  • 1. Data: 2013-06-04 22:32:24
    Temat: ODB2 - ELM327
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

    Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
    pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
    do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
    Niedogrzany?

  • 2. Data: 2013-06-04 22:42:53
    Temat: Re: ODB2 - ELM327
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-06-04 22:32, m...@i...pl pisze:
> [...]
    > pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
    > do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?

    Megrims:
    1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice?
    2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?

    Teraz moje prywatne pytanie: Co trzeba robić żeby takie tłuste fury jak
    Ty dosiadać?

  • 3. Data: 2013-06-04 22:57:49
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 06/04/2013 10:42 PM, hisjusz wrote:

    > Megrims:
    > 1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice?
    > 2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?
    Hisjusz
    Masz rację, a ja mam dodatkowe pytania.

    Mature z fizy miałem i nawet zdałem w innych czasach. I wydaje mi się,
    że termostat powinien przymykać przepływ czynnika chłodzącego do
    chłodnicy aby temperatura za bardzo nie spadała i otwierać aby
    nie wzrosła. Jeśli auto potrafi trzymać temperatuje właściwą od -25 do
    +35 stopni temperatury zewnętrznej zarówno stać w korkach jak i pędzić
    na złamanie karku to znaczy, że zakres regulacj temperatury jest spory.

    .
    Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
    leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w
    termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto
    jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc
    w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
    przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia

    IMO coś jest nie tak (czas na 911)

    > Teraz moje prywatne pytanie: Co trzeba robić żeby takie tłuste fury jak
    > Ty dosiadać?

    poświęcić parę małżeństw. Mam na myśli oczywiście własne małżeństwa.

  • 4. Data: 2013-06-04 23:18:33
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    m...@i...pl wrote:

    > IMO coś jest nie tak (czas na 911)

    Nie mogles tak od razu? A nie jakies pierdoly o chlodnicy... :)

    We wrzesniu akurat 50th Anniversary wychodzi.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 5. Data: 2013-06-04 23:26:26
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-04 22:57, m...@i...pl pisze:
    .
> [...]
    > w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
    > przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia

    A jaka jest optymalna temp pracy Twojego silnika? Czy przypadkiem nie 88C?

    Zauważ że powyżej tej temp termostat się otwiera i puszcza ciepełko w
    chłodnicę. W trasie masz wiaterek i chłodnica szybko schłodzi co powinna.
    W mieście przy tej samej temp termostat się otwiera i puszcza na
    chłodnicę ale wiaterku nie ma i woda sobie krąży w otwartym obiegu do
    momentu aż przy około 100C włączy się wiatrak i wygeneruje wiaterek,
    wówczas temp spada do około 90C wyłącza sie wiatrak i znów czeka do 100C

    Lewis

  • 6. Data: 2013-06-05 20:46:37
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 04 Jun 2013 22:32:24 +0200, m...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
    > do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?

    Temp pracy to 88. Jadąc w mieście nie ma odpowiedniego przepływu powietrza
    chłodzącego chłodnicę i temp wzrasta (wiatrak także nie wyrabia).

    Jadąc autostradą prędkość sktuecznie wychładza (poprzez chłodnicę i ciecz)
    silnik do jego optymalnej temp (a raczej temp. otwarcia się termostatu.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 7. Data: 2013-06-06 01:17:08
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 6/4/2013 10:32 PM, m...@i...pl wrote:
> [...]
    > pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
    > do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?

    Mi trochę źle poskręcali auto - a pech ciał ze trasa
    miała ~2200km ;) 1080km tam i potem z powrotem.

    I potwierdzam zależność - przy dużej prędkości chłodzi
    się ok. U mnie się przegrzewał przy poniżej 160km/h
    (a przegrzany wchodził w awaryjny, odcinał cylindry, gadał
    żeby maske delikatnie otwierać i silnika nie dotykać itp..)

    Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturę ok, ale podjazd
    na stację benzynową to musiał być pitstop - koło 40 sekund na
    wyłączenie silnika.

  • 8. Data: 2013-06-06 05:22:02
    Od: Robek <r...@w...pl>

    W dniu 2013-06-06 01:17, _Michał pisze:

> [...]
    >
    > Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturę ok, ale podjazd
    > na stację benzynową to musiał być pitstop - koło 40 sekund na

    Co to za silnik? Nie masz przypadkiem sterowanego termostatu z grzałką?
    W oplowskich np. 1.6xer i 1.8xer komp silnika steruje otwarciem
    termostatu wg. obciążenia silnika, małe obciążenie t=100C, jazda z
    większym gazem t=92C.

    Robek

  • 9. Data: 2013-06-06 09:10:13
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 6/6/2013 5:22 AM, Robek wrote:

> [...]
    > W oplowskich np. 1.6xer i 1.8xer komp silnika steruje otwarciem
    > termostatu wg. obciążenia silnika, małe obciążenie t=100C, jazda z

    Było to PRV V6 24V, bez katalizatora bo "się stłukł" ;)
    Myślę ze termostat był mechaniczny i chłodnica z 2 wiatrakami
    chyba sterowana elektronicznie

    Mogła być jakaś grzałka ale to do podgrzewania kabiny...

  • 10. Data: 2013-06-06 15:09:35
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

> [...]
    > w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
    > przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia

    Czy ty myślisz że termostat to jest urządzenie cyfrowe i ma dwa stany:0
    zamknięty 1 otwarty?

    Termostat zachowuje się jak drzwi, możesz go:
    -zamknąć stan 0
    -otworzyć szparkę dla myszy stan 0,2
    -otworzyć szparkę dla kota stan 0,4
    -otworzyć szparę dla psa stan 0,6
    -otworzyć szparę dla tłustej świni stan 0,8
    -otworzyć na oścież stan 1

    Jadąc szybciej na wyższych obrotach po 1' przez chłodnice szybciej
    przepływa płyn niż na niższych obrotach (pompa wody jest podłączona do
    wału czyli kręci się z prędkością zależną od prędkości silnika) po 2'
    większa ilości powietrza przepływa przez chłodnice niżeli stoisz w korku
    i co najwyżej sztucznie wymuszony przez wiatrak strumień powietrza
    przepływa przez chłodnice.

    Ty masz porządne samochody, więc Ci opowiem o gratach. Gdy na zewnątrz
    jest ponad 10' C, grat stoi w korku i czujnik (termistor) nie włączy
    wiatraka na chłodnicy, dochodzi do gotowania płynu co powoduje
    zwiększenie ciśnienia w układzie i wystrzelenie płynu na zewnątrz. Gdy
    jedziesz bez stawania na do średniego zakresu obrotów, problem nie
    występuje.

    > IMO coś jest nie tak (czas na 911)

    Toż to parówa dla gwiazdorów;]
    Nissan GTR obejrzyj.

    > poświęcić parę małżeństw. Mam na myśli oczywiście własne małżeństwa.

    Chcesz powiedzieć że jesteś specjalistą w ogałacaniu bogatych partnerek?;]