  • 1. Data: 2009-12-02 22:48:45
    Temat: Nietuzinkowe źródło prądowe
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    Witam.

    Ten post wysyłam na prośbę znajomego. :-) Napięcia pow. 24V to nie moja
    działka :-)
    Otóż ma on potrzebę posiadania źródło prądowego 70-100mA przy napęciu min.
    400V
    (z tego co wiem, to chodzi o wzmacniacz lampowy audio)

    Pytanie brzmi:
    Na czym i jak to zrobić :-)

    Pozdrawiam
    ELP

  • 2. Data: 2009-12-02 22:54:02
    Temat: Re: Nietuzinkowe źródło prądowe
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > Pytanie brzmi:
    > Na czym i jak to zrobić :-)
    Zapomniałem dodać, że chodzi o łatwodostępne elementy.

  • 3. Data: 2009-12-02 22:57:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ELP,

> [...]
    > 400V
    > (z tego co wiem, to chodzi o wzmacniacz lampowy audio)

    Trzeba być konsekwentnym i zrobić to na lampie. Jakieś ładnej
    pentodzie mocy, np. PL500/504

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2009-12-02 23:11:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ELP napisał:

    > Zapomniałem dodać, że chodzi o łatwodostępne elementy.

    Łatwodostępne elementy? To jest w sprzeczności z wcześniejszym opisem.
    Taki układ musi być zmontowany na bazie z drewna różanego sezonowanego
    najmniej czterdzieści lat, na izolatory najlepiej użyć muszli perłopława
    Pteria longisquamosa, a połączenia robić taśmą srebrną (walcoawną z drutu
    odprężanego, nie ciętą z blachy). Inaczej wzmacniacz będzie miał ciemną
    górę i mało jedwabisty dół.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2009-12-03 00:36:29
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pteria longisquamosa, a połączenia robić taśmą srebrną (walcoawną z drutu
    > odprężanego, nie ciętą z blachy). Inaczej wzmacniacz będzie miał ciemną

    Nono, tylko jeszcze trzeba wiedzieć, w którą stronę walcować ten drut, bo
    przecież jak się będzie walcować "pod włos", znaczy przeciwnie
    niż był drut wyciągany w hucie, to cała robota psu w budę... Czyli najlepiej
    kupić drut bezpośrednio w hucie, i sprawdzić kierunek
    wyciągania. Oczywiście po wywalcowaniu trzeba drut wygrzać. To też trzeba
    wiedzieć w jakiej temperaturze...

  • 6. Data: 2009-12-03 06:12:40
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

> [...]
    > działka :-)
    > Otóż ma on potrzebę posiadania źródło prądowego 70-100mA przy napęciu min.
    Pytanie podstawowe, źródło prądowe od masy czy od zasilania ?
    Jakie napięcie jest na nim spodziewane?
    W ekstremalnych warunkach mozna zalożyć straty rzędu 40W, więc zrobiłbym
    klasycznie, tranzystor, opornik w emiter, zenerka na bazę, oczywiście
    zenerka poblokowana kondensatorami by nie szumiała, teraz kwestia wybrania
    odpowiedniego tranzystora z katalogu i przykręcenia do niego odpowiednio
    dużego radiatora. Jeśli źródełko na lampie to radiator niepotrzebny :).
    Piotr

  • 7. Data: 2009-12-03 07:49:45
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    Dzięki koledzy za odpowiedzi, również te rozweselające :-)

  • 8. Data: 2009-12-03 07:58:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Dec 2009 07:12:40 +0100, news..pl wrote:
    >W ekstremalnych warunkach mozna zalożyć straty rzędu 40W, więc zrobiłbym [...]
    >Jeśli źródełko na lampie to radiator niepotrzebny :).

    Hm, 40W .. jak oni te lampy robia ze nie sa one z zarzona anoda ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2009-12-03 08:39:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 02 Dec 2009 23:48:45 +0100, ELP napisał(a):

    > Otóż ma on potrzebę posiadania źródło prądowego 70-100mA przy napęciu min.
    > 400V

    Żeby zaprojektować takie źródło trzeba nieco więcej danych. Przede
    wszystkim jaka ma być minimalna oporność wewnętrzna, jaki ma być zakres
    zmian napięć wejściowych i wyjściowych itd. Ale prawdopodobnie z dobrym
    skutkiem da się zastosować pentodę mocy ponieważ charakterystyki anodowe
    takiej lampy w dużym zakresie napięć i prądów odpowiadają źródłu prądowemu.
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2009-12-03 08:50:32
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > 400V
    > (z tego co wiem, to chodzi o wzmacniacz lampowy audio)

    Jezeli to zrodlo ma byc zmontowane na lampach to .
    kiedys pracowalem z Tworca tego oto wzmacniacz:

    http://www.fonar.com.pl/audio/diy/concertino/concert
    ino.htm

    Na stronie sa dosc dobre opisy i pewnie cos tu znajdziesz,
    zreszta podaje rowniez linki do zrodel z ktorych korzystal.

    Pzdr
    Darek