  • 1. Data: 2009-11-11 22:00:05
    Temat: Nokia 6210 -bateria
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Witam

    Nokia 6210 classic. Mam do niej 3 baterie. Dwie działają prawidłowo, a na
    jednej telefon wyłącza się po sekundzie. Problem polega na tym, że miernik
    pokazuje prawidłowe napięcie. Żarówka 4,5V podłączona do baterii świeci
    długo bez wyraźnego spadku napięcia. Co może byc powodem. Jak diagnozować?
    Próbowałem Googli pytając o "budowa baterii Nokia 6210", "usterka baterii
    Nokia 6210", "schemat baterii Nokia 6210" i wynik zawsze jest podobny. Setki
    sklepów, aukcji itp. Podobnie jest z szukajką Eletrody. Tysiące wyników, ale
    żaden nie dotyczy tego o co pytam.

    Proszę o jakąś radę

  • 2. Data: 2009-11-11 22:31:24
    Temat: Re: Nokia 6210 -bateria
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Remek pisze:

    > Nokia 6210 classic. Mam do niej 3 baterie. Dwie działają prawidłowo, a
    > na jednej telefon wyłącza się po sekundzie.

    Oprócz + i - ten akumulatorek ma również trzeci pad. Poszukaj w necie,
    najczęściej jest tam podłączony termistor (ale nie wiem jak w tym modelu
    - może być inaczej). Jeżeli coś w tej okolicy padło to komórka może się
    wyłączać natychmiast stwierdzając np., że akumulator ma powyżej 50 stopni C.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-11-12 16:16:28
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" napisał:

    > Oprócz + i - ten akumulatorek ma również trzeci pad.

    Ta bateria ma cztery styki.

    > Poszukaj w necie,

    Setki sklepów, aukcji itp. Google schodzi na psy. Komercja, komercja i
    jeszcze raz komercja. Jakby przypadkiem rzucił Ci się w oczy jakiś link
    (schenat, opis), to proszę o jego podanie.

    Remek

  • 4. Data: 2009-11-12 21:18:40
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Remek pisze:

    > Ta bateria ma cztery styki.

    No to czwarty bywał dawniej wykorzystywany do detekcji typu baterii. Ale
    to dawne czasy, sprzed kilku lat - teraz to pewnie akumulatorki mają
    elektronikę do monitorowania ogniwa i zarządzania ładowaniem, do której
    jest komunikacja interfejsem 1-Wire (tak jak w akumulatorach do kamer).
    Popatrz np. na dokumentację scalaka DS2438.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/