  • 1. Data: 2010-08-29 16:33:08
    Temat: Nowa chłodnica klimatyzacji - WADA FABRYCZNA ???
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    Po ostatniej zimie poszła chłodnica klimatyzacji. W warsztacie chcieli
    za drogo więc sam kupiłem chłodnicę (wysyłkowo) i dostarczyłem do
    warsztatu, typowo zajmującego się serwisem klimatyzacji. Poprosiłem o
    wymianę chłodnicy, odgrzybienie, wymianę osuszacza (tez dostarczyłem)
    i na końcu sprawdzenie szczelności. Samochód odebrałem po 2h. Klima
    działała elegancko, mechanik zadowolony, że poszło gładko i na razie
    wszystko jest ok. Miałem jeszcze podjechac po kilku dniach na
    sprawdzenie. Po tygodniu podjechałem na kontrolę, akurat był inny
    mechanik, który stwierdził, że chłodnica jest uszkodzona i jest to
    jego zdaniem ewidentnie wada fabryczna. Powiedział, że dostanę opinię
    na piśmie żebym mógł tą chłodnicę zareklamować. Zapytałem czy takie
    wady fabryczne chłodnic to częste zjawisko... odpowiedział, że bardzo
    żadkie - miałem po prostu wielkiego pecha i dodał, że trzeba było
    zamówić chłodnice przez ich serwis to bym mial gwarancję na całość.
    Zamówiłem więc chłodnice przez serwis i znów kolejna wymiana,
    napełeninie czynnika. Problem w tym, że zaczęli się migać od wydania
    tej opinii, zaczynają coś kręcić. Kierwonik obiecał, że wystawi
    opinię, że do mnie zadzwoni jak będzie gotowa. Miał dzwonić wczoraj -
    nie zadzwonił. Oglądałem tą wadliwą chłodnicę - widać, że ciekło
    gdzieś z prawej dolnej strony ale nie widac żadnego pęknięcia, czy
    dziurki - może być to mikroskopijna nieszczelność. Zrobiłem kilka fot
    w serwisie w trakcie wymiany. Mam teraz wątpliwość - straciłem kasę
    podwójnie - mam 2 faktury. Jeśli odeślę tą chłodnicę do sprzedawcy i
    ten mi zarzuci, że to nie jest wada fabryczna tylko uszkodzenie
    mechaniczne... to czy mam jeszcze mozliowść ustalenia czy chłodnica ma
    wadę fabryczną czy została uszkodzona przy montażu? Jak wspomniałem na
    oko nie widać żadnego uszkodzenia. Chłodnicę kupiłem z poleconej mi
    firmy, zajmującej się serwisem i sprzedażą chłodnic. Co byście zrobili
    na moim miejscu?
    Za wszelkie porady z góry dzięki!
    Pozdrówka dla grupowiczów!
    Myszkin

  • 2. Data: 2010-08-29 17:20:23
    Temat: Re: Nowa chłodnica klimatyzacji - WADA FABRYCZNA ???
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Myszkin" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Nie wymieniłbym starej bez uzyskania opinii w/w zakładu. Bez sensu to
    zrobiłeś. Jedyne co Ci pozostaje to dociekanie dlaczego nikt nic nie mówił
    przy wymianie i kiedy będzie opinia pana kierownika. Jeżeli będziesz miał
    papier to możesz próbować atakować sprzedawcę tej pierwszej chlodnicy.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2010-08-29 20:41:07
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości

> [...]
    > przy wymianie i kiedy będzie opinia pana kierownika. Jeżeli będziesz miał
    > papier to możesz próbować atakować sprzedawcę tej pierwszej chlodnicy.

    No dokładnie. Teraz jak nawet Ci uznają reklamację to mogą Ci wysłać nową i
    będziesz miał na zapas :)

  • 4. Data: 2010-08-29 20:59:38
    Od: "Miki" <s...@i...eu>

    Jakie auto? w Lanosie np. po 3 zima rozpuszcza sie od soli... Nie powinno
    tak byc, ale znam to z autopsji. W Almerze np. 8 zim juz minelo i nadal
    szczelna.

    Pzdr,
    Miki

  • 5. Data: 2010-08-29 20:59:56
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    On 29 Sie, 20:41, "Agent" <w...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w
    wiadomościnews:i5dtre$3qf$1@inews.gazeta.pl...

    > No dokładnie. Teraz jak nawet Ci uznają reklamację to mogą Ci wysłać nową i
    > będziesz miał na zapas :)

    Wiem, że nie dostanę zwrotu kasy tylko nową chłodnicę. Wystawię na
    allegro za niższą cenę i tyle. Niestety nie mogłem sobie pozwolić na
    pozostawienie samochodu w warsztacie na miesiąc: wysyłka do
    sprzedawcy, sprzedawca wysyła do producenta, potem oczekiwanie na
    odpowiedź producenta do 2 tygodni... to za długo. Pytałem tez czy z
    wymontowaną chłodnicą mogę jeździć, to oni na to, że nie, bo wszystko
    będzie latało luzem.

  • 6. Data: 2010-08-29 21:04:56
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    On 29 Sie, 20:59, "Miki" <s...@i...eu> wrote:
    > Jakie auto? w Lanosie np. po 3 zima rozpuszcza sie od soli... Nie powinno
    > tak byc, ale znam to z autopsji. W Almerze np. 8 zim juz minelo i nadal
    > szczelna.

    Honda Civic Coupe, 6 gen. EJ6, D16Y7, chłodnica nie była wymieniana od
    nowości, więc jak po takiej ostrej zimie jak ostatnia ją szlag trafił
    to się nawet nie zdziwiłem.

  • 7. Data: 2010-08-30 07:31:25
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Myszkin" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    odpowiedź producenta do 2 tygodni... to za długo. Pytałem tez czy z
    wymontowaną chłodnicą mogę jeździć, to oni na to, że nie, bo wszystko
    --------------------------
    Ale co będzie latało? Owszem nie powinno sie tak jeżdzić bo wilgoć wchodzi
    ale można założyc korki. Osuszacz jednak będzie do wymiany. Ja tak jeżdziłem
    miesiąc i nic się nie stało.

  • 8. Data: 2010-08-31 08:19:29
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    Jedno mnie jeszcze zastanawia!
    Gdyby chłodnia miała wadę fabryczną to od razu po montażu gościu by o
    tym chyba wiedział, bo przecież musia sprawdzić szczelność przed
    napełnieniem czynnika?

  • 9. Data: 2010-08-31 16:39:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-31 08:19, Myszkin pisze:
    > Jedno mnie jeszcze zastanawia!
    > Gdyby chłodnia miała wadę fabryczną to od razu po montażu gościu by o
    > tym chyba wiedział, bo przecież musia sprawdzić szczelność przed
    > napełnieniem czynnika?

    Nie musiał. To znaczy jeśli masz na myśli maszynkę do napełniania
    która robi próżnię i przy okazji niby testuje, to niestety wykrywa się tak
    tylko spore dziury. Dwa razy miałem przypadek że taki automat nie wykrył
    istniejącej nieszczelności. Bardziej miarodajny jest test azotem
    pod ciśnieniem kilkunastu atmosfer.