  • 1. Data: 2009-02-04 20:09:29
    Temat: [OT] Kod kreskowy - jak rozpoznać co to za kod
    Od: Ania_i_Grzes <b...@m...pl>

    Witam
    Nie mam bladego pojęcia gdzie mogę napisać w takim temacie (grupa, forum
    itp.)
    Otóż potrzebuję się dowiedzieć jakiego rodzaju (standardu) jest dany kod
    kreskowy (mogę zeskanować ów kod i zamieścić na stronie). W jaki sposób
    można to zrobić, gdzie zapytać, kogo?

    Czytnik to Symbol LS2208, czyta wszystkie kody kreskowe jakie jemu
    podłożę, ale nie TEN, który powinien być odczytywany.

    Pomożecie coś w tej sprawie?

    --
    pozdrawiam, grzesiek.

  • 2. Data: 2009-02-04 21:04:31
    Temat: Re: [OT] Kod kreskowy - jak rozpoznać co to za kod
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Czytnik to Symbol LS2208, czyta wszystkie kody kreskowe jakie jemu
    > podłożę, ale nie TEN, który powinien być odczytywany.

    W instrukcji obsługi najczęściej jest opisany trym "programowania" takiego
    czytnika. Robi się to za pomocą ... kodów kreskowych. Odczytujesz kolejno
    kody: start programowania, typ kodów jakie ma czytnik czytać, koniec
    programowania. To tak w dużym skrócie.

    Pozdrrr... Reksio

  • 3. Data: 2009-02-04 21:22:35
    Od: Ania_i_Grzes <b...@m...pl>

    Reksio pisze:

> [...]
    > Odczytujesz kolejno kody: start programowania, typ kodów jakie ma
    > czytnik czytać, koniec programowania. To tak w dużym skrócie.

    Tak to wiem, ale w instrukcji jest napisane, że w przypadku, gdy nie
    wybierzemy żadnego kodu, to czytane są wszystkie (tak przynajmniej
    zrozumiałem).

    Jednakże spróbuję jeszcze kolejno te kody "wczytać" do czytnika i
    zobaczę jakie są rezultaty.

    --
    pozdrawiam, grzesiek

  • 4. Data: 2009-02-04 22:04:55
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Jednakże spróbuję jeszcze kolejno te kody "wczytać" do czytnika i
    > zobaczę jakie są rezultaty.

    Jeżeli programowałeś - to znaczy że zablokowany jest dany typ kodu.
    Czy znasz nazwę typu kodów jaki potrzebujesz?
    Może to "interleaved 2 of 5" - z którym jest najczęściej problem?
    Jeżeli tak, to znajdź w instrukcji kod tak podpisany, i dodatkowo jest
    potrzeba
    "2 of 5 - Any Lenght". I będzie oki.
    Oczywiście trzeba ustawić jeszcze czy czytnik pracuje z kasa fiskalną, czy z
    komputerem - o ile dobrze pamiętam.

    Pozdrrr... Reksio

  • 5. Data: 2009-02-05 08:56:47
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-04 21:09:29 +0100, Ania_i_Grzes <b...@m...pl> said:

    > Witam
    > Nie mam bladego pojęcia gdzie mogę napisać w takim temacie (grupa, forum itp.)

    Ta też pasuje, w końcu to urządzenie elektroniczne ;)

    > Otóż potrzebuję się dowiedzieć jakiego rodzaju (standardu) jest dany
    > kod kreskowy (mogę zeskanować ów kod i zamieścić na stronie).

    To skanuj i zamieszczaj. Tylko żeby skan nie był w 72 dpi ;)))

    > Czytnik to Symbol LS2208, czyta wszystkie kody kreskowe jakie jemu
    > podłożę, ale nie TEN, który powinien być odczytywany.

    Tu masz manual, rozdział 12,
    tabelka 12.1, opisane domyślnie załączone symboliki kodów
    http://www.modul-bio.com/media/Symbol_LS2208_Manual.
    pdf

    Być może potrzeba załączyć to czego potrzebujesz
    W manualu są też kody do programowania czytnika, warto mieć to pod ręką.

    --
    DJ

  • 6. Data: 2009-02-05 10:42:29
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > Może to "interleaved 2 of 5" - z którym jest najczęściej problem?

    z tym kodem? nie znalazlem czytnika ktory by go nie czytal :) a tak serio to
    lazilem kiedys po sklepach i sprawdzalem czy kody generowane przez wlasna
    aplikacje sa poprawne

    Rf

  • 7. Data: 2009-02-05 10:54:43
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 04 Feb 2009 21:09:29 +0100 Ania_i_Grzes <b...@m...pl> napisał:

    >kreskowy (mogę zeskanować ów kod i zamieścić na stronie).

    Dawaj :-)

    >W jaki sposób
    >można to zrobić, gdzie zapytać, kogo?

    Fajna strona o kodach kreskowych: http://www.barcodeisland.com/
    W symbology specifications masz opisy różnych rodzajów kodów.

    Wiele masz też w Wikipedii:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Barcodes

    >Czytnik to Symbol LS2208, czyta wszystkie kody kreskowe jakie jemu
    >podłożę, ale nie TEN, który powinien być odczytywany.

    Może jakiś staroć typu Plessey/MSI albo coś równie egzotycznego.
    Wrzuć gdzieś skan kodu to może ktoś zgadnie.

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 8. Data: 2009-02-05 11:00:40
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > z tym kodem? nie znalazlem czytnika ktory by go nie czytal :) a tak serio
    > lazilem kiedys po sklepach i sprawdzalem czy kody generowane przez wlasna
    > aplikacje sa poprawne

    Właśnie w tym czytniku domyślnie ten kod jest "zablokowany".
    Odblokowanie polega na odczycie kilku kresek - i w zasadzie każdy czytnik go
    przeczyta, ale nie każdy musi mieć ustawionych tych parametrów jako
    domyślne.

    Pozdrrr... Reksio

  • 9. Data: 2009-02-05 12:23:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ania_i_Grzes" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Tak to wiem, ale w instrukcji jest napisane, że w przypadku, gdy
    > nie wybierzemy żadnego kodu, to czytane są wszystkie (tak
    > przynajmniej zrozumiałem).

    Dlatego zacznij od resetu czytnika [tez kodem],
    po czym przeczytaj instrukcje i zobacz czy nie trzeba jednak czegos
    wlaczyc.

    A potem sie pobaw w reczne dekodowanie - to nie jest takie trudne,
    pomaga ksero z zoomem :-)

    J.

  • 10. Data: 2009-02-05 16:52:40
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Ania_i_Grzes <b...@m...pl> wrote:

    > Otóż potrzebuję się dowiedzieć jakiego rodzaju (standardu) jest dany kod
    > kreskowy (mogę zeskanować ów kod i zamieścić na stronie). W jaki sposób
    > można to zrobić, gdzie zapytać, kogo?

    Podeślij, mogę spróbować wczytać swoim czytnikiem (CueCat) - on razem
    z odpowiednim programem (sharkbait) podaje też typ kodu.

    --
    http://www.extreme-photo.pl/