  • 11. Data: 2019-06-21 11:20:39
    Temat: Re: Obudowa dysku 3.5, lepszej jakości
    Od: ń <...@...n>

    Brałbym z dodatkowym do USB portem eSata, np.:
    www.amazon.com/Vantec-NexStar-Drive-Enclosure-NST-32
    8S3-BK/dp/B014LQOGV2
    Mam starszy na 2,5'' model tej firmy (rynek amerykański) i jest bardzo solidna, grube
    aluminium, i choć przy mojej z rozpoznawaniem
    eSata bywało różnie (zależy od kolejności włączania), to USB (2.0) nigdy nie
    zawodziło, a miałem też inne przejściówki USB, które
    potrafiły sypać dane i wpisywać błędy w SMART.
    Z samym USB tańsza:
    www.amazon.com/Vantec-NexStar-Drive-Enclosure-NST-32
    8S3-BK/dp/B014LQOGV2
    Z tym że musisz przepytać użytkowników co do usypiania (idle, non-spinning).

    -----

  • 12. Data: 2019-06-21 12:15:20
    Od: ń <...@...n>

    "This NexStar 6G is also designed with smart and green features to extend the life of
    the drive by spinning down when the system
    goes to sleep thus saving energy when it is not in use".

    -----

  • 13. Data: 2019-06-22 09:42:23
    Od: ń <...@...n>

    Mógłbyś podłączyć tę obudowę, wejść w Win w Menedżer urządzeń i sprawdzić we
    właściwościach obudowy w zakładce 'Details' pod 'Power
    data'.

    W mojej "usypiającej" 2,5'' USB C 3.0 wartości są:

    Current power state:
    D0

    Power capabilities:
    00000019
    PDCAP_D0_SUPPORTED
    PDCAP_D3_SUPPORTED
    PDCAP_WAKE_FROM_D0_SUPPORTED

    Power state mappings:
    S0 -> D0
    S1 -> D3
    S2 -> D3
    S3 -> D3
    S4 -> D3
    S5 -> D3

    W chwili, gdy obudowa uśpi dysk, wartości zmieniają się na:

    Current power state:
    D3

    a system Win cały czas nadal pracuje, tyle że akurat nie wykonuje operacji na dysku
    zewnętrznym.
    Kluczowe wydaje się to "PDCAP_D3_SUPPORTED", "D3" to powszechny standard (powinno
    działać także przy podpięciu takiej obudowy do
    innych urządzeń, jak NAS czy router).

    Z tym, że Ty pytasz nie o usypianie dysku jako takie (nieaktywnego, podczas pracy
    systemu), lecz o usypianie w chwili, gdy w
    obudowie zasilanej zewnętrznym zasilaczem (12 V) zaniknie napięcie 5V na łączu USB do
    komputera.

    -----