  • 21. Data: 2012-03-07 22:19:40
    Temat: Re: Obrabiarki z recznym, lub noznym napedem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek"
    > Przy toczeniu stalowego wałka ok fi50 moc pobierana podskoczyła
    > do 240W.

    Czyli pedałmi da się napędzić. ;-)

    Robert

  • 22. Data: 2012-03-07 23:28:17
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    kogutek <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > Co ciekawe tokarka okazała się bardzo precyzyjna. Zamiast ją
    > rozbebeszać dorobiłem stolik i jak potrzebuję zrobić coś precyzyjnego i
    > niedużego to tylko na niej.

    To jestem bardzo ciekaw, co to konkretnie za model i w którym markecie kupiona ?
    PP

  • 23. Data: 2012-03-08 07:16:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Mar 2012 19:48:11 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
    > Zdziwił byś się z tym ciężkim kręceniem. Jakiś czas temu potrzebowałem kawałek
    > łoża. Wymyśliłem sobie że kupię marketową tokarkę i wezmę z niej łoże bo
    > podobno do niczego się takie tokarki nie nadają. Kupiłem. Zanim ją
    > rozbebeszyłem to z ciekawości trochę potoczyłem. Zmierzyłem moc jaką pobiera.
    > Mam dużą tokarkę i nigdy mi się tego nie chciało robić. Podczas biegu luzem
    > 180W. Przy prędkości posuwu 0,04/ na obrót, prędkości obrotowej 720obr/min i
    > wiórze 0,5mm. Przy toczeniu stalowego wałka ok fi50 moc pobierana podskoczyła
    > do 240W.

    No tak, ale sam ostatnio piszesz ze czlowiek to ma 40W.
    Czyli 6 ludzi do napedu.

    J.

  • 24. Data: 2012-03-08 08:06:44
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No tak, ale sam ostatnio piszesz ze czlowiek to ma 40W.

    Czlowiek ma moc o rzad wielkosci wieksza:

    http://rowery.free.ngo.pl/rozne/moc.htm

    WM

  • 25. Data: 2012-03-08 09:19:24
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    PL(N)umber_One <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > To jestem bardzo ciekaw, co to konkretnie za model i w którym markecie kupiona
    > ?
    > PP

    Ta moja to Proma i kupiłem w Selgrosie. Ale to to samo co Tech-mig czy Nutol.
    jakieś kosmetyczne różnice w stylu odcień farby. Ponoć silnikami się niby
    różnią. Nutol ma 300W a moja 600. Tylko jakoś mi to podchodzi pod chińskie
    waty. Jedyna wada że otwór w wrzecionie jest piczny kłak mniejszy niż 20. Dla
    mnie to nie problem bo mam tokarkę z otworem fi 55. Dla kogoś kto nie ma
    takich możliwości może stanowić to utrudnienie. Poza tym same zalety.
    Dokładna, niezbyt głośna, pół metra w kłach, na tyle ciężka że jak nie
    przekroczyć jakiś magicznych parametrów skrawania to nie drży. Jak mam
    możliwość to przecinam nie na dużej chociaż ma mechaniczny posuw poprzeczny
    tylko na małej. Jakoś przyjemniej taka operacja na niej idzie. Niby gorsza od
    dużej ale co nowe to nowe.

  • 26. Data: 2012-03-08 09:31:37
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No tak, ale sam ostatnio piszesz ze czlowiek to ma 40W.
    > Czyli 6 ludzi do napedu.
    >
    > J.
    Nie możesz porównywać prostej tokarki na której robili trzymając dłutko w ręku
    z trochę bardziej zaawansowaną konstrukcją. Ileś kół zębatych we wrzecienniku
    do tego przekładnia do posuwu. Obracanie tego kosztuje energię. A co do tych 6
    ludzi. Niska moc człowieka wynika z bilansu energetycznego. Człowiek jak
    maszyna może pracować jak dostanie energię z zewnątrz. Takiemu co pracuje
    fizycznie potrzeba ileś kilokalorii dziennie. Jak odliczyć to co potrzebuje na
    bieg luzem to zostaje tyle że wystarcza na ok 40 watów przez 8 godzin. Nie da
    się dostarczyć do człowieka tyle paliwa żeby podnieść mu moc do 200W przez
    osiem godzin. Nie da się zjeść worka kartofli. Jak by wypić dwa litry oleju to
    gówna z tego nie będzie bo przeleci i się nie wchłonie. Można przez jakiś czas
    zmagazynować trochę rezerw ale jak się skończą to człowiek może popsuć się na
    stałe.

  • 27. Data: 2012-03-08 09:41:52
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    WM <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Czlowiek ma moc o rzad wielkosci wieksza:
    >
    > http://rowery.free.ngo.pl/rozne/moc.htm
    >
    > WM

    To że jest jakaś strona w internecie nie świadczy że jest tam prawda tylko że
    jest taka strona. Bądź uprzejmy policzyć ile Ty masz rezerwy energetycznej na
    8 godzin pracy zamiast bez sensu pierdolić że człowiek co waży 80 kilo ma moc
    użyczenie ciągłą 3/4 konia mechanicznego. W sytuacji jak prawie dwadzieścia
    razy większy od niego koń ma jednego konia mechanicznego i zjada dziennie dwa
    wiadra owsa co przekłada się na dostarczenie prawie 60 kilowatogodzin w
    przeliczeniu na energię.

  • 28. Data: 2012-03-08 09:59:34
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    WM <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Czlowiek ma moc o rzad wielkosci wieksza:
    >
    > http://rowery.free.ngo.pl/rozne/moc.htm
    >
    > WM

    Wszedłem na podaną pzrez Ciebie stronę dla idiotów i policzyłem. Jak ważyć z
    rowerem 100 kilo i jechać 100km/h to potrzeba 8 kilowatów. Tylko kretyn mógł
    zrobić taki algorytm. Widuję rowerzystów. Oni nie jeżdzą 100/h tylko tak ze
    trzy razy szybciej niż idący człowiek. Tak 12/h. Jak waży z rowerem 85 kilo
    potrzebuje 34 waty. Mieści się w dopuszczalnej mocy ciągłej jaką może
    dostarczyć w przeciągu ośmiu godzin. Z Łodzi do Warszawy jest ok 100
    kilometrów. To akurat 8 godzin jazdy z prędkością ok 12km/h. Jak nie jesteś
    kolarzem to się załóżmy. Ja będę jechał za tobą samochodem. Ty 12km/h.
    Obstawiam ze w połowie drogi jaja Ci się wkręcą w łańcuch. A jak bys chciał
    przycisnąć i pojechać dwa razy szybciej to za Brzezinami będziesz nimi
    szorował asfalt.

  • 29. Data: 2012-03-10 13:58:41
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > A i tak trzeba zaprojektowac, opracowac - i co, dla kilku sztuk ? Bo w
    > wieksze zapotrzebowanie nie bardzo wierze.

    Gotowy projekt latwo znalezc w sieci.
    Oni takich tokarek od wiekow uzywali do wykonywania np. kratek ozdobnych:
    http://w896.wrzuta.pl/obraz/5t9DaU7oecU/prosta_tokar
    ka

    WM