  • 11. Data: 2023-05-19 07:16:45
    Temat: Re: Obudowa 3.5->USB3, z powrotem po zaniku zasilania
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, May 18, 2023 at 3:57:28 a.m. UTC-5, heby wrote:
    > Już jest i są na nim dane.
    > Ma być najtaniej. Tak sobie życzy "inwerstor".
    > Ma sens tylko wtedy, kiedy da się go wyłączyć, jako ficzer. Jeśli nie da
    > się wyłaczyć, to ma sens tylko dla częsci użytkowników. Ciezko mi sobie
    > wyobrazić, że uzytkownicy routerów z usb zostali pominięci przy
    > projektowaniu działania tego przycisku.
    >
    > Ale...
    >
    > Okazało się, że obudowy do dysków Seagate nie mają włacznika zasilania.
    > Można je kupić z demontażu taniej niż uniwersalne i ponoć łykają dyski
    > dowolne. Wada: zazwyczaj połamane zaczepy. Sprawdzę.

    Poszukaj dowolnej chinskiej obudowy. One zazwyczaj dzialaja ok.
    W podobnej cenie sa tez te docki do kopiowania dyskow na dwa dyski.

    IMHO nie ma co cudowac jak masz do wyboru mase chinszczyzny za te 60pln czy ile tam
    to kosztuje teraz.

    Ja jade na takich i w nich czesciej zdychaja zasilacze niz same obudowy/kontrolery.
    Na 5 czy 6 sztuk tylko jedna obudowa zdechla i trzy zasilacze w przeciagu chyba 7 czy
    8 lat.
    Nie ma co cudowac.

    Jak chcesz nieco markowsza to szukaj wellanda. nie jest to luksus ale nie taniocha.

  • 12. Data: 2023-05-19 08:34:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/05/2023 07:16, ptoki (ptoki) wrote:
    > Poszukaj dowolnej chinskiej obudowy. One zazwyczaj dzialaja ok.
    > W podobnej cenie sa tez te docki do kopiowania dyskow na dwa dyski.

    Miałem dwie obudowy chińskie.
    1) Dramatyczna jakośc zasilacza, strach to podpinać. No ale można
    wymienić na laptopowy.
    2) Przekłamywały dane. Po cichu. Obie. To jest krytyczna wada.
    3) Deck nie nadaje się do powieszenia na ścianie.

  • 13. Data: 2023-05-19 09:00:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/05/2023 00:39, watapatatabysany wrote:
    > Startuje po zaniku zasilania, zarówno z "postoju"...
    > https://tinyurl.com/InateckFE2013

    Dzięki, potwierdzę to jeszcze bo możliwe że znam kogoś z tym modelem.

    > żre gówna z pod siebie?

    To jest niezbędna do czegoś wypowiedź?

  • 14. Data: 2023-05-19 23:43:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u44cam$6dts$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Gdybym chciał goły dysk z przelotką sata<->usb, to problem by nie
    > istniał

    aaa

    więc inwestor sobie wygenerował problem, super kolo :)

    > (poza faktem, że gotowe zasilacze do dysków są absurdalnie
    > kiepskiej jakości).

    Co w nich może być kiepskiej jakości?
    Producenci obudów zamawiają odchudzone zasilacze czy wstępie popsute?
    a może dają z obudową 12v 2A który należy od razu wymienic na 5A

    mój zasilacz 12v 5A nigdy mnie nie zawiódł.

    > Ale właściciel tego bajzlu zażyczył sobie *estetykę*. Co ozncza
    > obudowę. A to oznacza problem.

    aaa jakbyś napisał od razu, że to dla kogoś
    to w ogóle bym się nie odzywał.

    Wiem jakie ludzie mogą mieć zjebane pomysły.
    np szare kafle w kiblu terrakota w całym domu albo okrągłe klamki.

    --
    Piter

    Miłość rak i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 15. Data: 2023-05-20 10:47:41
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, May 19, 2023 at 1:36:28 a.m. UTC-5, heby wrote:
    > Miałem dwie obudowy chińskie.
    > 1) Dramatyczna jakośc zasilacza, strach to podpinać. No ale można
    > wymienić na laptopowy.

    Kupujesz tanie to masz tanio. Zmien polke to bedzie lepiej.

    > 2) Przekłamywały dane. Po cichu. Obie. To jest krytyczna wada.

    Nie stwierdzilem. Nigdy. Moze winny jest inny komponent?
    Tak czy siak, jak tanie to nic nie poradze.

    > 3) Deck nie nadaje się do powieszenia na ścianie.
    Szefie, nadajesz sie na zmierzla zone.

    No nic, nie sadze aby ci ktos dogodzil jak oferta allegro ci nie pozwolila rozwiazac
    problemu.

  • 16. Data: 2023-05-20 12:31:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/05/2023 10:47, ptoki (ptoki) wrote:
    > Kupujesz tanie to masz tanio. Zmien polke to bedzie lepiej.

    Myślę, że akurat ten problem nie ma związku z pieniędzmi.

    > Nie stwierdzilem. Nigdy. Moze winny jest inny komponent?

    Nie. Obudowa przekłamuje tak samo dane w dowolnym systemie operacyjnym.

    W akcie desperacji napisałem prosty soft, który zapisywał każdy blok
    512B jego numerem (w zwykłym pliku). Po odczycie można było zaobserwować
    dwie rzeczy: raz na kilka GB była pomyłka w numeracji i raz na kilka GB
    w pliku były śmieci i były to błedy pojawiajace się w róznych miejscach.
    Zmiana dysku nic nie naprawiała.

    Dwie obudowy (3.5 i 2.5) jakie miałem z tym defektem były na tym samym
    scalaku. Ale co ciekawe miałem też trzecią na nim i ona danych nie
    przekłamywała. Dlatego podejrzewam, że chińczycy zmienili w tym scalaku
    firmware lub używali jakiegoś uszkodzonego.

    Obudowy kupowane coś koło 2015. Przejrzałem śmieci w warsztacie ale nie
    wiem czy je jeszcze mam. Wyglądały identycznie jak natańszy złom z
    aliexpres.

    > Szefie, nadajesz sie na zmierzla zone.
    > No nic, nie sadze aby ci ktos dogodzil jak oferta allegro ci nie pozwolila
    rozwiazac problemu.

    Problem został rozwiązany obudową po Seagate. Nie ma przycisku
    soft-power, wygląda nieźle, zasilacz jest solidny. Z przekłamywaniem
    danych zobaczymy.

  • 17. Data: 2023-05-20 12:39:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/05/2023 23:43, PiteR wrote:
    > więc inwestor sobie wygenerował problem, super kolo :)

    Kiedyś ktoś mnie zapytał o *estatyczny* powerbank do zasilania routera.
    Byłem zaskoczony tym parametrem "estetyczny". Po wielu bojach w końcu
    znalazłem (bodaj Huawei takie produkuje). Kolor miał najważnejsze znaczenie.

    Kobieta. Informatyk. Router już się komponował z Apple na stoliku.

    Tu nawet człowieka rozumiem. Router ma na otwartej szafce przy kanapie i
    leżący dysk podpięty pod wyczkę sata to proszenie się o kłopoty.

    > Co w nich może być kiepskiej jakości?

    Czas pracy do awari.

    Potencjalna awaria, która zagraża pożarowo (jeden mi się autentycznie
    zapalił).

    Duży szum na wyjściu związany z oszczędnościami podespołów.

    Niebezpieczeństwo usterki zwiększajacej napiecie wyjściowe.

    > Producenci obudów zamawiają odchudzone zasilacze czy wstępie popsute?
    > a może dają z obudową 12v 2A który należy od razu wymienic na 5A

    Tak też zazwyczaj robię, kupuje zasilacz laptopowy.

    Rzecz w tym, że są obudowy posiadajace oba napięcia na wtyczce (5 i 12)
    to już uniemożliwa ten myk.

    > mój zasilacz 12v 5A nigdy mnie nie zawiódł.

    Kilka zasilaczy 12V od "obudowy usb" już rozbierałem, w tym po awarii.
    Był też przypadek zniszczenia dysku (za duże napięcie). Nie naprawiam.
    Ciekawki jestem.

    Po prostu im nie ufam. Natychmiast wymieniam na firmowy.

  • 18. Data: 2023-07-28 22:04:21
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Potwierdzam, HDD sypał realokowanymi sektorami po użyciu taniej przejściówki Sata<->
    USB 2.0 z równie tandetnym zasilaczem.
    Natomiast super zadowolony jestem (dokupiłem nawet drugą taką samą DB-ALU3e-6G) z
    "półmarkowych" Fantec.

    -----