  • 1. Data: 2012-08-06 18:58:03
    Temat: Nowa płyta, czy sam kontroler?
    Od: zly <b...@N...fm>

    Witam
    Moja płyta to Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P Dokupiłem niedawno dysk OCZ Vertex
    4. Niestety płyta obsługuje tylko sata2. I tu pytanie: Czy jest sens bawić
    się w ogóle w sata3 , czy zostawić jak jest. Jeśli się bawić, to czy
    kupować oddzielny kontroler, czy biorąc pod uwagę cenę takowego (ok 150zł)
    sprzedać płytę i kupić nową która natywnie odsługuje sata3? Koszt pewnie
    będzie podobny.
    Czy jest obecnie jakiś sensowny zamiennik do niej? Mimo swego wieku świetna
    płyta i trochę żal się jej pozbywać?
    --
    marcin

  • 2. Data: 2012-08-06 22:30:47
    Temat: Re: Nowa płyta, czy sam kontroler?
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie podobny.
    > Czy jest obecnie jakiś sensowny zamiennik do niej? Mimo swego wieku

    Borykam sie wlasnie z tym samym problemem.
    Vertex 4 juz siedzi, niestety na SATA2, plyta GA-EX58-UD5 - mercedes w
    Gigabyte... w 2009 :)

    Meczylem temat kontrolera SATA3/USB3 pod pci-e, niestety wszystkie osiagaly
    niewiele ponad to co uzykasz na SATA2, a jezeli juz po bojach z biosami,
    sterownikami itp udalo sie uzyskac odczyt ok 380 mega to zapis pozostawial
    wiele do zyczenia.

    Narazie odpuscilem, 260 mega odczytu i podobnie zapisu spokojnie mi
    wystarcza, win7 laduje sie w ok 4 sekundy, nie zadarzy zlozyc sie znaczek
    windy i juz mam pulpit gotowy.

    Wez rowniez pod uwage liczbe IOPS... ktora i tak jest sporo wieksza niz w
    rodzinie "3".

    pozdro

    --
    doom3

  • 3. Data: 2012-08-07 00:16:11
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > będzie podobny.
    > Czy jest obecnie jakiś sensowny zamiennik do niej? Mimo swego wieku

    Może trzeba było kupić SSD o prędkości SATA2. Byłby on tańszy (a jak w tej
    samej cenie to za to byłby on większy) i nie miałbyś problemów z
    niedążającym kontrolerem.

  • 4. Data: 2012-08-07 01:30:07
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Może trzeba było kupić SSD o prędkości SATA2. Byłby on tańszy (a jak w tej
    > samej cenie to za to byłby on większy) i nie miałbyś problemów z
    > niedążającym kontrolerem.

    Tez, aczkolwiek nie samym sekwencyjnym odczytem/zapisem czlowiek zyje ;)

    --
    doom3

  • 5. Data: 2012-08-07 08:39:07
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    doom3 nabazgrał(a):

    > Vertex 4 juz siedzi, niestety na SATA2, plyta GA-EX58-UD5 - mercedes w
    > Gigabyte... w 2009 :)

    Mercedesem to była seria xxxxxx-DQ6 :)

  • 6. Data: 2012-08-07 08:41:34
    Od: Salata <s...@-...pl>

    On 2012-08-07 01:30, doom3 wrote:

    > Tez, aczkolwiek nie samym sekwencyjnym odczytem/zapisem czlowiek zyje ;)

    Dokladnie, sam dlugo korzystalem z SSD na plycie z LGA775 i SATA2. Po
    przesiadce na SATA3 nie odczulem praktycznie roznic. Ten dysk jest
    systemowy i nie trzymam tam duzych plikow, przy ktorych transfer 500MB/s
    bylby widoczny. System jak sie szybko ladowal tak sie laduje. Gdyby nie
    dobra cena na Q9650, za jaka go sprzedalem to nadal bym siedzial na
    starej platformie zamiast Sandy Bridge. Wymiana plyty tylko dla SATA3,
    IMO nie ma sensu. Podobnie z zakupem kontrolera.

    Pozdrawiam
    Salata

  • 7. Data: 2012-08-07 08:43:52
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 7 Aug 2012 00:16:11 +0200, maX napisał(a):

    > Może trzeba było kupić SSD o prędkości SATA2. Byłby on tańszy (a jak w tej
    > samej cenie to za to byłby on większy) i nie miałbyś problemów z
    > niedążającym kontrolerem.

    Muszę przyznać, że nie bardzo rozumiem jaki to ma związek z zadanym przeze
    mnie pytaniem. Chciało Ci się?
    Przymierzam się do zmiany i zastanawiam się który wariant lepszy. W jakiej
    kolejności kupuję podzespoły i za ile to chyba już nic co powinno cię
    martwić.
    --
    marcin

  • 8. Data: 2012-08-07 08:50:57
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > (ciach) Chciało Ci się? (ciach)

    Ale wiesz, ze zadales pytanie na grupie dyskusyjnej, nie? ;P

    pozdrawiam,
    Vituniu

    PS:
    Oczywiscie wiesz ilu uczestnikow grupy
    dyskusyjnej potrzeba do wymiany zarowki? ;)

  • 9. Data: 2012-08-07 09:43:43
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > Mercedesem to była seria xxxxxx-DQ6 :)

    True, true... byla wczesniej do C2Q, mialem uzywalem, chwalilem, do czasu az
    nie przyszla pora na i7 :)

    --
    doom3

  • 10. Data: 2012-08-07 10:18:46
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    doom3 nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > True, true... byla wczesniej do C2Q, mialem uzywalem, chwalilem, do
    > czasu az nie przyszla pora na i7 :)

    Pośrednie to były DQ4 i DQ5 .. :)

    Ja o ile pamiętam skończyłem na takiej i jak patrzę to był 2007 rok :)
    GIGABYTE GA-P35T-DQ6 P35 S775 (PCX/DZ/LG/SA/RA/DDR