  • 1. Data: 2010-09-09 17:41:17
    Temat: Nikkor 18-105 czy 19-200 ?
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    mam Nikona D90 z kitowym obiektywem Nikkor18-105. Mam możliwość sprzedać ten
    obiektyw i tu maoje pytanie, czy dla fotoamatora jest sens zamieniać ten
    obiektyw na Nikkor 18-200. Ma on trochę większy zoom, który przydałby mi
    się, ale czy są jeszcze jakieś inne przesłanki, które dają przewagę
    obiektywu 18-200?
    Wiem, że nie ma obiektywów do wszystkiego, ale chciałbym coś w miarę
    uniwersalnego. Aparat z tym obiektywem chciałbym wykorzystywać głównie do
    zdjęć z wycieczek, krajobrazy, portrety, zdjęcia rodzinne itp. amatorskie
    fotki.
    Z góry dziękuję za Wasze sugestie.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 2. Data: 2010-09-10 14:35:36
    Temat: Re: Nikkor 18-105 czy 19-200 ?
    Od: TomekM <t...@g...com>

    W sumie lubię ten obiektyw 18-105.
    Ma stosunkowo dobrą ostrość i ogólnie jakość obrazu.
    Nie miałem nigdy w ręku Nikona 18-200,
    ale raz bawiłem się zbliżoną Sigmą.
    Wybiło mi to na długo wszystkie super zoomy.
    Po prostu ogólnie jakość obrazu była nieporównywalna do 18-105mm.
    Pewnie, że 10x zoom to fajna sprawa, ale dla mnie pogorszenie jakości
    było zbyt duże.

  • 3. Data: 2010-09-10 17:33:48
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
[...]

    Witaj,
    dziękuję za Twoje uwagi co do Sigmy,. Mam nadzieję, że w Nikkorze nie będzie
    takich niespodzianek jak w opisywanej przez Ciebie Sigmie
    Może wypowie się jeszcze jakiś użytkownik wymienionych przeze mnie
    obiektywów Nikona. Czy faktycznie jest przewaga w jakości obrazu 18-105 nad
    18-200?

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 4. Data: 2010-09-10 19:07:32
    Od: Irek <i...@g...com>

    Sugeruję porównać na http://www.optyczne.pl/obiektywy.html
    oraz poczytać opinie osób, które ten obiektyw nabyły w różnych
    sklepach.
    Pojawia się średni obraz Nikkor vs. Sigma.
    Mam Nikkora z VRem i jestem z amatorskiego punktu widzenia bardzo
    zadowolony.

  • 5. Data: 2010-09-10 19:10:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jarek:

    > Może wypowie się jeszcze jakiś użytkownik wymienionych przeze mnie
    > obiektywów Nikona. Czy faktycznie jest przewaga w jakości obrazu 18-105 nad
    > 18-200?

    Jest przewaga. Jakośc obrazu w 18-200 jest dużo niższa, szczególnie na
    długim końcu. Do tego dochodzi problem skrócenia ogniskowej przy zdjęciach z
    bliska (przez internal focus).

    Naprawdę ZNACZNIE lepszym rozwiązaniem będzie dokupienie 70-300, albo np.
    55-200 i 50/1.4D.

  • 6. Data: 2010-09-11 14:52:35
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    > Jest przewaga. Jakośc obrazu w 18-200 jest dużo niższa, szczególnie na
    > długim końcu. Do tego dochodzi problem skrócenia ogniskowej przy zdjęciach
    > bliska (przez internal focus).

    Właśnie tego się obawiałem :(. Coś kosztem czegoś.

    > Naprawdę ZNACZNIE lepszym rozwiązaniem będzie dokupienie 70-300, albo np.
    > 55-200 i 50/1.4D.

    Zgadzam się z Twoją sugestią, takie rozwiązanie będzie chyba najbardziej
    optymalne, ale miałem nadzieję, że do amatorskich zdjęć nie będę musiał
    nosić kilku szkieł. Widać inaczej się nie da, jeżeli chcę robić zdjęcia w
    różnych warunkach i zróżnicowanych tematycznie (portrety, krajobrazy, itp.).
    Bardzo dziękuję wszystkim za Wasze rady i sugestie.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Jarek