  • 1. Data: 2009-11-11 19:23:26
    Temat: zwarcia na szynie
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    jest sobie systemik z mikroprocesorem i jedną wspólną szyną danych - do niej
    podpięte parę zatrzasków które mają uaktywnić się na szynie po podaniu
    jakiegoś sygnału... jak zabezpieczyć się przed zwarciami na szynie w chwili
    włączenia gdy stan bitów odblokowujących na szynę jest losowy? chodzi o
    scalaki TTL...

  • 2. Data: 2009-11-11 20:50:39
    Temat: Re: zwarcia na szynie
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    identifikator: 20040501 przemówił ludzkim głosem:
> [...]
    > włączenia gdy stan bitów odblokowujących na szynę jest losowy? chodzi o

    Zapewne będziesz miał w tym systemie jakiś dekoder adresu ('138?).
    Wystarczy jak do dekodera doprowadzisz sygnał resetu.
    Dodatkowo możesz w szereg z liniami wyjściowym z bram ('245? '244?) dać
    niewielkie rezystory (47R, 22R).

  • 3. Data: 2009-11-11 21:40:49
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:hdf345$san$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > jak zabezpieczyć się przed zwarciami na szynie w chwili
    > włączenia gdy stan bitów odblokowujących na szynę jest losowy? chodzi o
    > scalaki TTL...

    a warto? co Ci te stany nieustaloone trwajace kilkanaście nsek przeszkadzają
    ?

    Roman

  • 4. Data: 2009-11-11 21:55:31
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > a warto? co Ci te stany nieustaloone trwajace kilkanaście nsek
    > przeszkadzają

    też tak pomyślałem, ale wolę zapytać.

  • 5. Data: 2009-11-11 22:04:55
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:hdfcgs$kfo$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > też tak pomyślałem, ale wolę zapytać.

    dokładnie rzecz biorąc, to jeśli sam procek steruje zatrzaskami, to OK
    (najpierw przełączy, potem odczyta).

    Jeśli by zaś zatrzaski były sterowane przez niezależne przypadkowe sygnały,
    to jest jakieś małe prawdopodobieństwo, że co któryś raz procek trafi z
    odczytem w to kilkunastosekundowe okienko czasowe i odczyta..... nie wiadomo
    co.

    Roman