  • 1. Data: 2009-04-17 00:17:33
    Temat: Nietypowe modyfikatory swiatla ;)
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    http://www.davidejackson.com/blog/?p=256
    Jak w tytule - jak zmodyfikowac swiatlo za pomoca przedmiotow
    codziennego uzytku ;)
    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2009-04-17 01:11:32
    Temat: Re: Nietypowe modyfikatory swiatla ;)
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 17 of Apr 2009 02:17, p...@a...pl wrote:

    > Witam,
    > http://www.davidejackson.com/blog/?p=256
    > Jak w tytule - jak zmodyfikowac swiatlo za pomoca przedmiotow
    > codziennego uzytku ;)

    Powinno być ostrzeżenie, disclaimer, wnimanie i vorsicht!

    Onegdaj pasowało mi światło odbite od lampy w kompakcie. Kiedy
    pani kelnerka już nie chciała pożyczyć swojego lusterka, użyłem
    łyżki do zupy. Zadziałało dobrze, ale rykoszety zaburzyły mi
    balans bieli *) na czas paru piw, a mroczków przed oczyma
    nie dało się przegonić do końca imprezy.

    *) Ktoś niedawno wspominał, że ludzkie oko ustawia prawidłowy
    balans bieli w czasie rzeczywistym. Nieprawda. Również po
    siedzeniu w ciemni parę godzin o czerwonej lampie,
    czas zbalansowania staje się nierzeczywisty ;-)

    --
    nb

  • 3. Data: 2009-04-17 10:49:34
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    nb wrote:

    > *) Ktoś niedawno wspominał, że ludzkie oko ustawia prawidłowy
    > balans bieli w czasie rzeczywistym. Nieprawda. Również po
    > siedzeniu w ciemni parę godzin o czerwonej lampie,
    > czas zbalansowania staje się nierzeczywisty ;-)

    posiedziałbyś 2 dni a zniwielowałbyś czerwoną lampę...
    ba.. po 2 dniach noszenia czerwnonego filtru na jednym oku też nie
    widziałbyś juz różnicy (do momentu zdjęcia okularów)

    ponoć jedynie odwracanie obrazu na jednym oku wymaga 7-10 dni na
    przystosowanie mózgu...

    --
    pozdrawiam