  • 1. Data: 2009-02-04 13:48:36
    Temat: Polskie isotaty - jaka obciążalność styków?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Krótkie pytanie, czy ktoś z Was orientuje się jaką obciążalność styków
    mają polskie (produkowała je kiedyś Eltra) przełączniki typu isostat?

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 2. Data: 2009-02-05 16:39:13
    Temat: Re: Polskie isotaty - jaka obciążalność styków?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości
    > Krótkie pytanie, czy ktoś z Was orientuje się jaką obciążalność
    > styków
    > mają polskie (produkowała je kiedyś Eltra) przełączniki typu
    > isostat?

    Te zwykle to nominalnie chyba niewielka, nikt ich na duze prady nie
    projektowal.
    Ale byly tez "sieciowe" - te to pewnie 1 czy 2A.

    A swoja droga - masz stare zapasy ? Warto to uzywac ? Jednorazowka,
    zapas sie skonczy i naprawic nie bedzie czym :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-02-05 17:22:01
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 5 Feb 2009 17:39:13 +0100 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Te zwykle to nominalnie chyba niewielka, nikt ich na duze prady nie
    >projektowal.
    >Ale byly tez "sieciowe" - te to pewnie 1 czy 2A.

    Sieciowe też mam, ale chciałem bardziej złożony układ połączeń
    zrealizować i niestety ciągłe prądy do 3A. Te sieciowe były
    dwubiegunowe tylko.
    Chyba będę musiał poszukać jakiegoś innego przełącznika 4 bieguny 2
    pozycje o odpowiedniej obciążalności. Niestety posłużenie się
    stycznikiem/przekaźnikiem raczej nie wchodzi w grę...

    >A swoja droga - masz stare zapasy ?

    Ba, cały zestaw mam - sprężynki, klawisze, blaszki, popychacze itp,
    tylko niestety samych isostatów mało.

    >Warto to uzywac ? Jednorazowka,
    >zapas sie skonczy i naprawic nie bedzie czym :-)

    Spoko, to akurat małe pomocnicze pudełko do "wewnętrznego użytku".
    W razie czego można na coś innego przerobić. Też nie lubię używać
    elementów których nie będzie można już więcej kupić, ale akurat do
    takich "celów własnych" można klecić z tego co jest pod ręką.

    A jak tak już przy wspomnieniach i zabytkach to kupiłem sobie właśnie
    cały 1kg Epidianu 5 :-) W porównaniu z Poxipolem opłaca się bez
    porównania - 1kg + 100g utwardzacza Z-1 kosztuje 38zł, podczas gdy 20g
    Poxipolu 10-12zł...

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 4. Data: 2009-02-05 18:48:33
    Od: Padre <P...@n...net>

    1kg Epidianu 5 :-) W porównaniu z Poxipolem opłaca się bez
    > porównania - 1kg + 100g utwardzacza Z-1 kosztuje 38zł, podczas gdy 20g
    > Poxipolu 10-12zł...

    Poxipol to należy kupować w większych opakowaniach - 70ml zamiast 20ml a
    cena 2x większa to po pierwsze, a po drugie porównywanie Poxipolu z
    Epidianem to też rzecz nieuprawniona, tak jakby rozważać o wyższości
    Butaprenu nad Wikolem.

  • 5. Data: 2009-02-05 19:00:16
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 05 Feb 2009 19:48:33 +0100 Padre <P...@n...net> napisał:

    >a po drugie porównywanie Poxipolu z
    >Epidianem to też rzecz nieuprawniona, tak jakby rozważać o wyższości
    >Butaprenu nad Wikolem.
    ?
    Akurat Butapren i Wikol (btw. nie spodziewałem się że potrafi tak
    mocno kleić styropian) to dwa zupełnie różne kleje, do różnych
    zastosowań, więc o co chodzi konkretnie? Poxipolu używałem dotąd,
    Epidianu jeszcze nigdy, będę wdzięczny za wskazanie istotnych różnic
    (to że utwardzacza trzeba odmierzyć/odważyć odpowiednią ilość to
    akurat wiem). Jak domyślam się, Poxipol zawiera jakiś wypełniacz a
    Epidian nie, ale co jeszcze jest "nie tak" z Epidianem?

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 6. Data: 2009-02-05 23:07:04
    Od: Padre <P...@n...net>

    Jak domyślam się, Poxipol zawiera jakiś wypełniacz a
    > Epidian nie, ale co jeszcze jest "nie tak" z Epidianem?

    No właśnie chodzi o te wypełniacze, które dodaje sie nie po to żeby było
    taniej tylko w celu uzyskania odpowiednich właściwości fizykochemicznych
    kleju. Sama żywica oczywiście jak najbardziej nadaje sie do klejenia ale
    jest zdecydowanie mniej uniwersalna niż klej na jej bazie oraz zazwyczaj
    mniej wygodna bo trudno jest przygotować małą porcję już niewielkie
    przedawkowanie utwardzacza powoduje nagrzanie lub nawet spienienie
    żywicy. Dodatkowo kleje na bazie żywicy posiadają dodatki zmniejszające
    płynięcie oraz regulujące czas wiązania.

  • 7. Data: 2009-02-06 11:34:34
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 06 Feb 2009 00:07:04 +0100 Padre <P...@n...net> napisał:

    >No właśnie chodzi o te wypełniacze, które dodaje sie nie po to żeby było
    [...]
    >płynięcie oraz regulujące czas wiązania.

    Ano, odmierzanie pipetą np. 0,2ml utwardzacza nie jest tak wygodne jak
    wyciśnięcie z tubki odpowiedniej ilości.
    Z tego co zauważyłem to kruchy ten Epidian dosyć (w porównaniu z
    Poxipolem) i długo twardnieje (musiałem na noc zostawić). no i jakiś
    strasznie rzadki się robi po dodaniu utwardzacza - wypływa z miejsc
    gdzie Poxipol siedzi spokojnie.

    Czego tam można dodać żeby nie był taki kruchy?

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 8. Data: 2009-02-06 13:51:57
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pią, 06 lut 2009 12:34:34 in article
    __Maciek wrote:

> [...]
    > Z tego co zauważyłem to kruchy ten Epidian dosyć (w porównaniu z
    > Poxipolem) i długo twardnieje (musiałem na noc zostawić). no i jakiś

    wg producenta E5+Z1:
    - żelowanie 15 min
    - twardość 70-80% 24h
    - pełna twardość 7d

    > strasznie rzadki się robi po dodaniu utwardzacza - wypływa z miejsc
    > gdzie Poxipol siedzi spokojnie.

    Dodaj np. talku - przestanie tak płynąć.

    > Czego tam można dodać żeby nie był taki kruchy?

    Inny utwardzacz np. PAC. Producent przewiduje ich kilkaście różnych
    http://www.zch.sarzyna.pl/epoksydy/utwardzacze_tp.ht
    ml

    A w ogólności:
    http://www.ciech.com/PL/Produkty/DywizjaOrganika/Str
    ony/EPIDIAN5.aspx

    Żywica epoksydowa o średniej masie cząsteczkowej 700, stosowana do
    /wytwarzania/ powłok bezrozpuszczalnikowych, _klejów_, syciw do laminatów,
    mas zalewowych w elektrotechnice, _kompozycji_ zawierających _napełniacze_

  • 9. Data: 2009-02-06 18:35:43
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-05 18:22:01 +0100, __Maciek <i...@c...org> said:

    > to kupiłem sobie właśnie
    > cały 1kg Epidianu 5 :-)

    BTW - gdzie go dostałeś?
    Ja rozglądam się od jakiegoś czasu, i nic.

    --
    DJ

  • 10. Data: 2009-02-06 18:40:18
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-05 20:00:16 +0100, __Maciek <i...@c...org> said:

    > Poxipolu używałem dotąd,
    > Epidianu jeszcze nigdy, będę wdzięczny za wskazanie istotnych różnic

    Epidian5 jest samą żywicą, brak mu plastyfikatora, czyli jest kruchy.
    Brak mu środków tiksotropujących, czyli płynie łatwo. To po prostu nie
    jest kompletny klej, to tylko żywica. Zastosowaa inne.
    Utwardzacz Z1 daje łańcuchy polimeru o stosunkowo niskiej masie
    cząsteczkowej. Można spróbować innych utwardzaczy zamiast Z1...

    --
    DJ