  • 1. Data: 2009-11-11 08:57:39
    Temat: Nvidia GEForce8400+TV Curtis 2102
    Od: grn <g...@N...trzepak.NOspam.pl>

    Witam.
    Wiem, że temat różnego typu złącz - kompozytowych lub komponentowych był na
    forach wałkowany ze 100x, ale nie pomogło mi to w rozwiązaniu mojego
    problemu.

    Mam kartę graficzną GeForce 8400. W niej wyjście SVideo 7pin. (w instrukcji
    podpisane jako wyjście HDTV). Do tego stary polski telewizor marki Curtis
    model:2102. Jedyne złącze w tym TV to SCART.

    Do karty dołączono krótki kabelek svideo-3x cinch (czerwony, zielony,
    niebieski). Domyślam się, że to wyjście RGB. (może się mylę?). Czy w
    gnieździe SCART w/w telewizora istnieją połączenia umożliwiające podpięcie
    takiego sygnału?

    Dodatkowo gdzieś znalazłem kabel Svideo (4pin) -> scart (ok.5m).
    Przełączyłem kartę, żeby wysyłała sygnał w formacie Composite. Obraz jest
    wtedy kolorowy, ale słabej jakości. W szczególności na ostrych krawędziach
    widać strzępiące się niebieskie i czerwone paski - z czego one wynikają?

    Z góry dziękuję za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2009-11-11 22:19:05
    Temat: Re: Nvidia GEForce8400+TV Curtis 2102
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    grn pisze:

> [...]
    >
    > Do karty dołączono krótki kabelek svideo-3x cinch (czerwony, zielony,
    > niebieski). Domyślam się, że to wyjście RGB. (może się mylę?).

    Zapewne jest to sygnał komponentowy YPbPr (co można sądzić po opisie
    HDTV w instrukcji karty). Twój telewizor nie ma takiego wejścia sygnału.

> [...]
    > widać strzępiące się niebieskie i czerwone paski - z czego one wynikają?

    Czy masz jeszcze trzecią opcję w konfiguracji karty graficznej: S-video?
    Zapewne na gniazdku 7-pinowym karta może wystawić taki sygnał
    (rozdzielone luminancja i chrominancja, z oddzielnymi masami). Jeżeli
    również w TV jest odpowiednia opcja (akceptowanie sygnału S-video na
    złączu SCART) - to da nieco lepszą jakość obrazu niż sygnał kompozytowy.
    Potrzebujesz tylko kabelek S-video<->SCART albo kabelek
    S-video<->S-video (czasem takie złącze jest zwane także hosiden) oraz
    przejściówkę S-video/RCA<->SCART.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-11-12 08:51:58
    Od: grn <g...@N...trzepak.NOspam.pl>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Czy masz jeszcze trzecią opcję w konfiguracji karty graficznej: S-video?
    > Zapewne na gniazdku 7-pinowym karta może wystawić taki sygnał

    Dzięki za pomoc.

    Ustawiłem S-video. Jakość obrazu przy oglądaniu filmów jest teraz bardzo
    dobra. Tylko ciągle pozostaje to niebieskie smużenie na krawędziach dużych
    kontrastów. Np gdy na czarnym tle widać biały napis, to jego brzegi
    "strzępią" się na niebiesko. Małych napisów w ogóle nie sposób odczytać. Co
    ciekawe, eksperymentowałem z różnymi odmianami systemu PAL (PAL-B PAL-I PAL-
    G), przy niektórych obraz jest czarno-biały, ale za to idealny.
    Czy może to być problem słabej jakości kabla? (przypominam, że ma 5m)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-11-12 13:03:24
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    Telewizory analogowe mają niską rozdzielczość obrazu i już. Za to
    plamka się ładnie rozmywa i DIVX nie jest pikselowaty, tylko
    realistyczniej plamkowaty. Dlatego podoba Ci się jakość. Ja też tak
    miałem.