  • 1. Data: 2013-03-11 13:02:49
    Temat: Nowe Nikony - odczyt NEF-ów
    Od: 4...@g...de

    Czy ktoś mógłby mnie uświadomić, jak to się teraz robi? :) Do tej pory, do
    przeglądania NEF-ów używałem ViewNX2, a do obróbki Photoshopa CS3. Niestety, NEF-y z
    D800 czy D600 nie są już przez te programy czytane. Próbowałem coś wyguglać, ale za
    dużo śmieci wyłazi. Dowiedziałem się tylko, że jest jakieś nowe narzędzie - Nikon NEF
    Codec, ale co to dokładnie robi, też nie wiem ;)

    Zatem czym bezłatnym przeglądać stare i nowe NEF-y? Co z fotoszopem? Kiedyś
    podmieniało się plik Camera Raw, a teraz?

    Czarek

  • 2. Data: 2013-03-11 14:11:06
    Temat: Re: Nowe Nikony - odczyt NEF-ów
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 13:02:49 UTC+1 użytkownik 4...@g...de napisał:
> [...]
    >
    > Zatem czym bezłatnym przeglądać stare i nowe NEF-y? Co z fotoszopem? Kiedyś
    podmieniało się plik Camera Raw, a teraz?

    Nadal jest tak ze Photoshop otwiera RAWY za pośrednictwem Adobe Camera Raw.
    Ale niestety nowe wersje Adobe Camera Raw, obsługujące aktualne modele aparatów
    współpracują tylko z nowymi wersjami Photoshopa. I w ten sposób Adobe zmusza Cię do
    zakupienia nowej wersji swojego softu wraz z zakupem nowej puszki.

  • 3. Data: 2013-03-11 14:14:57
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    W dniu 2013-03-11 13:02, 4...@g...de pisze:
> [...]
    >
    > Zatem czym bezłatnym przeglądać stare i nowe NEF-y? Co z fotoszopem? Kiedyś
    podmieniało się plik Camera Raw, a teraz?

    What's new in ViewNX 2 2.3.0:
    February 15th, 2012

    ? Support for the D800, and D800E have been added.

    A na support D600 musisz poczekać jeszcze - w 2.7.2 jeszcze go nie ma.

  • 4. Data: 2013-03-11 15:12:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-11 14:11, Dominik pisze:
> [...]
    zakupienia nowej wersji swojego softu wraz z zakupem nowej puszki.

    Nie, jest darmowy konwerter najnowszych rawów na DNG, którego rodzaj
    ustawia się pod konkretnego ACRa. Inna sprawa, że ACR z CS6 daje trochę
    ładniejsze pliki od wcześniejszych.

    --
    pozdrawia Adam
    /człowiek na zdjęciu powinien być uśmiechnięty/

  • 5. Data: 2013-03-11 18:39:13
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

> [...]
    >
    > Zatem czym bezłatnym przeglądać stare i nowe NEF-y? Co z fotoszopem? Kiedyś
    podmieniało się plik Camera Raw, a teraz?

    No właśnie mam przed nosem VewNX 2.7.2 64bit - otwiera NEF-y zarówno z
    D800E (moje własne) jak i z D600 (ściągnięte dla testu z Internetu).

    ViewNX pozwala na jakieś podstawowe korekty (korekta ekspozycji, balans
    bieli, ustawienia Picture Control, ostrość, kontrast i jasność).

    Do poważniejszej obróbki wciąż można zastosować CS3 - najpierw robimy w
    ViewNX to, co się da tu zrobić, a następnie wystarczy zapisać zdjęcie po
    wstępnych korektach w formacie TIFF.

    --
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 6. Data: 2013-03-12 04:14:15
    Od: "Janko Muzykant" <j...@w...p>

    Użytkownik <4...@g...de> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >
    > Zatem czym bezłatnym przeglądać stare i nowe NEF-y? Co z fotoszopem?
    > Kiedyś podmieniało się plik Camera Raw, a teraz?

    Niestety nie stać śmierdziela dybofskiego na cs6

  • 7. Data: 2013-03-12 07:25:37
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-03-12 04:14, Janko Muzykant pisze:

    > Użytkownik <4...@g...de> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Niestety nie stać śmierdziela dybofskiego na cs6

    Cienko ci idzie podszywanie sie pod kogoś innego maciusiu.

    JD

  • 8. Data: 2013-03-12 10:54:03
    Od: Polak Catholic <s...@i...pl>

    W dniu 2013-03-12 04:14, Janko Muzykant pisze:

    > Użytkownik <4...@g...de> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Niestety nie stać śmierdziela dybofskiego na cs6

    emigracyjna frustracja

  • 9. Data: 2013-03-13 04:32:19
    Od: "Janko Muzykant" <j...@w...p>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    oglegroups.com...

    > Cienko ci idzie podszywanie sie pod kogoś innego maciusiu.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > JD

    A ty pierdolona mendo skończysz jak ścierwo grobelny na śmietniku
    u którego praktykowała kurwa dybowska ze zwichniętą pizdą.
    Śmierdziel dybowski może już szykować kasę za udostępnianie
    danych osobowych, które na szczęście prawdziwe jak smród z twojej pizdy

    Maciuś

  • 10. Data: 2013-03-13 04:34:17
    Od: "Janko Muzykant" <j...@w...p>

> [...]
    .pl...

    oglegroups.com...

    > Cienko ci idzie podszywanie sie pod kogoś innego maciusiu.

    Obciągnij kurwie dybowskiej cwelu

    MACIUŚ