  • 1. Data: 2010-08-29 13:13:17
    Temat: [piatkowo]gowniarze w aucie
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    http://www.metacafe.com/watch/396793/14_lat_i_pierws
    za_jazda_w_miasto/

    Co za masakra! Uwaga na mase przeklenstw. Co to za auto? Ze Lancia to
    wiadomo, ale Delta Integrale to to chyba nie jest, nie? ;)

  • 2. Data: 2010-08-29 13:50:22
    Temat: Re: [piatkowo]gowniarze w aucie
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-29 13:13, neoniusz pisze:
    > http://www.metacafe.com/watch/396793/14_lat_i_pierws
    za_jazda_w_miasto/

    > Co za masakra! Uwaga na mase przeklenstw. Co to za auto? Ze Lancia to
    > wiadomo, ale Delta Integrale to to chyba nie jest, nie? ;)
    Bezstresowa wychowanie, masz jeszcze jakieś pytania?

    --
    MZ

  • 3. Data: 2010-08-29 14:22:31
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
    > http://www.metacafe.com/watch/396793/14_lat_i_pierws
    za_jazda_w_miasto/

    > Ze Lancia to wiadomo,

    Ano, wygląda na Deltę.

    > ale Delta Integrale to to chyba nie jest, nie? ;)

    Na pewno nie, kierownica nie pasuje.

  • 4. Data: 2010-08-29 15:24:59
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 29.08.2010 13:50, MZ pisze:
    > Bezstresowa wychowanie, masz jeszcze jakieś pytania?

    Nie bezstresowe wychowanie tylko brak wychowania.

  • 5. Data: 2010-08-29 17:02:55
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010 14:22:31 +0200, "Rabbit McCroolick"
    <b...@w...pl> wrote:

    >Ano, wygląda na Deltę.

    Mnie to wygląda na Themę, tylko kierownica mi nie pasi.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2010-08-29 19:07:41
    Temat: Re: gowniarze w aucie
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Aug 29, 7:13 am, neoniusz <n...@j...org> wrote:
    > http://www.metacafe.com/watch/396793/14_lat_i_pierws
    za_jazda_w_miasto/

    > Co za masakra! Uwaga na mase przeklenstw. Co to za auto? Ze Lancia to
    > wiadomo, ale Delta Integrale to to chyba nie jest, nie? ;)

    Jat tak z ciekawosci. Jaki % 14 latkow mowi obecnie w Polsce takim
    jezykiem ?

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 7. Data: 2010-08-29 19:10:38
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    MZ pisze:
    za_jazda_w_miasto/

    > Bezstresowa wychowanie, masz jeszcze jakieś pytania?

    Dopiero zaczynam poznawać metody wychowawcze, mój syn ma 7 miesięcy.
    Oświeć mnie, jak należy syna stresować aby kiedyś nie zabrał samochodu?
    Tłuc profilaktycznie pasem, czy może stosować inne prewencyjne kary? I
    czy uważasz, że to najlepsza metoda.

    Ja dziecka stresować nie zamierzam, raczej tłumaczyć jak należy, a jak
    nie należy postępować. Bo mnie nikt pasem nie napierdzielał, a mimo to
    nie wpadło by mi do głowy aby zabrać tacie samochód. Po prostu
    wiedziałem, że nie wolno, a nie że w razie czego czeka mnie kara.

    Seco

  • 8. Data: 2010-08-29 21:44:41
    Temat: OT Re: [piatkowo]gowniarze w aucie
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-29 19:10, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
> [...]
    > Oświeć mnie, jak należy syna stresować aby kiedyś nie zabrał samochodu?
    > Tłuc profilaktycznie pasem, czy może stosować inne prewencyjne kary? I

    Czy ja gdzieś napisałem że prawidłowe wychowanie = na..lanie pasem?
    Już to, że należy Cię oświecać, jak wychować syna żeby Ci takiego numeru
    nie wyciął, nie wygląda dobrze.

    Dawniej, za czasów mojej młodości przyjęte było, że do ludzi odnosi się
    z szacunkiem. Dzieciaki w szkole nosiły jednakowe niebieskie fartuszki,
    nie było komórek, ipodów i lansowania się. Walkman to był szczyt
    techniki, ale w szkole też się go nie nosiło, bo można go było pożegnać
    na dłuższy czas (tak np. do końca roku). Nauczyciel w szkole był
    pierwszy po Bogu i nikomu do łba by nie przyszło mu odpyskować, o
    zakładaniu śmietnika na głowę nie wspomnę. Tak, obrywanie linijką p
    łapach się zdarzało, ale nie przypominam sobie żeby ktokolwiek z
    ukaranych uważał że dostał niesłusznie. Dywanik u dyrektora to nie było
    "pogadaj se jeszcze" tylko realna kara, bo rodzice po takiej akcji albo
    wywiadówce potrafili przyłożyć szlaban. Ciekawa "bajka" w TV leciała raz
    w tygodniu w weekend, TV zresztą to była nagroda. Zamiast gapić się 10x
    na powtórki amerykańskiej sieczki z Hollywood serwowane przez jedynie
    słuszną stację czytało się książki, a nauczyciele pilnowali, żeby każdy
    w klasie chociaż parę miesięcznie przeczytał. Może dlatego było mniej
    analfabetów, a pojęcia dysgrafia, dyskalkulia i inne dysmózgowia były
    kwalifikowane jako zwykłe lenistwo. Dziś to "choroby" i co drugi
    maturzysta ma odpowiednie zaświadczenie. Tak samo nagrodą i to dużego
    kalibru był komputer, Commodore albo Atari (ach te wojny zwolenników
    marki). W dobrym tonie było należeć do ZHP, było coś takiego jak MDK
    (Miejski albo Młodzieżowy Dom Kultury) i tam różne pracownie -
    modelarska, żeglarska, plastyczna, języków obcych. Do tego zajęcia
    pozalekcyjne, na które też się chodziło, potem biorąc udział w
    olimpiadach. I to budowało szacunek wśród rówieśników, znaczenie w
    grupie, a nie to co dziś przypalające i popijające po piwnicach
    dzieciaki w rozciągniętych bluzach z kapturami i spodniami z krokiem w
    kolanach nazywają "szacun". Na głupie pomysły nie było czasu, bo ktoś
    ten czas potrafił zorganizować. A jak było trochę wolnego to się brało
    piłkę i grało z kumplami między drzewami. Dzisiaj się włącza FiFę na
    PS3, bo między blokami są odstępy na szerokość chodnika, wszędzie są
    wywieszki że nie wolno itp. A najbliższe boisko jest na drugim końcu
    osiedla i łatwiej tam dostać działkę, niż znaleźć kumpli do gry.
    Przede wszystkim zaś rodzice bardziej się interesowali z kim ich dziecko
    się bawi, dlaczego po godzinie 20 12latka nie ma w domu ani na widoku,
    kim są koledzy i jakiego słownictwa używa. W szkole były dzienniczki
    ucznia i rodzice byli zobowiązani podpisywać uwagi i stopnie swoich
    pociech i stawiać się na wezwanie do szkoły. Dziś to się nazywa, że
    "nauczyciele się uwzięli".

    Teraz jest internet, kablówka z 1001 kanałów, komórki mające lepsze
    procki niż 10 Amig razem wziętych. Powszechna dostępność wszystkiego, w
    tym też tych najgorszych wzorców. I zapracowani rodzice, tyrający na
    "lepszy los", którzy mają coraz mniej czasu dla dzieciaków, licząc że
    "szkoła wychowa". A w szkole już tylko wspomnienie po tych
    nauczycielach-legendach o których mówiły pokolenia (moja polonistka
    uczyła moją mamę i mnie), zamiast tego ludzie z przypadku, którzy często
    gęsto nie powinni w ogóle mieć kontaktu z dziećmi i którym za 1500 zł
    brutto niewiele się chce. I potem mamy takich 10 latków kradnących w
    biały dzień radia w centrum Szczecina
    http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201008
    26/SZCZECIN/235301616

    albo takich jak ten i jego kumple z filmiku zaczynającego ten wątek. Jak
    widać są "cool" bo prawie 400 podobnych im .... kliknęło "Lubię to" na
    Facebooku, który zastępuje dziś normalne więzi międzyludzkie.

    Moi rodzice również mnie nie bili. Jednak potrafili mi wdrożyć wzorce,
    uznawane przez resztę społeczności, których dziś już nie znajdziesz.
    Poczytaj tą grupę, albo jeszcze lepiej p.s.prawo to szybko się
    zorientujesz, że uczciwość to synonim frajerstwa i niezaradności. Że jak
    nie nauczysz dzieciaka kombinować, to ciągle będzie w ogonie. Że ludzie
    już nie kłamią, tylko "zapominają". Dlatego nie zazdroszczę Ci, bo czeka
    Cię naprawdę wyzwanie, ale też nie uogólniaj że albo można grzmocić
    dzieciaka pasem albo pozwalać mu na wszystko. Znajdź złoty środek, czego
    naprawdę Ci życzę.

    --
    pozdrawiam
    MZ

  • 9. Data: 2010-08-29 21:55:10
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

    E tam stary go dobrze chowa - od razu zapiął pasy!

  • 10. Data: 2010-08-29 22:19:34
    Temat: Re: OT Re: [piatkowo]gowniarze w aucie
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-08-29 21:44, MZ pisze:

> [...]
    > z szacunkiem. Dzieciaki w szkole nosiły jednakowe niebieskie fartuszki,
    > nie było komórek, ipodów i lansowania się. Walkman to był szczyt
    [...]

    I uważasz, że internet, iPody i kablówka to źródło wszelkiego zła? Że
    gdyby były jednolite fartuszki, jeden program w TV i godzina milicyjna,
    to byłoby lepiej? Nie, to nie od tego bierze się szacunek do drugiego
    człowieka. To od rodziców zależy, czy dzieciak czuje respekt przed
    nauczycielem, dyrektorem szkoły i ma szacunek dla starszych. To od
    rodziców, a nie amerykańskich sitcomów zależy, czy interesują się oni
    gdzie dzieciak jest wieczorem. 40 lat temu ktoś w twoim stylu
    powiedziałby ci, że wszystkiemu winna telewizja, brak wojny i samochody
    na ulicach. Stary - świat się zmienia, ale postępem nie ma co tłumaczyć
    błędów wychowawczych. Aha - nigdy nie odstawiałeś samochodu na parking
    strzeżony jeszcze bez prawa jazdy? Ja owszem :] I czasem trwało to 30
    min, zamiast trzech, które były na to niezbędne. Fakt - nie było to może
    zbyt mądre, nie nagrywałem tego (bo nie było czym), nie wrzucałem do
    sieci (bo jej nie było), ale wiem, że nie byłem jedyny. Wcześniej ojciec
    pokazał mi, jak się prowadzi (temu z filmiku też - w końcu umie ruszać i
    biegi zmieniać) i dzięki temu nie byłem "dziki" na kursie prawa jazdy,
    czy zaraz po odebraniu papierka. Bo od dzieciaka oswajałem się z
    "zachowaniami komunikacyjnymi" i samochodem, zamiast w miesiąc zostać
    przyuczonym do obsługi auta.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański