  • 1. Data: 2009-06-29 06:23:11
    Temat: O ile szybsze: Celeron 3.2GHz (351) i Core 2 Duo 2.2GHz (E4500)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Mam płytę ECS z podstawką LGA775 i z tego co widzę to ten Core 2 Duo
    będzie najszybszy do niej. Pytanie brzmi o ile będzie on szybszy od Celka
    3.2GHz (351) który teraz jest w tej płycie zainstalowany... (FSB800).

    Czy opłaca się za 240zł kupić proca E4500 czy lepiej kupić już nową
    płytę i zupełnie innego proca + pamięć?

  • 2. Data: 2009-06-29 07:03:46
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]
    > 3.2GHz (351) który teraz jest w tej płycie zainstalowany... (FSB800).
    >
    > Czy opłaca się za 240zł kupić proca E4500 czy lepiej kupić już nową

    a czego ci brakuje w twjej aktualnej konfiguracji ?

  • 3. Data: 2009-06-29 12:52:49
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > będzie najszybszy do niej. Pytanie brzmi o ile będzie on szybszy od Celka
    > 3.2GHz (351) który teraz jest w tej płycie zainstalowany... (FSB800).

    Zależy od zastosowania.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 4. Data: 2009-06-29 13:24:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> wrote in message

    > a czego ci brakuje w twjej aktualnej konfiguracji ?

    System pracuje ogólnie powoli - drobne typowe operacje zabierają CPU
    na maksa 100%. Byle otwarcie maila i wskazówka CPU idzie na 100%
    przez spory czas. Czasem komputer się zatyka po dłuższej pracy i CPU
    pozostaje na 100% i już nie wraca do niskich wartości.

    W biurze mam mocniejszy pecet, jest to Dell Precision 380, ma proca
    Pentium D 3Ghz i również 2GRAM i przy tych samych operacjach
    wskaźnik zajętości CPU skacze ledwie do 20-30% i szybko spada do 0%.

    Celeron który aktualnie pracuje w moim domowym pececie ma wprawdzie
    szybki zegar wewnętrzny (3.20GHz) ale jest to pojedynczy rdzeń i ma
    strasznie kiepski cache do pamięci w porównaniu z pełnym Pentium.
    Myślałem że upgrade procesora pomoże trochę w wydajności tego peceta.

    Oba komputery pracują w MS Vista SP1. Domowy ma Basic, biuro Ultimate.

  • 5. Data: 2009-06-29 13:31:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> wrote in message

    > Zależy od zastosowania.

    Nie liczymy gier - chodzi mi o różnicę w mocy przerobowej pod Windows.
    Używam Vista Basic, mamy Internet Explorer, czasem MS Office, etc...

    Mam wrażenie że ten Celek, mimo 2G RAM, nie ma siły pędzić Visty...
    Byle operacja kieruje wskazówkę CPU na 100% na dobre parę sekund.
    Widać, że się pecet zwyczajnie męczy.

    Jest to już druga instalacja Visty od zera bo komputer był kupiony
    w lipcu 2007 i od tamtego czasu się uzbierało śmieci... Teraz jest
    nowa instalka a i tak się pecet męczy, ledwie wyrabia w Windows.

    Zamiast Core 2 Duo E4500 mógłbym tam wsadzić innego proca...

    Patrzę teraz na listę proców wspieranych przez płytę ECS 945GZT-M
    i widze tam takie legendy intelowskiego kunsztu jak Pentium D 960 (D0),
    Dual Core E2220 (M0), Pentium 4 661 (C1) no i ten tytułowy Core 2 Duo
    E4500 (M0).

    Z tej czwórki, który proc wybrać aby uzyskać najlepszą wydajność?

  • 6. Data: 2009-06-29 13:49:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > E4500 (M0).
    >
    > Z tej czwórki, który proc wybrać aby uzyskać najlepszą wydajność?

    C2D. Nie pchaj się w p4 (grzałka).
    Ja osobiście siedzę na p4 630@3,8GHz, 2 GB ram DDR (nie szybkie DDRII) i vista
    x64 SP1 bardzo szybko chodzi.
    To, że obciążenie jest 100% to nie oznacza się procesor męczy. Być może
    spowodowane jest ustawieniem trybu PIO, a nie UDMA, antywirusa, złych
    sterowników i wielu innych czynników (indeksowanie, fragmentacja partycji itd.).
    Ostatnio miałem w firefox ponad 130 zakładek (na jednym procesie) i nic się nie
    muliło.

  • 7. Data: 2009-06-29 13:50:42
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Pentium D 960 (D0),
    > Dual Core E2220 (M0), Pentium 4 661 (C1) no i ten tytułowy Core 2 Duo
    > E4500 (M0).
    >
    > Z tej czwórki, który proc wybrać aby uzyskać najlepszą wydajność?

    E4500, tylko upewnij się, że BIOS go będzie widział.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 8. Data: 2009-06-29 14:02:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michał" <m...@o...pl> wrote in message

    > E4500, tylko upewnij się, że BIOS go będzie widział.

    Nazwy proców biorę z listy opublikowanej na witrynie producenta płyty gł.
    Zakładam, być może naiwnie, że płyta będzie z tymi pracowała...

    Ale sprawdzę wersję BIOSa zanim przełożę proca,
    być może nie mam najnowszej wersji i zrobie upgrade...

  • 9. Data: 2009-06-29 15:28:15
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Ale sprawdzę wersję BIOSa zanim przełożę proca,
    > być może nie mam najnowszej wersji i zrobie upgrade...

    Rewizje procesora tez sprawdz.

  • 10. Data: 2009-06-29 15:41:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message

    > Rewizje procesora tez sprawdz.

    Co to konkretnie znaczy, czy możesz mi temat przybliżyć nieco?

    I jeszcze jedno - załóżmy że wymienię tego Celka 351 na E4500,
    czy w ogóle poznam różnicę w działaniu komputera czy różnica
    będzie niezauważalna? Nie chciałbym wydać 240 zł na darmo... :-)