    From: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: O co chodzi z wielkością dawki paliwa w silniku Diesla?
    Date: Tue, 14 Dec 2010 14:28:32 +0100

    Witam grupowiczów, dręczy mnie takie pytanie:
    O co chodzi z wielkością dawki paliwa w silniku Diesla (SDI)?
    (ta ustawiana np. na nastawniku pompy wtryskowej).

    Dokładniej: załóżmy że dawka paliwa jest zbyt duża, to według mnie
    silnik powinien wtedy zwiększać obroty aż do osiągnięcia mocy przy
    której stosunek paliwa do powietrza będzie "odpowiedni".
    Co pominąłem?

    Na podstawie jakich danych ECU realizuje pomiar dawki paliwa?
    (poprzez pomiar czasu otwarcia iglicy we wtryskiwaczu?)

    Maksymilian Dutka