  • 1. Data: 2002-05-29 13:35:33
    Temat: z newsroom.chip.pl
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    Jak informuje serwis The Register, za kilka dni firma Orange planuje
    uruchomienie we Francji "abonamentowych" usług GPRS.
    Nieograniczony, bezprzewodowy dostęp do Internetu otrzymają
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    użytkownicy telefonów obsługujących standard GPRS lub WAP - koszt
    tego luksusu ustalono na 6 EUR miesięcznie. W ciągu lata operator
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    telekomunikacyjny planuje udostępnić tę usługę również w pozostałych
    krajach Europy - niepomyślna wiadomość jest jednak taka, że od
    września każdy użytkownik otrzyma na przesyłane informacje
    10-megabajtowy limit.
    Celem tej dość atrakcyjnej promocji jest popularyzacja standardu GPRS,
    który podobno odstrasza użytkowników mało przejrzystym cennikiem - z
    reguły opłaty za usługi tego rodzaju nalicza się na podstawie
    natężenia transmisji danych.

    <koniec>

    ciekawwe kiedy u nas tak bedzie ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2002-05-29 21:26:59
    Temat: Re: z newsroom.chip.pl
    Od: "Xon" <t...@s...polbox.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ciekawwe kiedy u nas tak bedzie ;-)

    Jest od dawna w Erze.

    Pozdrawiam
    -----
    Xon

  • 3. Data: 2002-05-30 20:21:52
    Od: "Maciej Urbaniak" <m...@k...org.pl>

    > Jest od dawna w Erze.

    tylko nie za 6 euro i nie 10MB :-)
    nie pamiętam dokładnie cennika ale płaci się chyba za każde 10kb, natomiast
    w Idealnej za każdy rozpoczęty 1MB. W związku z tym (z kosztami) nie widzę
    podstaw do porównywania tych "ofert" do oferty 10MB za 6 euro.
    --
    Maciej Urbaniak
    m...@e...pl

  • 4. Data: 2002-05-30 22:18:33
    Od: "Xon" <t...@s...polbox.pl>

    Użytkownik "Maciej Urbaniak" <m...@k...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w Idealnej za każdy rozpoczęty 1MB. W związku z tym (z kosztami) nie widzę
    > podstaw do porównywania tych "ofert" do oferty 10MB za 6 euro.

    Troche zamieszalem, chodzilo mi o dostep do strony erawap za 10zl
    miesiecznie ryczaltu. tutaj w sumie jest dostep do netu normalnie. A
    wracajac do gprs to cos takiego bylo w plusie 1gb chyba do wykorzystania
    przez rok czy jakos tak, szczegoly w archiwum pl.misc.telefonia.gsm.

    Pozdrawiam
    -----
    Xon

  • 5. Data: 2002-05-31 12:43:20
    Od: "przygod" <p...@p...wp.pl>

    >A wracajac do gprs to cos takiego bylo w plusie 1gb chyba do wykorzystania
    > przez rok czy jakos tak, szczegoly w archiwum pl.misc.telefonia.gsm.

    3GB :))
    wiem bo własnie sie trzeci kończy....
    pozdro
    przygod

  • 6. Data: 2002-06-02 22:03:59
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Maciej Urbaniak <m...@k...org.pl> wrote:
    [GPRS]
    > natomiast w Idealnej za każdy rozpoczęty 1MB.

    Za kazde 50 KB.
    http://www.idea.pl/optima/cenniki/cennik_uslug_dodan
    ych.shtml

    --
    ../ premax
    ../ p...@h...pl

  • 7. Data: 2002-06-02 22:50:33
    Od: "Godryk" <a...@i...koti.pl>

    Uprzejmie donoszę, że po rozpytaniu za zaszłość ob. Cyb <c...@i...pl>
    zapodaje, iż:
> [...]
    > tego luksusu ustalono na 6 EUR miesięcznie. W cišgu lata operator
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > telekomunikacyjny planuje udostępnić tę usługę również w pozostałych
    > krajach Europy - niepomyœlna wiadomoœć jest jednak taka, że od
    > wrzeœnia każdy użytkownik otrzyma na przesyłane informacje
    > 10-megabajtowy limit.
    > Celem tej doœć atrakcyjnej promocji jest popularyzacja standardu GPRS,
    > który podobno odstrasza użytkowników mało przejrzystym cennikiem - z
    > reguły opłaty za usługi tego rodzaju nalicza się na podstawie

    Plus rozpoczął promocję Pakiet 3G w lutym zeszłego (!) roku.

    Użytkownik otrzymywał 3 GB transferu gratis, umowa na zwykły abonament
    (najtańszy - 25 zł miesięcznie + VAT) na dwa lata. Telefon za 700 zł
    + VAT.

    Kupiłem we wrześniu i jestem niesamowicie zadowolony. Owszem, strony
    ściąga trochę wolno, ale jest włączony czasem non-stop. Do testowania
    napisanych stron i skryptów na zdalnych serwerach nadaje się całkiem
    dobrze. Można pracować praktycznie w każdym miejscu Polski.

    Niestety, z limitu zostało coś ze 400 MB... A potem trzeba płacić -
    po 50 gr za każde 100 kB :-((( No ale cóż, do poczty i newsów, czy do
    ekspresowych poprawek - dalej się nada. Zresztą mam cichą nadzieję,
    że będzie można dokupić po rozsądnej cenie dodatkowe gigabajty...

    Aha, efektywnie wychodziło coś koło 76 zł brutto miesięcznie, przy
    założonym dziennym limicie transferu ok. 8 MB. Generalnie trudno
    ten limit przekroczyć, chyba że ktoś zacznie ściągać soft albo mp3 :-)

    --
    _ _ _| _o _ | (uwaga: pułapka w nagłówku, prawidłowy adres obok)