  • 1. Data: 2010-04-14 14:37:16
    Temat: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Witam

    Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość
    układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem
    twardości.

    Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po
    tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
    jest? Wynika że:

    Każda dziura rozkłada nam się na dwa wektory. Jeden taki jak oś
    poruszania się koła góra - dół, drugi mniej więcej do niego prostopadły.

    Drążki kierownicze zużywają się gdy działa właśnie ta siła z wektora
    prostopadłego, mam rację?

    Przy obniżonym zawieszeniu twardość jest większa, czy siła działająca na
    drążki jest mniejsza?
    Zakładając że ktoś nie zmieni amortyzatorów to na pewno bo droga
    przebyta przez tłok amortyzatora jest mniejsza - mniejsza więc siła
    tłumienia - większa siła musi iść gdzie indziej - na drążki. Mam rację?

    A gdy amortyzatory mają odpowiednią siłę tłumienia? Wtedy nie ma
    większego zużycia?

    A co z wahaczami? Co ze stabilizatorami?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-14 16:20:10
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Michał" <m...@o...pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość
    > układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem
    > twardości.

    Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
    imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w
    stosunku do fabrycznych.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-04-14 16:23:45
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
    > imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
    > cierpi w stosunku do fabrycznych.

    Rozumiem że to jakieś progresywne? Tylko to właśnie tylko 25 mm... a
    takie firmy tuningowe typu JAMEX dają 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :)

    Czy Prodrive to także inne amortyzatory?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-14 16:24:22
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
    > imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
    > cierpi w stosunku do fabrycznych.

    Komfort w STI? Dobre :)

  • 5. Data: 2010-04-14 17:03:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message

    > Komfort w STI? Dobre :)

    Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :)

    Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach
    niestety..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-04-14 17:03:42
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Komfort w STI? Dobre :)

    On pisał "w stosunku".

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-04-14 17:05:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Rozumiem że to jakieś progresywne? Tylko to właśnie tylko 25 mm... a takie
    > firmy tuningowe typu JAMEX dają 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :)
    >
    > Czy Prodrive to także inne amortyzatory?

    Tak, progresywne. Nie wiem jak to wyglada cenowo w porownaniu do zwyklych,
    ale raczej warte wydania paruset zl wiecej. Czy 25mm to malo zalezy jeszcze,
    co chcesz zrobic. Jesli auto na glebe do pokazywania na zlotach jest sens
    60mm obnizac, ale do jezdzenia na codzien przez zwalniajace pod domem, to
    juz zaczyna inaczej wygladac. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-04-14 17:24:33
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :)
    >
    > Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach
    > niestety..

    To znaczy? Na polskie drogi chyba im bardziej miękko tym lepiej?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-04-14 17:48:51
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Michał pisze:

    > On pisał "w stosunku".

    No tak. Jest twardo. W stosunku do seryjnego twardo :)

  • 10. Data: 2010-04-14 17:59:24
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
    > imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w
    > stosunku do fabrycznych.

    To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
    jest twardszy?

    r.