :)
    i bardzo dobrze ze tak zrobil, te zafajdane p2p zabieraja najwiecej pasma i
    przez to uniemozliwiaja normalna prace innym

    pozatem w wiekszosci regulaminow (jezeli nie we wszystkich) jest podpunkt o
    zakazie udostepniania jakichkolwiek plikow poza siec lokalna
    niestety ludzie maja to gleboko w dupach tak wiec admini stosuja
    ograniczenia

    Marcin

    p.s. jak kumpel ma gre to wez se dysk do kieszeni i przejdz sie na spacer,
    bedzie szybciej, taniej i przy okazji sie przewietrzysz... no chyba ze kolo
    mieszka daleeeeeeko poza miastem

  • 8. Data: 2002-05-30 20:22:50
    Od: "Mateusz(Amkacz)" <a...@i...pl>

    > jak moge sprawdzic czy rzeczywiscie admin cos ograniczyl ? (o ile sie
    > nie myle to tu chodzi o zablokowanie jakos portow ktorymi sie
    > komunikuja te programy)

    tak też sie stało, proponuje zmienic port w dc z 412 na inny

  • 9. Data: 2002-05-30 20:31:39
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@g...gubernat.net> napisał(a):

    > Hmm musiałby zmieniać ustaienia modemu kablowego... czyli restartować
    > wszystkie modemy o danej godzinie... znając adminów - nie zrobia ci teho..

    a IP precedence, wtedy można wydzielić osobny QoS dla odpowiednio
    oznakowanych pakietów.

    A znakowanie pakietów już łatwiej zrobić, żeby np: po godz 22:00 było
    inne niż po 6:00 rano.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Internet Cable Provider Sp. z o.o.

  • 10. Data: 2002-05-30 21:19:56
    Od: "eXterminator" <n...@w...pl>

    nie moge zmieniac portu w DC jak uzywam PASSIVE MODE :-((