    From: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: [OT] Re: Czy dostawca miał rację???
    Date: Thu, 24 Jun 2004 12:43:18 +0200

    #1:

    K: Proszę pana, zepsuł mi się komputer !
    Ja: <tu wypytywanie po kolei czy właczone zasilanie itd. Jakieś 10 minut
    - pomiędzy definicje różnicy klawiatura-jednostka centralna, przycisk
    reset itd.>
    K: Bo się nie mogę zalogować na pocztę ...
    Ja: <tu opadły mi ręce> Pozbierałem i pytam się co ja mam do zgubionego
    hasła do poczty ?
    K: Bo Pan jest "od internetu" a my płacimy terminowo, prosze właczyć.

    #2 (ten sam K):

    K: Prosze tu natychmiast przyjśc !
    Ja: A co się stało ?
    K: Ktoś mi się włamał na GG ! Pisze do mnie jakieś rzeczy !
    Ja: <10 minut tłumaczenia jak działa GG>
    K: Ale co mnie to obchodzi, prosze go wyłaczyć, bo zadzwonie na policje.

    (można jeszcze wiele pisać o włamaniach na poczte - bo ktoś mi śle maile
    - na Tlena - bo ktoś do mnie zagadał - na czata - bo się ktoś pojawił itd.)

    #3 (inny K)

    K: Nie działa mi internet !
    Ja: <Pytam, szukam, stukam, pukam, sniffuje>
    Ja: Wszystko wskazuje na to, że właczony jest firewall i źle
    skonfigurowany. Proszę wyłączyć albo odinstalować.
    K: Ale dlaczego ? Ja chce mieć firewall, kolega mówi, że muszę, inaczej
    mi sie wlamią.
    Ja: Ale jeśli nie wyłaczycie firewalla, to netu nie będzie.
    K: Ale ja chce mieć firewall i internet ! <tu pare minut rzucania
    hasłami typu "my płacimy, co to ma być itd.">

    A jaki z tego morał ? Bardzo prosty. Wirusy łapią najczęsciej
    użytkownicy zbyt słabi, aby zrozumieć jak się ich pozbyć, skoro mają
    nawet kłopoty z opisem co się dzieje w ich komputerach (popsuł mi się
    komputer - to jest uniwersalny opis wszystkich awarii). Jedyną
    możliwością zdyscyplinowania ich jest odcięcie internetu. Należy być
    przygotowanym na stek obelg od "pana prawnika" i "pan wie kim ja jestem
    ?". Z tego prosty wniosek że dyskusja czy informaować usera przed
    odłaczeniem nie ma sensu. I tak nie zrozumie (90%). I co gorsza nawet
    informowanie PO nie zawsze ma sens, choć staram sie to robić.

    I na koniec mała informacja: Net kosztuje w tej chwili mniej niż
    20zł/miesiąc a ja nie mam z tego żadnych pieniędzy. Administruje z
    zamiłowania, czysto społecznie. Co wcale nie przeszkadza innym krzyczeć
    do słuchawek, że płacą mi i wymagają, mam tu być w tej chwili, bo jak
    nie to ...

    PS. Jeśli Ci sami ludzie kupują Neostradę i potem dzwonią do biednej
    tepsy, to wcale sie nie dziwie, że tepsa nie ma czasu naprawiać
    normalnych awari, tylko tłumaczy klientowi gdzie się klika, żeby
    wyłaczyć komputer.

    (PS. Wątek o TPSA jest po to, żeby było choć w 1% TG :)

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl